| AndreiAndrei260111 a întrebat:

Buna, am un A6 Alloard 2003, cumpărat de nou, pana in 2010 a fost folosit serios făcând aproape 470.000 km, din 2010 a fost dus in parcarea firmei și nu s-a mai atins nimeni de el, astăzi m-am gândit sa îl pornesc, sa îl duc la ferma la tara pentru munca de acolo, transportat anumite lucuri, tras etc. Din câte stiu, nu e bine sa îl pornesc direct după atâta timp, am luat o baterie noua, însă nu stiu dacă ar trebui schimbate înainte de pornire filtrele, uleiul etc, tata mi-a zis sa-i dau o cheie însă cred ca se va strica motorul, sunt cam mulți ani de cand a stat pe loc, ce altceva ar mai trebui sa schimb înainte sa îl pornesc? Pot sa adaug peste motorina rămasă in rezervor alta? Sau trebuie sa o scot pe cea veche și sa pun una doar noua? Nu dispun momentan de o pompa pentru a o scoate pe cea veche, dacă puteți și va pricepeți, îmi puteți da niște sfaturi încât sa pornească cât de cât Ok? Nu vreau sa îl stric, va rog (Nu am nici platforma disponibilă pana săptămâna viitoare pentru a o duce direct la un service, însă uleiul îl poate schimba o cunoștința chiar in locul unde se afla mașina acum. E un motor de 3.0 diesel, mașina e Quattro, are ceva scurgeri pe dedesubt la punea spate. In rezervor din câte am pus contactul, apare cam puțin peste jumate plin

2 răspunsuri:
| Simpatic a răspuns:

Nu stiu la ce te referi cu "are ceva scurgeri pe dedesubt la punea spate. In rezervor"... daca are scurgeri in spate acestea pot fi de la amortizoarele spate care-s parf, daca este de la altceva si implica rezervorul cum ai zis nu m-as atinge de ea, decat la un service.
Pe de alta parte daca vrei sa o pornesti, nu am scoala in domeniu dar la cate emisiuni am vazut pe discovery cu masini gasite in hambare etc cred ca stiu cum se procedeaza.
Deci bine ai facut ca ai adus o baterie noua, apoi schimba toate filtrele si uleiul, inclusiv sa schimbi filtrul de motorina!
Apoi da o cheie daca stii sigur ca mai are motorina in rezervor!
Ca sa fii sigur mai adauga tu 10 litri de motorina de la pompa, le iei intr-o canistra.
Ar trebui sa porneasca.
Oricum dupa atatia ani de zile de stat, anumiti senzori pot fi infundati sau dati peste cap, geometria rotilor trebuie refacuta dar nu inainte de a schimba cam tot ce se poate pe fata, capete bara, buscaraie, brate eventual, bielete etc

| AndreiAndrei260111 explică (pentru Simpatic):

Nu, nu e de la rezervor, e Quattro, planetarele, diferențialul sau ce mai e pe puntea spate are scurgeri, și la Cardan sunt câteva. Am pus punct după care am început sa zic de rezervor, am pus motorina noua, am făcut rost de o pompa și a pornit după câteva încercări, schimbat ulei etc. acum aștept pe cineva cu un compresor sa îmi bage aer in roti și sa merg cumva cumva pana la o stație itp, sa îl fac