| User2 a întrebat:

Am achizitionat recent un dinam ducel 7267 dar nu are magneti permanenti, avand borna pentru curent de excitatie.Am incercat intr-un fel sa conectez la o baterie de masina dar produce in jur de 3V la o turatie relativ mare (bormasina).Ma ajutati cu o schema sau alte explicatii? A fost achizitionat pentru a-mi construi o eoliana.
Mentionez ca rulmentii se simt destul de uzati si huruie.
Multumesc!

Răspuns Câştigător
| mihai69 a răspuns:

Un dinam produce ÎNTOTDEAUNA curent continuu; pentru generarea curentului alternativ, se folosește alternatorul. Alternatoarele folosite la autoturismele moderne, au încorporate diode redresoare care transformă tensiunea alternativă într-una continuă.
Dacă e cumva cazul celui despre care vorbim aici, e posibil să aibă puntea arsă și să nu mai poată scoate la ieșire tot ceea ce generează. Sau mai e o posibilitate: să aibă și regulatorul încorporat, iar acesta să fie defect. (regulatorul este o piesă care reglează excitația în funcție de turație astfel încât la ieșire să se obțină o tensiune relativ constantă, în jur de 14 V).
Totuși, aici vorbim despre un alternator de Dacia 1300
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=197615
așadar cele de mai sus nu prea se aplică. Nu are regulator încorporat (Dacia îl avea montat în exterior, undeva pe aripă), dar puntea e în corpul alternatorului. Trebuie demontat și măsurate cele 6 diode.
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=197615
Magneți nu ai în el ce să schimbi, nu te mai lua după toți „meșterii"!
De asemeni, verifică și cărbunii și colectorul. Schimbă cărbunii dacă sunt foarte tociți; șlefuiește cu șmirghel FOARTE fin colectorul, dacă e înnegrit și / sau are urme de uzură mecanică neuniformă. Nu insista însă prea mult, poți strica în loc de a face bine.

36 răspunsuri:
| User2 explică (pentru valy_9268):

Dai id?

| mihai69 a răspuns (pentru valy_9268):

Și dacă ai pune un dinam, nu ai nevoie de baterie ca să stochezi energia produsă? Așadar, ce te poate opri să folosești o parte din curentul acelei baterii pentru excitația alternatorului?!?
Oricum pentru a avea un generator eolian eficient e nevoie (și) de ceva electronică în afară de o elice și un dinam de bicicletă!

| valy_9268 a răspuns (pentru User2):

Dai tu, te gasesc pe facebook, ca nu vreau sa imi bada toti id, dar tu vrei sa il folosesti ca dinam de eoliana, hai, ca iai baga curent ca sa produca, produce doar cand ai vant, daca rotorul nu este in miscare ti se arde rototul de la curentul care il bagi, da cu magnetii, nu are ce sa se arda, cand sufla vantu ai curent, cand nu, nu ai, da nu consumi nimic, nu se arde nimic!

| User2 explică (pentru mihai69):

Da,bine.am spus pe prima pagina ca tata este electrician dar eu caut sa ma informez inainte.As dori o concluzie in legatura cu dinamul.Se poate sa ii pun magneti permanenti sau sa ii schimb rotorul astfel incat sa produca pana in 14V la o turatie mica? Ma refer la viteza vantului si fara niciun reductor. Daca nu alte solutii mai sunt folosind tot acest dinam?

| mihai69 a răspuns (pentru User2):

Uite o pagină care te trimite spre alte câteva scrise de niște oameni obișnuiți care au făcut generatoare eoliene singuri:
http://theselfsufficientliving.com/......d-designs/
Revenind la disputa dinam (pe care o susțin și cei de pe acele pagini) - alternator, o să scriu mai jos avantajele și dezavantajele fiecăruia:
Dinam: (+) produce direct CC, la turații relativ joase. (-) probleme cu periile și colectorul, mai ales la sarcini mari.
Alternator: (+) are nevoie de foarte puțin curent prin perii și colector, acestea fiind astfel mult mai durabile în timp și generatorul mai fiabil; (-) are nevoie de acumulator pentru excitație; lucrează la turații ceva mai mari.
Să nu uităm totuși - la fermele eoliene se folosesc generatoare de CA. De ce oare?!?
Partea cu turația de lucru se poate rezolva cu un reductor adecvat - nu e chiar așa o problemă de mare, oricum e util un reductor, chiar și pentru varianta cu dinam.

| Silenz a răspuns:

Schimba magnetii, pune din neodium si nu o sa mai ai probleme