| User2 a întrebat:

Am achizitionat recent un dinam ducel 7267 dar nu are magneti permanenti, avand borna pentru curent de excitatie.Am incercat intr-un fel sa conectez la o baterie de masina dar produce in jur de 3V la o turatie relativ mare (bormasina).Ma ajutati cu o schema sau alte explicatii? A fost achizitionat pentru a-mi construi o eoliana.
Mentionez ca rulmentii se simt destul de uzati si huruie.
Multumesc!

Răspuns Câştigător
| mihai69 a răspuns:

Un dinam produce ÎNTOTDEAUNA curent continuu; pentru generarea curentului alternativ, se folosește alternatorul. Alternatoarele folosite la autoturismele moderne, au încorporate diode redresoare care transformă tensiunea alternativă într-una continuă.
Dacă e cumva cazul celui despre care vorbim aici, e posibil să aibă puntea arsă și să nu mai poată scoate la ieșire tot ceea ce generează. Sau mai e o posibilitate: să aibă și regulatorul încorporat, iar acesta să fie defect. (regulatorul este o piesă care reglează excitația în funcție de turație astfel încât la ieșire să se obțină o tensiune relativ constantă, în jur de 14 V).
Totuși, aici vorbim despre un alternator de Dacia 1300
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=197615
așadar cele de mai sus nu prea se aplică. Nu are regulator încorporat (Dacia îl avea montat în exterior, undeva pe aripă), dar puntea e în corpul alternatorului. Trebuie demontat și măsurate cele 6 diode.
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=197615
Magneți nu ai în el ce să schimbi, nu te mai lua după toți „meșterii"!
De asemeni, verifică și cărbunii și colectorul. Schimbă cărbunii dacă sunt foarte tociți; șlefuiește cu șmirghel FOARTE fin colectorul, dacă e înnegrit și / sau are urme de uzură mecanică neuniformă. Nu insista însă prea mult, poți strica în loc de a face bine.

36 răspunsuri:
| stlucian a răspuns:

Un dinam in primul rand PRODUCE CURENT/TENSIUNE in curent ALTERNATIV! Daca ai masurat cu instrumentul/aparatul de masura pozitionat pe CC(curent continuu) valoarea aratata e eronata. Apoi mai ai nevoie de o punte redresoare pentru a incarca un acumulator.Aceasta punte fie o cumperi fie o construiesti tu din 4 diode redresoare cu un curent si tensiune de lucru cat mai mari pentru fiabilitate.

Cred ca modelul de dinam cumparat e unul auto si in consecinta tensiunea de iesire va fi de maxim 12~13 V in CA(curent alternativ) care creste putin dupa redresare~14V.Pentru o incarcare corecta a unui acumulator mai ai nevoie de condensatori pentru filtraj evetual un stabilizator de tensiune in functie de acumulatorul folosit/de incarcat.

http://www.circuiteelectronice.ro/......or-12v.JPG

pentru detalii...intreaba-ma

| User2 explică (pentru stlucian):

Multumesc.Acum incep sa iteleg.Mai am o nelalmurire si anume valy_9268 spunea ca pot sa ii schimb magnetii. Daca nu ii schimb voi avea nevoie de 2 baterii (una pentru ext si una pentru acumulare care pleaca mai departe spre invertor?

| valy_9268 a răspuns (pentru User2):

Nu mai gasesc situl acela, da cu cat magnetul e mai puternic cu atat iti produce mai mult, magneti ar trebui sa se poata schimba, pe internet pe unele situri se fac la comanda magneti din neodium, sunt cei mai puternici, si sunt permanenti, doar vorbesti cu ei, si le explici dimensiunile tot, si ei iti vor trimite magnetii pe comanda ta!

| stlucian a răspuns (pentru User2):

In mod normal invertorul SE ALIMENTEAZA din acumulator adica trece pe incarcare atunci cand e nevoie si descarcare cand are un consumator.Dar depinde de ce schema folosita.Un UPS cred ca ar rezolva problema

http://www.compari.ro/ups-uri-surse-neintreruptibile-c3133/

Acum am dat link-ul pentru o informatie dar daca vrei sa-ti construiesti unul e nevoie de putine cunostinte de electronica si materiale.

| User2 explică (pentru stlucian):

Tatal meu e electrician si impreuna cu informatiile primite de la tine cred ca o sa rezolvam.Cum recomanzi..sa schimbam magnetii? Da un id de mess sau skype te rog.

| valy_9268 a răspuns (pentru User2):

Nu sunt electrician, dar asta stiu din propria experienta, magnetii fiind ei si permanenti, tot isi pierd puterea, ferita e mult mai slaba ca neodium, si banuiesc ca ai ferita, eu iti recomand sa ii schimbi, pui din neodium, si vei vedea rezultate, revin in 10 minute, si iti dau id de mess

| valy_9268 a răspuns (pentru User2):

Si daca sunt magnetii slabi nu iti produce curent

| valy_9268 a răspuns (pentru User2):

Ca undele magnetice iti produc curentul, rece printr-o bobina, iar miscarile alea iti produce curent! cu cat mai puternice undele cu atat mai mult curent!

| User2 explică (pentru mihai69):

Mi-ai fost foarte de folos.Vad ca stii ceea ce vorbesti. Daca ai putea sa ma ajuti pana la capat ar fi bine.Multumesc pana in prezent.
Are nevoie de o turatie foarte mare sa produca cel putin 6 volti.Deci este o posibilitate de a-l repara? Gasesc piese de schimb?

| valy_9268 a răspuns (pentru mihai69):

El se refera la dinam de eoliana, dupa cate am inteles, dinamu de la eoliana nu are nevoie de curent ca sa produca, pe cand cel de la masina are, deoarece rotorul este tot o bobina, prin care primeste curent de la baterie, sa produca undele magnetice ca apoi sa produca curent, de la un dinam, sau ceva ce poate produce curent electric intotdeauna scoti curent alternativ, la masina se folosesc diode sa transforme curentul alternativ, primit de la alternator in curent continu necesar incarcarii bateriei!

| mihai69 a răspuns (pentru User2):

Motorul de Dacie mergea pe la 1000+ de rpm (ca să producă alternatorul cei 14 V necesari alimentării mașinii), iar dacă-mi aduc bine aminte, fuliile de pe dinam, respectiv arborele motor erau cam la fel, sau chiar cu raport de transmisie subunitar. Așadar, ar trebui ca piesa de muzeu pe care o ai să dea curent normal pe la 1000 de ture pe minut (o bormașină poate face față unor teste).
Du-te cu ea la un atelier de electricitate auto care se ocupă cu așa ceva. Te rezolvă ăia în juma' de oră de zici că-i nou.
În București sunt unii pe Baicului, în provincie... nu știu.
Intră pe forumul de unde ți-am dat linkurile și întreabă acolo.

| valy_9268 a răspuns (pentru mihai69):

In final la dinamul respectiv, rotorul este bobinat? sau contine magneti?

| mihai69 a răspuns (pentru valy_9268):

Amice, ești varză...
http://en.wikipedia.org/wiki/Alternator_%28automotive%29
(deși nu cred să poți citi, da' poate rogi un prieten).
Omul a spus clar, încă de la bun început despre ce piesă cere informații - Ducel 7267.
Că vrea să-l folosească la o eoliană, e cu totul altă poveste. Și e realizabilă, în anumite condiții.

| mihai69 a răspuns (pentru valy_9268):

Da, rotorul e bobinat - nu există magneți permanenți în ALTERNATOARE.

| User2 explică (pentru mihai69):

In concluzie pentru ceea ce imi trebuie mie este bun acest dinam? Ce ii fac cei de la service? Se poate modifica astfel incat sa produca la turatie mica?

| valy_9268 a răspuns (pentru mihai69):

Amice, tu esti varza, tu vrei sa spui ca un alternator se poate folosi ca dinam de eoliana? alternatorul are nevoie de curent, ca sa produca curent, dar dinamul de eoliana nu are nevoie, el doar produce!

| valy_9268 a răspuns (pentru mihai69):

Pai si daca rotorul este bobinat si ala este alternator, cum **** calului vrei sa il foloseasca ca dinam de eoliana? ala nu o sa iti produca curent nici la 10.000 de rotatii pe min, deoarece are nevoie de curent sa produca, da il poate modifica ca sa produca!

| valy_9268 a răspuns (pentru User2):

Se poate modifica, cum ti-am spus mai sus, schimbi rotorul bobinat, pui unu din magnet puternic, pe axul rotorului, si sa fie identic noul rotor cu cel vechi, si atunci o sa iti produca fara sa ai nevoie de curent la el, asta poti sa faci si cu un motor normal!

| User2 explică (pentru valy_9268):

Dai id?

| mihai69 a răspuns (pentru valy_9268):

Și dacă ai pune un dinam, nu ai nevoie de baterie ca să stochezi energia produsă? Așadar, ce te poate opri să folosești o parte din curentul acelei baterii pentru excitația alternatorului?!?
Oricum pentru a avea un generator eolian eficient e nevoie (și) de ceva electronică în afară de o elice și un dinam de bicicletă!

| valy_9268 a răspuns (pentru User2):

Dai tu, te gasesc pe facebook, ca nu vreau sa imi bada toti id, dar tu vrei sa il folosesti ca dinam de eoliana, hai, ca iai baga curent ca sa produca, produce doar cand ai vant, daca rotorul nu este in miscare ti se arde rototul de la curentul care il bagi, da cu magnetii, nu are ce sa se arda, cand sufla vantu ai curent, cand nu, nu ai, da nu consumi nimic, nu se arde nimic!

| User2 explică (pentru mihai69):

Da,bine.am spus pe prima pagina ca tata este electrician dar eu caut sa ma informez inainte.As dori o concluzie in legatura cu dinamul.Se poate sa ii pun magneti permanenti sau sa ii schimb rotorul astfel incat sa produca pana in 14V la o turatie mica? Ma refer la viteza vantului si fara niciun reductor. Daca nu alte solutii mai sunt folosind tot acest dinam?

| mihai69 a răspuns (pentru User2):

Uite o pagină care te trimite spre alte câteva scrise de niște oameni obișnuiți care au făcut generatoare eoliene singuri:
http://theselfsufficientliving.com/......d-designs/
Revenind la disputa dinam (pe care o susțin și cei de pe acele pagini) - alternator, o să scriu mai jos avantajele și dezavantajele fiecăruia:
Dinam: (+) produce direct CC, la turații relativ joase. (-) probleme cu periile și colectorul, mai ales la sarcini mari.
Alternator: (+) are nevoie de foarte puțin curent prin perii și colector, acestea fiind astfel mult mai durabile în timp și generatorul mai fiabil; (-) are nevoie de acumulator pentru excitație; lucrează la turații ceva mai mari.
Să nu uităm totuși - la fermele eoliene se folosesc generatoare de CA. De ce oare?!?
Partea cu turația de lucru se poate rezolva cu un reductor adecvat - nu e chiar așa o problemă de mare, oricum e util un reductor, chiar și pentru varianta cu dinam.

| mihai69 a răspuns (pentru stlucian):

Un dinam produce ÎNTOTDEAUNA curent continuu; pentru generarea curentului alternativ, se folosește alternatorul. Alternatoarele folosite la autoturismele moderne, au încorporate diode redresoare care transformă tensiunea alternativă într-una continuă.
Dacă e cumva cazul celui despre care vorbim aici, e posibil să aibă puntea arsă și să nu mai poată scoate la ieșire tot ceea ce generează. Sau mai e o posibilitate: să aibă și regulatorul încorporat, iar acesta să fie defect. (regulatorul este o piesă care reglează excitația în funcție de turație astfel încât la ieșire să se obțină o tensiune relativ constantă, în jur de 14 V).
Totuși, aici vorbim despre un alternator de Dacia 1300
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=197615
așadar cele de mai sus nu prea se aplică. Nu are regulator încorporat (Dacia îl avea montat în exterior, undeva pe aripă), dar puntea e în corpul alternatorului. Trebuie demontat și măsurate cele 6 diode.
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=197615
Magneți nu ai în el ce să schimbi, nu te mai lua după toți „meșterii"!
De asemeni, verifică și cărbunii și colectorul. Schimbă cărbunii dacă sunt foarte tociți; șlefuiește cu șmirghel FOARTE fin colectorul, dacă e înnegrit și / sau are urme de uzură mecanică neuniformă. Nu insista însă prea mult, poți strica în loc de a face bine.

| valy_9268 a răspuns:

Pai schimbai magnetii, pentru ce vrei tu sa faci iti trebuie magneti foarte puternici, din neodium, sunt cei mai puternici!

| User2 explică (pentru valy_9268):

Si cum ii pot schimba? Da-mi un id de mess sa vorbim acolo.Mersi!

| valy_9268 a răspuns (pentru User2):

Pai pune ceva poze, sa vad cum este, si ca sa iti explic!

| valy_9268 a răspuns (pentru User2):

Trebuie sa aiba undeva ceva suruburi unde desfaci magneti, posibil sa fie lipiti!

| valy_9268 a răspuns (pentru User2):

Trebuie sa aiba undeva ceva suruburi unde desfaci magneti, posibil sa fie lipiti! Iti dau si un sit unde poti face comanda de magneti de neodium, ca aia sunt cam scumpi!

| User2 explică (pentru valy_9268):

Vreau acel link daca se poate.Multumesc anticipat!

| valy_9268 a răspuns (pentru User2):

Apropo, magnetii cum sunt, din ce material? ferita cumva? poti arata o poza cu ei?

| valy_9268 a răspuns (pentru User2):

Sa caut situl si iti dau link!

| valy_9268 a răspuns (pentru User2):

Http://neomagnet.ro/Contact
Asta e situl, au nr de telefon, ii apelezi si discuti cu ei!

| User2 explică (pentru valy_9268):

Si daca schimb magnetii si rulmentii pot adapta dinamul fara reductor astfel incat sa se invarta repede sa produca mai mult?

| Silenz a răspuns:

Schimba magnetii, pune din neodium si nu o sa mai ai probleme