| SuNaM a întrebat:

Buna TPU. In momentul asta am o masina (fiind prima masina) mai slabuta cu tractiune fata si 107 cai. Am descoperit o pasiune pe mersul sportiv pe curbe gen serpentine la munte. Acum pot merge destul de OK pe ele cu viteza destul de mare si am inceput sa invat si intratul pe interior si iesit din curba pe exterior deja destul de OK. Nu zic ca-s Titi Aur, dar e destul de OK si ma gândeam sa trec la ceva cu mai multi caluti si poate tractiune spate dar nu neaparat. Am vrut sa va cer o parere intre skoda rs, megane rs, seat fr sau BMW 330i sau vw scirocco. Daca aveti si altceva in minte cu stabilitate buna pe curbe chiar va rog sa-mi spuneti. Multumesc mult.

10 răspunsuri:
| Simpatic a răspuns:

Eu zic sa te potolesti mai Speedy Gonzales, sofatul asta sportiv se face pe piste special amenajate nicidecum in trafic, pe de alta parte stiu cazul unui sofer profesionist de rally care a iesit cu masina si a testat-o tot asa pe drumuri publice cu curbe periculoase si a ajuns mort si omul avea experienta. Deci stai potolit.
Daca esti bazat si tot ai chestia asta in sange te duci si te dai pe circuite sopecial amenajate, pe Adancata si cred ca ai sunt in tara cateva asemanea.
Apoi cine este bazat financiar sa mearga pana in Germania pe Nürburgring, acolo unde se dau de obicei bogatanii cu ultimile lor achizitii dar nu numai.
Tu inca nu ai facut destui km si deja te vezi pilot, pana intr-o zi cand vei intra ori intr-un cap de cop ori vei lasa pe unii cu sechele. Potoliti-va cu condusul vostru agresiv care nu este bun pe sosea.
Si orice masina ai alege tu dintre cele expuse de tine trebuie sa fie tipla ca sa fie sigura sa fie mecanic 100% safe mai ales cand e vorba de bielete, capete bara, brate, bucse, amortizoare, arcuri etc orice ajuta la buna stabilitate a masinii pe curbe, ori cum tu o iei vechitura cine stie cand i s-au facut reviziile trebuie mai intai sa o verifici, sa vezi ce e de schimbat dintre piesele de la suspensie si nu numai, sa o aduci aproape de a fi in stare cat mai buna pentru astfel de manevre. Nu vrei sa stii si nu cred ca stii ca daca o busca din brat este "coapta" cauciucul din care e facuta este crapat, te poate costa viata, intr-o curba periculoasa pierzi controlul masinii, asta pentru o bucsa, asa de importanta este intretinerea unei masini si sa aiba totul cat mai nou sau fara uzura, ori samsarii care vand masini numai de investit in masini nu se ocupa.
Deci stai potolit ti-o mai zic inca o data cand tu ai permis de 1-2 ani, si chiar de ai avea de 10 ani tot nu ai fi pregatit sa sofezi sportiv cum ai zis ca unul nu stii cum si iti trebuie curs cu piloti si scoala de condus si 2 nu te ajuta masina, iar cele pe care le-ai insiruit masini de 200 de cp eventual pe diesel nu-s nicidecum definitia sportivitatii, sunt asa cu numele masini sport dar nu-s masini sport, din punctul meu de vedere o masina sport nu consta doar in cati CP are, ci cum lasa puterea la sol, sa fie cat mai usoara si sa aiba un sistem de franare performant, suspensii performante de fabrica...una care imi vine in minte care desi nu este foarte puternica este in schimb o masina sport asa cum o vad eu ultimul model mazda mx-5 180 CP, asta e portivita pentru tipul de condus pe circuit si pe serpentine, usoara cu raport CP-greutate bun, joasa, cu coeficient aerodinamic mare etc
Daca vrei sa te dai pe serpentine cu sedanuri greoaie care cica-s sport ca skoda rs se vede ca esti incepator, alea nu stiu ce sportivitate au in ele, doar ca au niste cai putere acolo sub capota? ar trebui ca si jurnalistii auto cat si producatorii sa primeasca un mercurial despre ce inseamna cu adevarat o masina sportiva. Ca asa cai putere multi are orice Audi A8 dar sa o consideri si sport e altceva...

| darrio2007 a răspuns:

Mai bine stai cuminte ca esti incepator. Poate auzim de tine la stirile de la ora 5, fereasca D-zeu!
Tanar si „viteaz" nevoie mare.

| Violleta2022 a răspuns:

Sofezi masina din februarie doar si crezi ca esti expert pe serpentine?
Mai amana vreun an -doi pana inveti sa conduci cum trebuie, macar nu pui viata numanui in pericol.

suntserios
| suntserios a răspuns:

"am inceput sa invat si intratul pe interior si iesit din curba pe exterior"

Colegio de trafic de pe contrasens ce parere au?

| danbnz a răspuns:

Pagani Zonda.

| Panamax a răspuns:

Skoda 4x4 motor de 2.0 benzina 270 cai.

| Adrian5575 a răspuns:

Skoda. Arata bine, piese accesibile, se aseaza bine la drum.

| hacktek a răspuns:

Din cele enumerate de tine doar BMW are propulsie pe spate. BMW, Mercedes, pentru. curbe... sau un Audi quatro.
Cand o sa treci pe propulsie spate, vei simti cu adevarat sofatul.

| huntsman44 a răspuns:

Un prieten s-a rasturnat cu viteza intr-o curba cu o masina tractiune fata (nu conteaza marca) - masina dauna totala, el era sa moara, noroc cu centura de siguranta. Asa ca eu zic mai bine sa te calmezi, ori sa te duci pe un circuit inchis, deoarece nu merita. Sigur nu ai permis de mult timp.

| jokerman878 a răspuns:

MIEN! Daca vrei RWD atunci trebuie sa stii ca drapeaza mai usor. Daca vrei sa faci curse pe munte, ar trebui sa te muti in Japonia, acolo sunt predominante cursele toge, eu acolo m-as duce. RWD, FWD, AWD, ma gandesc ca sti cum functioneaza fiecare, daca vrei grip, FWD si AWD, dac vrei drift, RWD. Noape buna si te rog nu te sinucide!