| Ramo137 a întrebat:

Buna seara! Am si eu o problema, de 5 zile stau pe site-uri sa imi achizitionez o masina, pana in 1500 euro, am gasit, apoi am remarcat ca erau de la samsari (ce era an bun 2009 si masina super ok) restul, imi spun ca doresc sa o vanda dar nu imi ofera un nr de contact sa ne auzim...altii..de abia vorbeau...nu stiau nimic despre masina pe care au pus-o la vanzare (am stat pe olx, Facebook, si vreo 4 site-uri diferite de vanzari masini)

Imi doresc o masina micuta, sau normala (nu break) cu consum mic, an 2007+ sa mearga okay si mai ales seriozitate.

Mai gasisem un Clio Simbol 2008, insa toata lumea mi-a zis ca e masina cu multe probleme, asa ca am renuntat...

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Nu mai asculta "lumea", ca 3/4 din aia care dau sfaturi in alegerea unei masini, sunt din aia cu permis de 3 ani si 14. 000km, pe loganul lui tati.
Symbol 2008 e o masina super ok dpdv al fiabilitatii, mi se pare ca e platforma Loganului. Sunt chele si fara siguranta in caz de accidente, dar ca fiabilitate dau clasa masinilor germane.
Cat despre cautarea unei masini: cauta pe olx si Facebook Marketplace. Urmareste persoane fizice care isi vand masina proprie, nu samsari cu 3-4-20 de anunturi simultane. Pentru ca un samsar iti da acte prin intermediari, fiscal dubios, promisiuni si 0 informatii despre masina. A, si bineinteles, teapa.
Cand gasesti o masina ok, te sfatuiesc sa suni, la o ora decenta (12-19), sa intrebi printre altele: daca are masina de mai mult timp, daca are defecte evidente. Lasi omul sa vorbeasca in avans, sa-l vezi cum si-o lauda. Un samsar bate campii aiurea, un proprietar incepe sa-ti spuna ce masina si-a luat fiu-su si de ce vrea portbagaj mai mare ori senzori de parcare pe urmatoarea.
Ca masina ieftina si fiabila, merge Ford Focus 2. Nu intreba 100 de romani despre modelul ala, ca romanii stiu doar de VW, si se tem de Opel/Ford/Renault.

15 răspunsuri:
sadrian46
| sadrian46 a răspuns:

Ce îți rămâne de făcut? Mai cauți. Dar orice mașină cu peste 10 ani vechime, vei avea probleme până te saturi.

| Ramo137 explică (pentru sadrian46):

3-4 ani sa mearga bine pana imi pot lua alta mai buna...

| GabiDumitrescu a răspuns:

Daca te iei dupa idiotii care zic de Clio ca e cu multe probleme asa, din voleu, fara sa stie despre ce vorbesc... Are un prieten Clio pre-simbol, de prin 2004 facuta masina, si are o tablarie IREPROSABILA! Nici urma de rugina, si discutam de masina care sta parcata in strada si cu care se merge pe la munte/pe coclauri, nu doar prin oras. A avut ceva probleme tehnice, nimic groaznic/foarte costisitor. In principiu inca are motorul original, cutia originala, etc. Portbagaj EXTREM DE GENEROS, chiar daca nu pare asa din exterior. Ceva mai ingramadita pentru oameni de-astia de la 1.80 in sus, fara scaune incalzite si alte briz-briz-uri, dar per total o masina excelenta ca si costuri de intretinere/rulare.

| gabicoo a răspuns:

Mergi prin târgurile de mașini!
Pe internet poți să iei țeapă!

| MihaiSpeedster a răspuns:

Nu uita proverbul ala care spune "Cat dai, atata face". Te bucuri acum ca iei masina cu bani putini, dar in 7-8 luni, un an, incepi sa bagi bani in ea. Astfel incat, sa realizezi la anul pe vremea asta ca te-a costat 1500 + alte cateva sute, sa zicem 2000. Mai bine iti iei acum o masina de 2000 si esti oleaca mai linistit.
Pentru bugete asa mici intotdeauna recomand Dacia. Probabil ca gasesti un Logan sau un Sandero decent, si daca ti se strica nu te costa reparatiile cat costa la un Renault sau Fiat.

| GabiDumitrescu a răspuns (pentru MihaiSpeedster):

Breh, DACIA E RENAULT! Gindeste-te ca Renaul Clio are multe elemente pe care le regasesti si pe Dacia! Si chiar daca nu sunt elemente identice, Clio e o masina care s-a vindut in numere uriase la noi in perioada aia iar piesele/interventiile sunt inca foarte usor de gasit/accesibile ca pret!

| MihaiSpeedster a răspuns (pentru GabiDumitrescu):

Eeei hai că la asta chiar nu mă gândisem… Pfuiiii!
Atunci de ce îi spune Dacia Sandero și nu Renault Sandero?
Auzi, dar la Porsche Cayenne de ce nu îi spune VW Cayenne? Că doar VW deține și marca Porsche… Sau Porsche Bora…
Mă rog, hai să nu dăm în filozofeli.
Eu nu i-am recomandat o companie de la care să ia o mașină, ci o marcă de mașină.
Unele mărci sunt mai accesibile ca preț decât alte mărci, chiar dacă aparțin aceleiași companii mamă. De acord, Clio symbol și Sandero sunt foarte apropiate ca preț, dacă mâine găsește un Clio și un Sandero poate să dea liniștit cu banu’ ca să aleagă una. Dar eu tot rămân la părerea că între un Clio la €1500 și un Sandero la €1500 Dacia are mai putini kilometri, mai puțini ani, deci se va strica mai puțin decât Clio. Cel puțin în primii ani

| GabiDumitrescu a răspuns (pentru MihaiSpeedster):

Ia uita-te cu atentie la ce mai scrie pe linga la multe modele! O sa vezi un "Dacia xxxxxx by Renault". E simplu, pentru ca e brand Renault si vor sa foloseasca in continuare numele Dacia. De ce Audi, Bentley, Cupra, Lamborghini, Porsche, SEAT, Škoda nu se cheama Volkswagen?

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru MihaiSpeedster):

In 2014, cand am facut ultima revizie la Dacia 1310, bucsele si multe alte repere se gaseau doar "pe original", cu logo-ul Renault pe ele.
Dacia = Renault inca de pe vremea lui Ceausescu.
Dacia 1100 = Renault 8
Dacia 1300 = Renault 12
Dacia 1310 = Renault 12 TS + o serie de facelift-uri romanesti
Dacia Nova = singura Dacie conceputa 100% de romani (dar cu motor inspirat din cel de 1300).
Undeva prin 1999 sau 2004, Uzina de automobile Pitesti (Dacia) a fost cumparata de insusi Renault. Ei au introdus motoarele pe injectie de pe Nova (Supernova), 1310 si papuc, ei au scos Solenza si apoi Logan, Sandero si Duster.
Dacia este brandul low-cost al celor de la Renault.
Renault detine si Nissan, mai nou.
Ca ziceai de Renault Sandero; chiar exista masina aia, si culmea, e facuta tot in fabrica Dacia, de la Pitesti. Exista si Nissan Aprio, sau Lada Largus, care sunt de fapt Dacii facute in alte tari, ca urmare a parteneriatelor incheiate de Renault.
Nu mai arunca sfaturi de-a moaca, daca nu ai cunostinte.

| MihaiSpeedster a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Vai de capul meu, ce am spus eu și ce ai înțeles tu… Bine mă, ai dreptate. Ai câștigat. Felicitări pentru conoașterea istoriei mărcii, rușine mie pentru necunoașterea istoriei mărcii. Ar fi trebuit să fiu la curent, mai ales că în ultimul an de studenție am fost printre puținii invitați la noul centru de cercetare Renault de la Titu, pentru un stagiu de practică. Nimic nu s-a lipit de mine…
Nț nț nț nț!

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru MihaiSpeedster):

Ooo, invitat la practica, zici ca suntem la interviu de angajare la MC laughing
Eu zic sa vorbesti despre castele din pachete de tigari, sau in ce ai experienta. Aici doar incurci o persoana care chiar are niste bani, si isi cumpara o masina.
Nu sunt discutii de copilasi, nu esti util nimanui.

| MihaiSpeedster a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Ooo, ai bani să îți cumperi mașină…. Pfoaaa, ce chestie extraordinară, în ziua de azi nu oricine are ba i să își cumpere mașină…
Bravo ție. Păcat că inteligența nu se poate cumpăra, altfel te sfătuiam să renunți la mașină, și cu banii ăia să îți mai cumperi niște puncte la IQ…

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru MihaiSpeedster):

Nu eu imi cumpar masina.
Nu vreau sfaturi de la tine, merci laughing
Noapte buna!

| MihaiSpeedster a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Nici nu mă așteptam să vrei sfaturi. Evident, pentru că sfaturi acceptă numai oamenii inteligenți.
Restul… nu cunosc pe altul mai deștept decât ei. Asta e o zice de-a lui Petre Țuțea, dar mă rog, nu continui, că nu vreau să te duc pe domenii inaccesibile pentru tine.

| Pacesicaaaa a răspuns:

Poți alege un Sandero. Este o mașină mică, are consum mic, piese găsești oriunde. Este o mașină bună