| Delocimportant a întrebat:

Am probleme cu egr-ul. Detin un Golf 4 tdi din 2005. Mecanicul imi sugereaza sa il anulez, fiindca e mai benefic pentru masina asa.
Parerea voastra care este: sa il repar, adica sa pun egr nou, sau sa il anulez? Cum e mai bine?

4 răspunsuri:
| OldSoul a răspuns:

Mai bine e sa-l inlocuiesti, dar chiar si asa dupa un timp iar vor aparea "pierderi" de ulei.
In schimb, daca-l anulezi nu vei mai avea aceasta problema, in schimb va creste putin consumul (nesemnificativ, parerea mea) dar vor mai creste putin si noxele, si oprirea se va face putin mai "brusca".

| FocuS2 a răspuns (pentru OldSoul):

Te contrazic. Odata anulat motorul "respira" mai bine, noxele vor fi aceleasi deoarece ai catalizator dupa dpf( in caz de le mai ai) si consumul scade, nu creste. Pierderi de ulei nu ai sa ai, iti garantez asta. Eu am si filtru si egr anulate si masina trage altfel, se comporta altfel consum mai mic, si noxele au iesit aceleasi, am facut RAR-ul luna trecuta.

| OldSoul a răspuns (pentru FocuS2):

De respirat, respira, dar in rest te inseli.

Care e rolul EGR-ului? Sa bage o parte din gaze din nou in camera de ardere la turatii mici.

Odata EGR-ul anulat, toate gazele vor fi trimise spre evacuare, ceea ce inseamna respectiv un numar mai mare de noxe.
Tot odata, motorul se va incalzii mai greu, se intelege de ce.

Cat despre consum, poti sa te convingi si tu ca, creste, pune diagnoza si compara cantitatea de combustibil ce trece prin injectoare, cu EGR si fara EGR, apoi trage concluziile, vei vedea ca am dreptate. Da, daca e sa o iei asa ca simplu "consumator", corectie, necunoscator, nu vei vedea o diferenta foarte vizibila la pompa, ca asa suntem toti, ca e 5.6 ca e 5.8 l/100km nu prea "se simte" la buzunar, dar asta nu inseamna ca ea nu exista.

Sa nu mai spun de cazul in care masina are DPF, daca vei vrea sa anulezi EGR-ul va trebui sa anulezi si DPF-ul altfel vei primii erori, deci din nou, si mai multe noxe.

Iar daca e sa o luam "logic" de ce ar pune din fabrica EGR daca nu are nici un rost? Dupa cum spui tu? Sa pateze motorul cu ulei?

Cat despre "noxele au iesit aceleasi"
Sigur nu ai masurat tu noxele, nici inainte, nici dupa modificare, sa vezi ca sunt aceleasi sau nu, in cel mai bun caz au iesit " in grafic" dar daca e sa le comparam garantat sunt mai multe.
Plus ca am si eu alte "nelamuriri" la cum ai trecut tu RAR-ul cu EGR si DPF anulat, dar asta e alta discutie, cu referire la ce se afla in scrumiera.

| Lucian4 a răspuns:

Ai probleme!, ce probleme? cred ca trebuie sa-l cureti