| NonZarek a întrebat:

Cum funcționează strategia aceasta: cumperi 2 primești 1 gratis, sau cumperi 1 și ai încă unul gratis. Care este câștigul afacerii dacă da de ex 9 pereche de papuci gratis la una cumpărată?

8 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Simplu.
eu cumpar produsul cu 1 leu, il vand cu 4
daca nu reusesc sa il vand vand 3 cu 8 lei si tot castig 5 in final
nu e fizica nucleara

DoarBogdan
| DoarBogdan a răspuns:

Sa il faca pe om sa cumpere doua lucruri. Gandeste-te ca magazinul are profit daca tu cumperi ceva. Si poate profitul de la acel produs ar fi chiar mai mare decat produsul in sine decat cel cu care l-au luat ei (la o cantitate mare). Asa tu poti sa cumperi un produs = un profit. Dar de ce sa nu cumperi doua produse = 2x profit. Asa ca mergi in magazin si te gandesti ca de ce sa iei unul, cand poti sa iei doua si mai primesti inca unul. Practic toti castiga din asta.

| GabiDumitrescu a răspuns:

Foarte simplu! Cumpar un stoc mare de produse cu 50 de bani bucata. Le bag in magazin la 10 RON. Nu se vind, apoi iti bag o promotie de genul 1+1, 2+1, sau 1+9. Si la 1+9, in exemplul meu, ar fi costul meu de 5 RON si incasari de 10. Tot as ramane la un profit generos si crede-ma ca sunt destule produse la noi cu adaosuri de peste 300%.

| Catrice a răspuns:

Stai tu liniștit că prețul ăluia gratis intra in prețul celorlalte.

| johnnny123 a răspuns:

Ai vazut tu vreo oferta in care se dau 9 perechi de papuci gratis la una cumparata?

Stai tu linistit ca nu vinde nimeni la un pret mai mic decat pretul cu care a achizitionat produsul. Poate doar in situatii exceptionale, de genul a dat faliment si trebuie sa scape urgent de stocuri cu orice pret ca sa-si mai recupereze ceva din bani.

| Dismally a răspuns:

Pretul tuturor produselor este crescut si orice vei cumpara tu, vanzatorul va face profit.

| SingleForOne a răspuns:

Pe lângă aceste motive menționate, în același timp promovezi și brandul produsului. Adică la Coca Cola, de exemplu, 1+1 gratis/2+1gratis/ 1+1 gratis + pahar, farfurie, sacoșe, etc. Coca cola ar face mai mare profit prin mai multă vânzare, dar și profit prin mai mare popularitate față de Pepsi sau altă competiție. În același timp crește activitatea de muncă, și posibil mai multe locuri de muncă ca angajat al magazinului sau ca reprezentant al acelui brand. Plus alte lucruri despre prețuri, economie, și chestii de genul, pe care eu nu le înțeleg prea bine, încă. happy

| SynapseNinja a răspuns:

Asta e politică de marketing. Spre exemplu, atunci când zic că dacă cumperi 1 și primești 1 gratis, acel produs pe care îl plătești are prețul mărit de cel puțin două ori. Astfel încât să poată acoperi și cel de-al doilea produs (produs care este gratuit) și, eventual, compania vânzătoare să mai poată obține și ceva profit.