Tu nu raspunzi in fata lui Dumnezeu ci ei - e pb lor probabil nu sunt cununati religios si de aici supararea ta.
nu-i judeca ( cu masura cu care masori. cu aia ti se va masura)
valoarea ta este data de faptele tale nu de parerile celorlalti.
cauta-ti oameni de calitate cu care sa te sfatuiesti, pastreaza -te curat la suflet. si Doamne ajuta! intr-o zi va fi soare si pe strada ta!
Si stai linistita nu te vei casatori nimeni nu vrea sa se casatoreasca cu o mega religiosa decat un mega religios. daca iti vei gasi unul (slabe sanse)puteti trai intr-o cabana pe muntele atos unde va puteti ruga fara sa fiti derajati de pacatosi ca noi.deci iti spun din start ca te-ai distrus viata.
Nu ai de ce te stresa. Tu tine calea ta si lasa-i pe ei sa o tina pe a lor. Nu poti impune cuiva, daca tu ai devenit religioasa peste noapte, sa faca la fel. Stii? Dumnezeu a dat "liberul arbitru" tocmai pentru a lasa la alegerea noastra daca vrem sau nu sa credem in El. Asa ca lasa asta la alegerea parintilor tai si nu te ingrijora ca preacurvesc. Ei nu fac asta, ar trebui sa te informezi mai bine. Sex nu faci doar cand vrei sa faci un copil.
Tu ai grija de tine si tine-ti drumul ala al tau si nu incerca sa ii tragi pe altii cu forta langa tine ca nu vei reusi. Succes pe drumul tau si sper sa nu fie presarat cu prea multe... obstacole
LOL Depinde si in ce religie. Eu am vazut ca doar la ortodcsi se poarta batic si stau babele in picioare in biserica, in timp ce canta popa nonsensuri.
Depinde in ce mod. Incurci toata situatia cu fanatismul. La mine in comunitate se sarbatoreste Ziua Libertatii Religioase. Asa cum tu esti atee trebuie sa ma tolerezi si eu care sunt neoprotestanta sa te tolerez pe tine. Nu ar trebui sa faci din ateism fanatism.
Maintuire e personala. Nu poti incepe o discutie cu ei daca ei nu o vor. Nu ai ce sa faci. Nu ii bagi omului ideile tale pe gat.
Nu ma refer la babe ci la fete tinere. La pocaiti stiu ca trebuie sa poarte dar sunt multi pastori care zic ca s-au stricat fetele, se dau cu lumea si nu mai poarta batic.
Hmm, asta mi aminteste de o zicala.
Q:Care e asemanarea intre un preot si un proxenet?
A: Amandoi spun " Du-te cu domnul "
Nu am putut sa ma abtin )
Scuze, am uitat ca oamenii ne spun asa. LOL La adventisti nu poarta absolut nimeni batic. Se pare ca multi nu prea se documenteaza.
Pai da ca toti crestinii aleg ce le convine lor din Biblie si sa aiba cat mai multi adepti ca sa cotizeze. Apostolul Pavel spunea ca femeia sa poarte batic si daca nu poarta sa se rada in cap.
Iarasi esti nedocumentat si scoti versetele din context. El spunea ca femeile ar trebui sa se imbrace ca si celelalte femei. In contextul acela le vorbea unor oameni dintr-o zona geografica unde femeile purtau batic, mai exact ca acela ce il poarta femeile arabe.
"Dimpotrivă, ORICE femeie care se roagă sau proroceşte cu capul dezvelit îşi necinsteşte capul ei, pentru că este ca una care ar fi rasă. Dacă o femeie nu se înveleşte, să se şi tundă! Iar dacă este ruşine pentru o femeie să fie tunsă ori rasă, să se învelească."
Citeste mai bine capitolul si dupa scrie. Scoti versetele din context.
"1 Corinteni11:1-16 este un pasaj provocator şi înţelegerea sa oferă o satisfacţie deosebită. Spre deosebire de 1 Timotei 2, 1 Corinteni 11 descrie în mod clar adunarea oamenilor lui Dumnezeu care se închină împreună.
Preocuparea lui Pavel în versetele 1-16 este aceea de a convinge biserica din Corint că femeile trebuie să-şi acopere părul – şi capul – în timp ce se roagă cu voce tare sau proorocesc. Unele denominaţiuni au dat acestor versete înţelesul că toate femeile ar trebui să-şi acopere capul în public, sau, cel puţin, în timpul închinării. Nu însă! Textul restrânge clar porunca doar la momentele în care se roagă sau prooroceşte (versetele 4 şi 5). (Prin implicaţie, aşa cum proorocirea este publică, cu voce tare, ar trebui să vedem şi rugăciunea la care se face referire ca fiind tot publică.) Nu există nici o menţiune a vreunei cerinţe ca toate femeile să îşi acopere capul. Când aceste femei alese să se roage sau să proorocească şi-au încheiat misiunea, ele pot, evident, să se dezvelească. (Ştiu aceste femei dinainte că se vor ruga ori vor prooroci ca să-şi aducă o învelitoare cu ele? Li se oferă una dacă este necesar? Nu ştim.)
De ce este Pavel interesat de problema acoperirii capului de către femei? Găsim în versetul 3 că Dumnezeu este capul lui Hristos, Hristos este capul bărbatului, iar bărbatul este capul femeii. În cursul normal al evenimentelor, o femeie nu are autoritate asupra bărbatului ei (1 Timotei 2:12 – „Femeii nu-i dau voie[...] să se ridice mai pe sus de bărbat"), aşa cum bărbatul ei nu are nici o autoritate asupra lui Hristos, iar Hristos Îşi primeşte autoritatea de la Tatăl (Matei 28:18 – „Toată puterea Mi-a fost dată în cer şi pe pământ").
Totuşi, atunci când o femeie se roagă sau prooroceşte în timpul unui serviciu public de închinare, ea vorbeşte cu autoritate, fie că cere ceva sau laudă pe Dumnezeu în numele întregii adunări, fie că vorbeşte în numele lui Dumnezeu adunării.
Făcând legătura cu Geneza 1:27 şi Psalmii 8:5, Pavel spune în versetul 7 că bărbatul este chipul şi slava lui Dumnezeu. De aceea, nu este nimic indecent dacă un bărbat se roagă sau prooroceşte cu capul descoperit, deoarece capul său aduce slavă lui Dumnezeu. Într-adevăr, dacă un bărbat îşi acoperă capul care aduce slavă lui Dumnezeu în timp ce se roagă sau prooroceşte, el îşi necinsteşte Capul spiritual, Hristos (versetul 4).
Făcând referire la Geneza 2:21-24, Pavel mai spune în versetul 7 că, în timp bărbatul este chipul şi slava lui Dumnezeu, femeia, luată din bărbat, este slava (totuşi nu chipul) bărbatului, nu a lui Dumnezeu. Pentru că cuvintele greceşti aner şi gyne din 1 Corinteni nu pot fi traduse perfect cu „bărbat" şi „nevastă" în acest context, aluzia la Geneza 2:24 indică faptul că este vorba despre soţia care aduce slavă soţului ei. Ar fi ciudat ca frumuseţea şi supunerea soţiei altui bărbat să îmi aducă mie slavă, la fel ca şi ascultarea şi buna creştere a copiilor altcuiva.
Dacă un bărbat este slava lui Dumnezeu şi o femeie este slava bărbatului, care este slava femeii? În 1 Timotei 2:15, Pavel spune: „ea va fi mântuită prin naşterea de fii", iar în 1 Corinteni 11:15 spune că slava sa este părul, atât timp cât nu este tuns scurt sau ras, ceea ce ar fi ruşinos (tăindu-şi slava s-ar umple de ruşine şi ar aduce mai puţină slavă bărbatului ei).
Dacă părul unui bărbat este lung, atunci el ascunde capul său fizic (argumentul lui Pavel din versetul 14) şi astfel nu mai aduce slavă Capului său spiritual. Părul unei femei este slava pe care Dumnezeu i-a dat-o, o slavă care să o acopere (versetul 15).
Când o femeie se roagă sau prooroceşte în public, toată slava ar trebui să-i fie dată lui Dumnezeu, nu ei sau bărbatului ei, aşa că ar trebui să-şi acopere capul şi părul – astfel, dacă ar fi neacoperită, ar reflecta slava bărbatului, pentru că ea este slava lui şi el este capul ei.
Dar ce vrea să mai simbolizeze acoperirea capului de către femei? În versetul 8, Pavel ne spune că femeia a fost luată din bărbat (la creaţiune). În versetul 9, tot el ne spune că femeia a fost făcută pentru bărbat (la creaţiune). (Aşa cum nu toate femeile au fost făcute pentru toţi bărbaţii, dar bărbatul şi femei urmau să fie un singur trup, contextul acestor două substantive arată către soţ şi soţie, chiar daca „bărbat" şi „femeie" sunt traducerile corecte.)
Cum poate avea o femeie autoritatea să se roage pentru bărbaţi şi să proorocească în faţa lor? Pavel răspunde acestei întrebări în versetul 10: „De aceea femeia, din pricina îngerilor, trebuie să aibă pe cap un semn al stăpânirii ei." Conform Vine’s Expository Dictionary, cuvântul folosit aici şi care este tradus ca „stăpânire", exousia, implică „dreptul de a exercita puterea", „puterea de a conduce ori de a guverna, puterea cuiva a cărui voinţă şi porunci trebuie să fie ascultate de ceilalţi", „autoritate apostolică". Nu apare deloc sensul de stăpânire asupra cuiva, cuvântul ce poate fi tradus astfel fiind „authentein", întâlnit în 1 Timotei 2:12. Acel tip de autoritate nu este permisă femeilor.
Când o femeie îşi acoperă capul înainte de a se ruga ori de a prooroci în serviciul de închinare, ea arată că nu vorbeşte cu autoritatea sa – nu are nici una acordată în acest capitol şi ca soţie ea este sub stăpânirea bărbatului ei -, ci ca profet cu autoritate de la Dumnezeu, ca mesager al Său, sub stăpânirea Lui, cu acoperământul Său pe cap. Acoperindu-şi slava, ea arată că nu vorbeşte ca femeie ori ca soţie, ci ca mesager.
Din citirea acestor versete putem învăţa câteva lucruri utile. În primul rând, pasajul nu sprijină pe acei care spun că toţi bărbaţii sunt capul tuturor femeilor. În al doilea rând, nu oferă suport nici pentru concepţia potrivit căreia conducerea bărbatului a venit după cădere. În al treilea rând, acoperirea capului este un simbol al autorităţii lui Dumnezeu, iar aceasta trebuie făcută atunci când femeile vorbesc cu autoritate. În al patrulea rând, pasajul nu vrea să nege autoritatea femeilor, ci să ofere un mod prin care ele să-şi exercite autoritatea în limitele chemării de către Dumnezeu sau cererii de a chema pe Dumnezeu."
Asa o fi, oricum Pavel si Isus sunt cel mult niste robi.
Despre subiectul asta probabil se poate discuta pana dimineata.
Pai asta e toata chestia, biblia e discutabila, de aici si atatea confesiuni pe baza ei. Nu poti sa ai incredere in ea.
Nu-i vina ta scumpo. Daca familia ta nu te intelege este doar treaba lor, nu a ta. Si eu am avut acea sentiment cand eram tanara, ca deciziile mele ii pot afecta pe ei, dar mi-am dat seama ca singuri care in realitate aveau o problema erau ei, multe persoane dau vina pe altii pentru ce li se intampla lor, dar nu-i asa. Poti sa-i intrebi, daca ai acest stres, daca nu zic nimic sau raspund amandoi foarte repede inseamna ca de mult asteapta momentul sa se separe, dar niciunul nu are curajul si nu a dat primul pas. Te sfatuiesc sa nu te mai intereseze ce cred si ce fac ei.
1.din cate a detaliat ea acolo la ea nu-i credinta e fanatism.
2.nus ateu.