| GeryanoGbr a întrebat:

Am un citroen c4 1.4 benzina din 2012 200.000 km ce ulei trebuie sa pun acum pe timp de iarna eu cred ca motorul este cam uzat pentru ca îmi, consuma ulei

12 răspunsuri:
| darrio2007 a răspuns:

Pui uleiul recomandat. Daca papă ulei, e bine sa mergi la un service auto.

| GeryanoGbr explică (pentru darrio2007):

La 2500 km cam 250 gr e mult nu?

| darrio2007 a răspuns (pentru GeryanoGbr):

Destul de mult.

| relian a răspuns:

Poate pierde ulei pe undeva, cauta si vezi, daca ai scurgeri pe undeva.
Masina aia sau mootorul ala are cumva turbina? Daca are tubina multe pe acolo pierde ulei.
Daca nu are turbina, si nu are pe nicaweri pierderi, atunci consuma pe la segementi.
Daca este reprezentanta in RO de citroen, suna la aia, nu trebuie sa te duci, cauti pe net, gasesti un nr de telefon, suni si intrebi ce ulei recomanda ei pentru masina ta iarna.Desi vara iarna tot uleiul ala il pui.
Eu asa dupa mine, zic e bun ala 5w30, majoritatea fabricantilor asa au, mai ales pentru masinile astea pana mai incoa recent.

Msinile noi deja au 0w, asa am vazut la f multe masini acum, Si la mine la masina, in carte scrie ceva, dealeru spune altceva, asa ca pun ce zice dealerul, ala are upgrade de la fabrica, fabrica masinii face upgrade la chestia asta dupa ceva ani de observatii.

Cum zic la mine asa scrie in carte 5w30 sau 5w40.Am intrebat la dealer si acum bag 0w20, au spus gata, alea din carte nu mai is bune laughing

Asa folosesc acu, iar uleiul cand il schimb dupa 10 mii de mile inca arata bine, roscat, negru niciodata.

Vorbim aici de masinile pe benzina, asa cum ai si tu.

Asa ca tu fa bine si pune un carton ceva sub masina cand ajungi acasa, lasa pana dimineata apoi scoti cartonu ala, vezi daca a curs pe el ceva ulei.

Verifica pe capacu de la chiuloasa daca e ulei in jur.Ce sa-i ceri, e citroen, nu te astepti la minuni de la o masina frantuseasca laughing dar depinde f mult cum au condus si intretinut masina, cei care au avut-o inaintea ta.

| THRUSTMASTER a răspuns (pentru relian):

0w20? Ce masina ai? Ce uzura? Mi se pare foarte putin vara. Banuiesc ca nu schimbi la 6 luni eleiul, il schimbi la nr de km iar W20 vara incingi destul de mult motorul.

| relian a răspuns (pentru THRUSTMASTER):

Am BMW.Uzura, ce uzura, am masina de noua, acu are 55 de mii de mile.
Vara nu se incinge deloc nimic, desi au fost in vara asta 2 luni numa temp de 40 si mai mult de grade.
Am ceas de temperatura la ulei, iarna, vara acolo sta, nu depaseste nu stiu ce temperatura niciodata, indiferent cit de cald sau rece este afara.Nu mai stiu exact, pana la cit urca, pot sa ma uit, dar uleiul e brici.

Am spus, asa pune dealerul.Eu am intrebat de ce asa, uite ca in manual spune 5w30, a spus ca asa vine recomandare de la fabrica, asa ca ei asa pun, asa recomanda oamenilor.

Am pus ulei inainte de asta mobil1 cel mai scump ce spune manualul. Dupa am scanat masina, si scanerul o spus ca uleiul nu-i bun laughing dupa ce am pus de asta 0w20 a zis ca e totu ace brice si carice laughing

Am pus la un VW Jetta motor mic, ulei ce spune manualul, am scanat, spune uleiul nu-i bun laughing dar omu merge asa, ca este f buna.Mai mult ca sigur fabrica o facut upgrade, cel putin mie asa mi-au zis,, fabrica face obsrervatii la toate masinile ce le fabrica, apoi baga dupa caz update, upgrade etc.

Am fost si ma uitai la exact acelasi VW, acelasi model, dar an mai nou, decat ala ce zic ca i-am schimbat omului uleiu si scrie pe masin a 0w20 laughing am zis wow, acelasi motor de 1.4 litri sau 1.6 ceva genu asta.

Eu schimb uleiul cand spune masina, adica ma anunta, in X mile trebuie sa schimbi, este setata din fabrica la 10 mii de mile, cu ulei sintetic bmw.
Eu aia am pus, deja de vreo 2 ani, daca nu mai bine.Acu ultima data cand am schimbat uleiul era roscat, nu era negru deloc.Mai degraba se facea negru la ala mobil1 5w30 inainte.

La VW ala Jetta uleiul era nou laughing i-am zis omului, frate tu vad ai schimbat uleiu, zice nu, pur si simplu era ca ala nou din bidon laughing.

Sa vad anul asta, tot pe mine ma cheama sa-i schimb, cum so prezenta.La mine eu schimb toate, eu repar daca e ceva de reparat, nu merg la nimeni.
Uzura nu cred sa am, cit scot afara este exact cit am pus, chiar masor de fiecare data uleiul cel scot, sa vad de se consuma pe undeva.

De pierdut nu pierd pe nicaeri, masina e ca noua pe sub, spui ca acu a iesit din fabrica.
Motoru e de 2 litri benzina, pe aici mai toate is pe benzina.Motorina nu plac la oameni pe aici.
Masina te anunta la km sau daca nu ai ajusn te anunta la an, asa spune manualaul schimbi la numar de km sau la an, care ajunge primu.Asa apare pe display la bord.

Omu ce zic cu VW Jetta, a luat masina acu 2 ani, a facut doar un schimb de ulei, acu o trecut deja anul, dar mile n-a facut nici macar jumate laughing a spus ca schimba incolo la anul ce vine laughing
Masina lui are vreo 80 de mii de mile motor mic, personal niciodata nu am avut masina asa cu motor de asta nici de 2 litri, cum am eu acum,.Am avut in general de astea dealde 3 litri.

Dar BMMW asta de 2 litri, este f bun, toti au fost foarte surprinsi de masina asta cidn aparu. Vorbesc de cei care fac teste la masini, nu cei care le au.
Deci oameni care se pricep, au ramas surprinsi ca al 2 litri zboara, reactioneaza la secunda, foarte bune bmw-ile astwea de 2litri benzina.

De dupa 2012 incoa nu mai se fac motoare asa care cum apuca, toate is deja calculate, sa ajuns la o concluzie ca un cilindru sau cel mai bun cilindru trebuie sa aiba 500cm cubi.
De aia dupa 2012 o sa vezi numa motoare asa 2 litri, 3, 4 litri la aproape toti fabricantii. Toti sau luat dupa germani, ei au ajuns la concluzia asta dupa studii de ceva ani buni.

Ciond auzi de 4 cilindri sigur ai acolo 2 litri, cand auzi de 6 cilindri sigur ai acolo 3 litri si tot asa.
No sa mai faca motoare cu dealde 1.6, 1.8 la revedere.Pate mai is unia care inca mai baga, dar putine.

Cind ai ceva neclar mergi la reprezentanta si intreaba acolo, aia fac exact ce spune fabrica. pentru ca de fapt asta reprezinta, de aia ii zice reprezentanta, vinde masinile acelei fabrici, ca urmare face ce spun aia.

Uleiul conteaza sa aiba calitati bune, nu daca e viscos gata ala e bun, asta e ca e gresita ideea asta.
Asa sa mers si de la fabrica, dar au ajuns la concluzia ca nu-i deloc asa.Un ulei mai viscos, face ungerea mai dificila, ruleaza mai greu, ungerea se face mai defectuoasa.
Eu ii cred, am spus mobil1 cel mai scump ulei de pe piata, 5w30 mai se facea negru dupa 10 mii de mile, asta de la BMW 0w20 cum am spus inca e roscat dea binelea cand il scot.

Spun asta din ce vad, nu din ce citesc.Bine acu fiecare masina trebuie vazuta separat, daca e rupta in gura de tot laughing nu stiu ce as putea sa spun, decat sa intrebe la reprezentanta, desi aia or sa zica sa o repare, deci aia o sa recomande tot ulei ce spune fabrica asta pentru un motor bun.

Daca segmenti lui is varza, normal ca scapa compresie, ulleiul ala se contamineaza, nu stiu eu nu as merge cu masina asa sa consume ulei.

La cele care au turbo, uneori scapa pe acolo ulei, care ramane prin galeriile alea, am gasit la vreo 4 masini asa, de la tubina spre intercoler era plin de ulei.

Daca nu are turbina, atunci verificat daca pierde pe undeva, daca nu, atunci il consuma, trebuie sa repare pistoanele.
Daca nu, atunci sa mearga asa, completeaza cand e nevoie, merge dupa ce spune manualul masinii.

Eu asa as face.Ori repari, ori completezi, pui ulei ce spune manualul, folosesti de asta sintetitc cit mai bun, schimbat cand spune fabricantu acelui ulei, sau chiar si mai devreme.

| THRUSTMASTER a răspuns (pentru relian):

Mobil 1 se face peste tot, il gasesti in supermarket langa cartofi si mere. Nu glumesc

| relian a răspuns (pentru THRUSTMASTER):

Amice nu mai semnaliza.Mobil1 este cel mai scump ulei de pe piata, care exista.E mai scump si decirt uleiurile de la dealer.
Dar probabil cine stie ce cacaturi or fi prin Ro.
Eu iti spun ce este aici in SUA, tu daca cumperi ulei de linga mere, e bun si asa rau, poti incefrca sa inmoi merele in uleiul ala, ori poate confunzi uleiul de porumb sau floare cu cel care se pune in masini.Nu glumesc deloc laughing Sa dai din gura asa sa te afli doar in treaba, o faci sa spui si tu ca esti prezent.

Iti arat orice magazin care vinde uleiuri, toate brandurile si sa vezi preturile.
Eu dau pe uleiul BMW mai putin decat as da pe mobil1, asta sa ai si tu idee.
Pun BMW ca mobil1 nu fac, cel putin cu specificatiile, zic ei a uleiulul bmw, dar pretu e mai mare pentru mobil1.

Vopi in RO aveti numa idei timpite laughing ori cine stiue ce va indoctrineaza aia.
Cel mai bun ulei din lume asta il face mobil1, asta sa stiui si tiu, vorbesc aici la nivel mondial.
Ala cei pe la voi german, gen Liqui Moly, sau Motul e si pe aici, dar e mai ieftin ca Mobil1.

Nui frabirca mea, nici nu bag ulei de ala acum la masina, asa ca nu fac reclama nimanui.

Spun ce preturi sunt, iar uleirui mai multe ca aici, iti garantez ca nu vezi tu in Ro acolo.
Eu am fost in Ro si nu am vazut linga cartofio sau mere, **** ce manin ci tu.
Dar daca tie iti place de ala, e bun, dai inainte ca poate o sa te saturi laughing

In Ro cele mai amri supermaketuri, ma refer la nivel national este ala Kaufland, nu am vazut acolo linga mere, **** ce spui tu, probbail l-ai mincat tu pe tot, cand am fost eu nu mai era laughing

| THRUSTMASTER a răspuns (pentru relian):

Te rog sa te adresezi userilor conform regulamentului. Dupa cum te-ai adresat nu pare ca l-ai citit. Cu respect.

| KovacsB a răspuns:

Pune un 5w40 de calitate si asta este. Uleiul poate fi consumat si din alte motive o-ringurile de supape de exemplu.
Nu exista ulei de motor uzat sau de iarna, cel putin in ultimii 30 de ani. Au mai ramas blocati in comunism cativa mecanici batrani si de aici a aparut legenda.

| THRUSTMASTER a răspuns:

Salut. Eu iti spun ce as face eu, eu fug de service-uri in general. Pentru ca masina are 200 k km si mai si consuma ulei iti recomand 5w-40 facut de triax, full sintetic, made in usa. Doar westone aduc in Ro, site-ul este uleidemotor.com. Te rog sa citesti si parerile. Drumuri bune si sa ai grija de masina ta.

| THRUSTMASTER a răspuns (pentru THRUSTMASTER):

Uite un comment de pe site : Asa se simte de parca am schimbat motorul. Am pus uleiu in Seat Leon 2013, n-am vrut sa mai pun de la reprezentanta ca data trecuta cand am schimbat uleiu la ei, il consuma in veselie si cand am sunat la reprezentanta au spus ca "asa trebuie, ca e diesel". Cu asta am 1400 de km si inca nu a consumat numica si alftel merge masina. Foarte multumit de produs.