| radu32 a întrebat:

Buna seara, as dori daca cunoaste cineva diferentele majore dar si unele minore dintre fostul tren rapid si trenul accelerat. Viteze, opriri, comfort dar si alte elemente importante (garnituri/vagoane, locomotive, etc.) care au facut diferenta dintre aceste doua tipuri de trenuri? La personal cunosc, va multumesc si o seara buna! happy

Răspuns Câştigător
| vmalex21 a răspuns:

Singurele diferente erau prin faptul că Rapidul nu oprea decât în garile unor orașe mai mari in vreme ce Acceleratul mai oprea si in garile unor orașele mai mici. Spre exemplu un Rapid de la București la Brașov nu oprea decât în gari precum Ploiești, Sinaia, etc. in vreme ce Acceleratul oprea si in Predeal, Azuga, etc.Vitezele erau similare deoarece circulau pe aceeasi cale ferata cu aceleași restricții si limite.Confortul era net superior(cel putin pe hartie)in cazul trenurilor Rapid care aveau vagoane de dormit, vagoane restaurant, etc.Acceleratul nu avea asa ceva.

9 răspunsuri:
| radu32 explică:

Imi cer scuze pentru formularea gresita de la inceputul textului! Voiam sa intreb "As dori daca cineva cunoaste si se poate..." happy

| mgtow a răspuns:

Cand mergi cu trenul cauta bilet la clasa 1 ca e mai bine

| radu32 explică (pentru vmalex21):

Buna dimineata, multumesc pentru. raspuns. Asadar daca am inteles bine, vagoanele restaurant/dormit erau cele care au facut diferenta. O zi buna! happy

| radu32 explică (pentru mgtow):

Multumesc de sfat, conditiile oricum sunt precare! happy

| vmalex21 a răspuns (pentru radu32):

Da insa nu numai ele.Mai era si pretul biletului si asa cum am menționat si faptul ca Rapidul nu oprea decât în orașe mari in vreme ce Acceleratul oprea si in orase mai mici.

| radu32 explică (pentru vmalex21):

Despre statii mai multe la accelerat am inteles din explicatiile dumneavoastra, iar la pret/bilet ma gandeam eu ca era mai mic la accelerat, ma gandesc ca totusi si viteza era un factor, am vazut pe Youtube, pe o ruta nu mai stiu care, ca un rapid era tractat de locomotiva electrica iar acceleratul cu locomotiva diesel electrica, desi era linie electrificata, asa ca (ma gandesc eu) cu un lde cu o viteza max. de 100...120 Km/h nu putea circula ca o electrica cu pana la 160 Km/h viteza maxima. Oricum va multumesc mult, mi-au fost de un real folos informatiile, informatii de care aveam nevoie pentru mine, personal caci nu am gasit mai nimic pe google. O zi buna! happy

| mgtow a răspuns (pentru radu32):

La 1 e bine cel putin

| radu32 explică (pentru mgtow):

Ca bine ziceti! happy

| vmalex21 a răspuns (pentru radu32):

As mai avea o completare.Din intamplare o ruda de a mea lucreaza la CFR si mi-a povestit cum se transforma in tren Rapid pe timp de vara un accelerat Brasov-Constata.Singura diferenta era pretul si doua vagoane in plus(si alea pline ochi)in rest aceleasi conditii, timpi, etc.Eu am avut o astfel de experienta cand am calatorit cu un tren rapid la clasa a2a care nu avea prize in compartiment iar la accelerat la clasa a1-a erau.Concluzie:in Romania diferentele sunt relative.

Întrebări similare