| Gheorghe23 a întrebat:

Bună, am luat acum de curând o mașină second-hand un Ford focus din 2001 motor 1.8-tdi 55kv și nu știu din ce cauza, când motorul e rece nu prea are putere ex: la plecarea de pe loc nu are zvac, iar în mers când accelerez în treapta 3 urca în turații dar viteza prinde greu, iar când motorul se încălzește are mult mai multa putere. Va rog, care cunoașteți ajutați-mă cu niște sfaturi. DAU FUNDA!

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Ai motorul de 75cp; e normal sa nu traga mare branza. Ca sa stii daca totul e in regula, ar trebui sa faci o diagnoza.
In lipsa diagnozei, poti sa verifici asa:
1. Sa fie conectate mufele senzorilor de temperatura de la filtrul de aer si intercooler
2. Sa verifici daca senzorul de presiune al admisiei are furtunasul si mufa conectate (il gasesti spre parbriz, e un patrat de 3x3cm, cu o mufa si un furtunas ce duce la galerii).
3. Pui pe cineva sa tureze motorul pe la 3000rpm, si verifici daca se umfla furtunele de la turbo spre intercooler, si spre admisie.
Daca toate astea sunt in regula, trebuie sa faci diagnoza, ca probabil are o eroare pe undeva.
PS: eu am explicat dupa motorul meu (cel de 66kw), deci este posibil sa fie mici diferente intre ele.

4 răspunsuri:
| Gheorghe23 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

M-am uitat astăzi și am văzut un furtun care era scos și m-am dus cu ea la service și cei de acolo mi-au spus ca e furtunul de la evacuare gaze oare are ceva ca nu este conectat? Am încercat sa strâng inelul acela dar nu merge

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Gheorghe23):

Asa era si la mine, e un furtun de vacuum, care controleaza EGR-ul.
Eu l-am pus la loc, si am astupat orificiul conductei de gaze cu o tablita.

| Gheorghe23 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Ai astupat acel furtun de tot?

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Gheorghe23):

Furtunul ala era astupat cand am cumparat masina. Adica era anulata comanda EGR-ului.
Dar mie mi-a facut probleme chiar si asa, asa ca am destupat furtunul, si l-am pus la loc pe EGR, si am astupat teava ce vine din spatele motorului, pana la EGR. In felul asta, am scapat complet de problema, si nu mai am nici eroare cand fac diagnoza, ca EGR-ul functioneaza in gol.