| figaro a întrebat:

Buna problema mea este urmatoarea: pornesc masina o las la liber dupa 2-3 minute scoate un zgomot gen acelui zgomot pe care il scoate cand porneste( pana acu nu a mai facut asa,am mers cateva sute de metri cu ea si in timpu mersului nu se auzea nimica,zgomotul se aude cand si cand stateam pe loc),cei drept e ca nu am tare umblat cu ea in ultima luna (asiguare expirata) pana acu a stat in parcare ( mai faceam cateva ture printre garaje cu ea sau doar cat o porneam) o fi din cauza frigului? Si inca ceva cand vreau sa o pornesc (dupa o zi de la ultima pornire) nu porneste decat la a doa-a cheie, ce e ciudat e ca la prima cheie nu vrea sa porneasca la a-2a porneste din prima.Nu imi pot imagina ce s-ar pute strica la ea daca in timp de 1 luna nu am umblat cu ea dar de celputin 2 ori pe saptamana o porneam sau faceam cateva sute de metri ptre garaje.Si cant mai putine glume la modul meu de explicare daca se poate, nu le am cu mecanica.:sad:

15 răspunsuri:
| onasis1961 a răspuns:

Vezi dacă e uleiu la cutie la nivel.Sau poate ai completat cu alt ulei decât cel indicat de producător, şi datorită frigului face probleme.Baftă!

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Ambreiajul face acel zgomot. Vezi ca am impresia ca e din ala cu masa dubla si te costa de te rupe.

| figaro explică (pentru anonim_4396):

Cum sa faca abreajul acel zomot daca nu e in viteza?big grin nu pricep, si nu mai are acele simptome ca in video acu e ok; d

| WPP a răspuns:

Da niste detalii legate de motorizare (marca, an, capacitate cilindrica, carburant...) si detaliaza ceva mai mult zgomotul si momentul zgomotului.

| figaro explică (pentru WPP):

Opel corsa 1.7 DI, reformulez ceea ce am zis mai insus (am fost si am mai facut o tura:d) cand e in viteza si nu acelerez cand se aude acel zgomot zmaceste un pic

| omblodon a răspuns (pentru figaro):

Cel mai posibil sa fie bujia, du-te la un service auto si bag-o pe calculator sa vezi ce are da si eu am patit mie numi pornea cand era frig afara, si era bujia si aveam un opel vivaro

| figaro explică (pentru omblodon):

Nu inteleg cum se poate "strica" daca a stat mai mult in parcarelaughing

| omblodon a răspuns (pentru figaro):

Pai cand pleci lasi oleaca sa se incalzeasca motoru? pai se strica daca nu mai pornesti motoru, sa ai noroc sa nu fie cv grav

| WPP a răspuns (pentru figaro):

Tehnic vorbind, cand masina este in viteza, ambreiajul este cuplat, in momentul ala orice trecere de la acceleratie la frana de motor si invers creeaza niste forte care suprasolicita placa de presiune, discul de ambreiaj si volanta, daca acestea au o anumita uzura facuta in timp ea se accentueaza. Din cele spuse de tine singura concluzie este ca zgomotul provine de la ambreiaj iar pentru o parere mai exacta iti recomand sa duci masina la un mecanic si sa o asculte el ca sa iti poata da un diagnostic.

| figaro explică (pentru WPP):

Nu le am cu mecanica dar daca e cum zici tu de ce cand nu e in viteza are aceleasi simptome? Nu vreau sa te contra zic doar ca stau cam prost cu bugetul:-s, si un ambreaj nou mar falimenta

| WPP a răspuns (pentru figaro):

Imi este greu sa imi dau seama fara sa ascult zgomotul despre care vorbesti! Incearca sa asculti de afara zgomotul lasand masina pornita si spune-mi macar locul de unde se aude. Daca este de la ambreiaj si face cand este scoasa din viteza se prea poate sa fie volanta (cati km are masina?) iar zgomotul vine de undeva de sub masina, acesta sunand a ceva metalic infundat! Totusi gaseste un amic care sa aiba cunostinte de mecanica sa o asculte si sa iti dea o parere.

| figaro explică (pentru WPP):

Suna a infundat, vin de pe langa role (sau celputin asa mi se pare), dupa ultima "tura" cu ea daca o lasam in viteaza fara sa acelerez nu mai smucea, dar daca o scoteam la liber se audea din nou+ parca se misca moturul de la vreun soc...scz de explicati dar nu le am cu mecanica dupa cum se vedebig grin

| WPP a răspuns (pentru figaro):

Deci sa inteleg ca vine din partea dreapta fata a masinii (stanga cum te uiti la motor)! Ok, nu are legatura cu ambreiajul... 1. daca ai aer conditionat se poate ca compresorul sa fie defect si sa aiba momente in care se blocheaza (nu e obligatoriu ca sa fie pornit) 2. una din role sa fie defecta si sa se blocheze. 3. daca cumva nu ai antigel in motor iar temperaturile au fost sub 0 in ultimele zile, exista riscul sa ai portiuni inghetate in zonele unde tubulatura prin care trece apa este mai subtire (luam in calcul ca nu au fost temperaturi foarte mult scazute sub 0 altfel iti crapa motorul). Verifica daca curelele sunt ok si nu au urme de frecat/topit, teoretic ar trebui sa se mai vada scris pe ele ceva!, uite-te dupa urme de cauciuc de la curele pe toate rolele la care ai access (daca vezi pe vre-una depuneri sunt sanse mari ca aia sa fie cu problema) si nu in ultimul rand asigura-te ca ai antigel in motor!

| figaro explică (pentru WPP):

Am sa merg dupa varianta nr 2, unrme de uzura nu am vazut la curele cat despre role nu stiu ce sa zic, iar antigel...pai de cand o am doar antigel am pus, am mai postat pe club opel dar nu mi-a raspuns nimeni, am pus si un video la min 1:27 se aude vede cel mai clar