| Antmrvd a întrebat:

Buna! Va rog frumos, nu am nevoie de glume.
Recent am luat permisu, si totodata si masina…
In schimb masina e pe gpl..eu vreau sa folosesc doar benzina, si gpl ul sa nu l folosesc din cauza pericolului..am mers cu masina pe gpl pana cand s-a consumat tot gpl-ul
Ea inauntru banuiesc ca o mai avea ceva putin,ca na…
Dar intrebarea mea este. daca vreodata ar intra cineva in mine in spate…exact unde e butelia desii e cam goala,as explica cu masina? Va rog sincer, niste sfaturi, ca imi este teama.

7 răspunsuri:
regis
| regis a răspuns:

Exista riscul de explozie in cazul unui impact, dar de la rezervorul de benzina, care este din plastic sau cel mult dintr-o tabla de conserva. Chiar daca nu explodeaza, benzina se va scurge sub masina, deci riscul de incendiere este major.
Butelia GPL in schimb este din otel gros si moale, astfel ca in caz de impact se va indoi dar nu se va sparge, fiind aproape imposibil sa o gauresti accidental. Daca totusi reușești ea o spargi, ghici ce se întâmplă? Se evapora aproape instant, cu absorbție de căldură, astfel in locul riscului de incendiu apare riscul de a îngheța in jurul gaurii.

suntserios
| suntserios a răspuns:

Daca vrei sa fii sigur sigur sigur mergi la un service si scoate butelia.

instaltiile de gaz sunt omologate si nu sunt un pericol atat de mare in caz de accident

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Butelia se monteaza de obicei in portbagaj, ori in locasul rotii de rezerva, ori in spatele banchetei, vizibil. Foarte rar se monteaza sub masina, tot in partea din spate, pe sub portbagaj.
Benzina e la fel de periculoasa precum GPL-ul, sau chiar mai periculoasa, pentru ca se si scurge, si degaja si vapori. GPL-ul e doar sub forma de vapori, iar riscul exploziei in exterior este destul de scazut, fiind cantitate mica. La benzina e suficient sa se aprinda o scurgere de 300ml pe noroiul de sub masina, ca porneste un incendiu greu de lichidat. Deci dupa parerea mea, o masina pe GPL nu este mai periculoasa decat una simpla pe benzina.
Buteliile in general sunt testate la presiuni enorme, fata de presiunea normala de lucru. Adica daca se incarca la 5 bar, testul se face pe la 40 de bar, ceva de genul. Si au termen de garantie foarte scurt, pentru a preveni orice urma de corodare interna.
Deci riscul unei explozii spontane a buteliei, este aproape nul, daca respecti conditiile impuse de lege. O pierdere de gaz in exterior nu prea este un pericol "fatal", si oricum, nu prea se intampla.
Cu masinile pe GPL nu ai voie in parcarile subterane, pentru ca gazul (in cazul unei scurgeri), se aduna in partea de jos a incaperilor, si astfel se creaza risc de explozie/incendiu.

| siriusblack98 a răspuns:

Cred ca ai vrut să scrii "exploda" in principiu atunci când butelia este goala, nu e pericol. Totuși, tu realizezi ca daca e sa explodezi, ai un rezervor plin de benzina in cutia aia pe roti, corect? laughing De murit daca e sa murim o putem face și stand întinși in pat, nu îți mai face scenarii din astea.

| Furnicuta000 a răspuns:

Care pericol? Sunt milioane de masini cu gpl in tara asta? S-au intamplat accidente dar alea au fost cu alt tip de gaz, nu mai stiu cum se numeste, dar nu era gpl.

| ioana748 a răspuns:

Nu ai de ce te teme.
Nu te mai gandi la ce nu vrei sa se intample.
Gandeste te ca tie nu o sa ti se intample nimic si asa va fi.
Oricum este doar o butelie goala.
Intr un fel sau altul suntem vulnerabili in fiecare secunda.
Asta nu inseamna ca trebuie sa traim cu frica de moarte in continuu.
Fara paranoia si Doamne ajuta.
❤️

| KovacsB a răspuns:

Unele masini din generatia noua vin cu rezervoare realizate din plastic. In cazul rezervoarelor GPL, materialul folosit este otelul grosime 3-6mm.
Benzina se aprinde la aproximativ 246 grade C, propanul se aprinde la 470 grade C.
Paul Walker a murit carbonizat si nu avea GPL.