| Catrice a întrebat:

Oare celulele umane sunt conștiente de existenta lor? Sau își duc viata fără sa știe ca exista?

B, pentru a fi constient de existenta trebuie sa ai inteligenta ridicata. Acuma depinde si ce intelegem prin constienta: daca vorbim de existentialism: asta e o trasatura ce o gasim numai la oameni.
"Constienta prrimitiva" -se regaseste si la animale.
Dar celulele umane categoric nu au constienta

E o intrebare foarte buna, se spune ca celule nervoase creaza constiinta,dar daca ele nu au constiinta cum sa o creeze,mai ciudat e ca acele celule sunt ca oricare alte celule dar totusi ele dau nastere la creatie,imaginatie,iubire,ura tot ce inseamna om,nu stiu ce sa isi spun, nici eu nu inteleg cum pot niste celule sa creeze tot ce simtim, mai ciudat primele celule se cloneaza de unde stiu ele cum si ce sa faca, vorbim de prima faza, un ovul cu un spermatioz se fecundeaza e prima celula apoi ele se divid cum se divid ele atat de complex incat sa se potriveasca, adica de unde stie celula x ca va deveni celula nervoasa, x celula inimi, ficat etc
e complex

| Catrice explică (pentru anonim_4396):

Îmi fac și eu griji pentru ele, sărăcuțele! Dacă se simt singure și intra în depresie?

Das ist adevărat.

| RAY a răspuns (pentru anonim_4396):

Nu este adevarat asa ceva,orice om poseda constiinta indiferent de inteligenta,nici nr de neuroni nu inseamna inteligenta,nici marimea creierului,sunt exemple, vorbim de elefanti au mai multi neuroni ca noi, creier mai mare, ceva e unic la om, asta e adevarul, cum naiba din 5 milioane de specii doar omul e asa cum e, e ciudat, nici un animal nu se sinucide sau creaza ceva complet nou

Das ist die wahrheit

| Catrice explică (pentru RAY):

Eu cred ca suntem controlați de extratereștrii. Ca de la ei avem niște circuite (pe care noi le-am denumit neuroni și sinapse și axoni) care ne spun ce sa facem și ce sa gândim și asa ei fac experimente pe noi. happy

| anonim_4396 a răspuns (pentru RAY):

Canm am spus inteligenta ridicata ma refeream la noi : Homo Sapiens Sapiens

| RAY a răspuns (pentru Catrice):

Nu chiar, suntem controlati de creierul emotional-reptilean, dar fara ele ce sens ar avea viata, ma cam enerveaza cand aud de aliens pentru ca inca nu am descoperit culmea

| Catrice explică (pentru anonim_4396):

Știu măi, ca cică noi suntem cei mai evoluați/inteligenți/superiori ca specie.
Deși unele exemplare demonstrează contrariul.

| RAY a răspuns (pentru anonim_4396):

Cand o aparut constiinta? acum 8 milioane de ani? 1 milion? o suta de mii de ani? 10 mii de ani? cum de nici o alta specie homo nu a supravetuit, nu e cam ciudat asta? mai ales ca erau alti care erau mult mai adaptati climei europene decat homo sapiens

| Catrice explică (pentru RAY):

La ora asta din noapte creierul meu asa îmi spune: ca extraterestrul Voyunaterim dorește ca tu sa transmiți universului existenta noastra!
Dar corpul îmi spune: la culcare ca gândești aiurea. happy

| StrongHeart a răspuns:

Nu stiu multe despre biologie si cum functioneaza celulele, m-am gandit putin si nu am un raspuns la intrebarea ta.
Dar eu cred ca exista o constiinta colectiva, o inteligenta "atotstiutoare" care face celulele, apoi tesuturile etc, pana la fiinta sa fie constiente.Mereu imi pun intrebari de genul si cred ca viata asta e doar o etapa, realitatea pe care o vedem poate este incadrata doar intr-o dimensiune si poate atunci cand dormim experimentam o mica parte din adevarata noastra natura spirituala.Sunt doar niste ganduri, nu avem inca niciun raspuns concret, dar intrebarea ta duce spre domeniul fizicii cuantice.
Vazusem ceva recent despre "string theory" si era o intrebare de genul: Daca un copac, intr-o padure cade, insa nu este nimic acolo sa auda sunetul provocat de cadere.Sunetul este produs sau nu? Raspunsul ar fi fost ca nu,pentru ca sunetul este auzit,doar daca este cineva sau ceva acolo sa il perceapa, altfel este inexistent.
Sunt multe chestii interesante, pe care poti sa le citesti daca te intereseaza, intrebari de genul pe care ai pus-o ar face multi oameni cu studii superioare sa piarda mult somn incercand sa iti raspunda.
Daca aveti vreunu raspunsu, va rog argumentati.

Ceasul biologic

| Catrice explică (pentru StrongHeart):

Haha, trebuie sa le scriu o scrisoare celor de la Harvard, Oxford și altele care fac cercetări. Ma pricep mai mult la biologie, când ai zis de fizica cuantica m-ai adus din nou la orele plictisitoare din liceu laughing

| StrongHeart a răspuns (pentru StrongHeart):

Scuzati-mi gramatica, dar la ora asta nu am rabdare sa corectez detaliile astea neimportante.

| StrongHeart a răspuns (pentru Catrice):

Ai facut fizica cuantica in liceu? Te invidiez!

| anonim_4396 a răspuns (pentru RAY):

Cum de nu a supravietuit nici o alta specie? Dar cine a zis ca au disparut?
Noi Europenii nu suntem Homo Sapiens puri ci, avem si ADN de Neanderthal + parca inca o specie
pe cand cei din Africa is Homo Sapiens puri
Evolutia nu este o linie dreapta.
Poate Neandeerthals erau mai adaptati climei europene care era intr-o mica epoca de gheata.
Dar cand am venit noi Homo Sapiens, epoca de gheata era pe terminate, clima se schimba.
Iar neanderthalsi nu erau atat de diferiti fata de noi atat fizic cat si intelectual, ca urmare cele 2 specii s-au imperecheat rezultatul fiind noi

| Catrice explică (pentru RAY):

Ăsta nu era ăla de te anunță când trebuie sa faci puradei? rolling on the floor
Legat de faza cu de unde știu ele ce soi sa fie, acum ceva timp văzusem un documentar/citisem undeva sau aflasem cumva, în fine, de undeva știu ca e un mecanism complex (cu multe denumiri greu de ținut minte cu fizică, chimie etc) care în perioada de zigot (ca atunci 1-2 celule see dezvolta și creează fătul) le separa și le modifica pentru viitoarea lor funcție. Sa fie celule de inima, de creier, de stomac, de piele etc etc etc.

| Catrice explică (pentru StrongHeart):

Tu de gramatica îți faci griji? Eu sunt aia ciudata care își pune astfel de întrebări în miez de noapte rolling on the floor
Nu am învățat cine știe ce cuantică. Parca povestea profa ceva pe acolo laughing
Dintr-a 11a nu m-a mai interesat fizica atomica și nici ce a urmat după ca oricum dădeam bacul la biologie și la facultate nu aveam nevoie.

| StrongHeart a răspuns (pentru Catrice):

Sunt curios de mecanismul asta complex. Sa fie oare Doamne-Doamne ascuns intr-un spermatozoid si noi ca prostii il cautam in ceruri? laughing

| Catrice explică (pentru anonim_4396):

Prin toamna dăduse pe National Geografic un documentar pe tema asta.
Cică ăștia europenii neanderthalieni o stai liniștiți aici și s-o lăsat cuceriți de africani și asiatici (ma rog, poporul ăla homo ceva). Conform studiilor/cercetărilor lor, ei erau perfect adaptați climei și condițiilor de mediu, bărbații erau valori iscusiți, cică aveau și unelte de vânătoare. Astialalti când au început migrația (ca doreau sa se împrăștie sau nu mai aveau resurse ceva de genul), au ajuns în Europa. Uriașii neanderthali (era unul de zici ca era elefant) au rămas pe teritoriul lor și au preluat din cultura și obiceiurile lor.

| StrongHeart a răspuns (pentru Catrice):

"ma rog, poporul ăla homo ceva" mor rolling on the floor

| Catrice explică (pentru StrongHeart):

Nu-mi amintesc sa fi avut un microscop care sa vadă și mai mult din structura lor. Poate exista acolo vreun indiciu.

Sunt pure, ca un Bebelus sau o planta care nu judeca sau se intreaba ca mintea umana, pur si simplu existã.

| StrongHeart a răspuns (pentru Catrice):

Un lucru e cert.Nu avem raspunsurile, o buna parte din istoria pe care o invatam in scoli te baga mai mult in ceata decat sa-ti prezinte adevarul.SI daca cineva are raspunsurile, sunt tinute bine ascunse de populatie.Deci 1-0 pentru Vatican laughing

| Catrice explică (pentru StrongHeart):

Tu crezi ca la o ora de documentar cu toate numele 'homo ceva' (ca ma gândesc acum dacă nu cumva chiar erau homo ca doar bărbați arătau...sau erau și vreo 2 femei?) le-am reținut pe toate? Poate dacă vedeam documentarul săptămână trecuta, mai mergea, dar asta a fost cred ca pe la mijlocul lui august.

| Catrice explică (pentru anonim_4396):

Wow, ce frumos! Deci mai exista oameni inocenți pe lume care nu se gândesc la sex și droguri!

| StrongHeart a răspuns (pentru Catrice):

Daca erau homo homo nu e de mirare ca au disparut

| Catrice explică (pentru StrongHeart):

Ma, în ultimele minute au zis ceva de genul : nu se știe precis cum s-a format/dezvoltat specia HomoSS/rasa umana prezenta. laughing aia a fost concluzia întregului documentar.