Depinde de cat stransa este curba si cu ce viteza rulezi. Daca esti in viteza 3-a, o curba lunga si de unghi mai mare o poti lua si cu frana de motor, reducand viteza.Pe cand intr-o curba de 90 de grade schimbi in viteza mai mica.Nu apesi numai ambreiajul si atat pentru ca fiind in viteza mare nu se reduce viteza. Daca vrei, poti face combinatie ambreiaj si frana. Dupa ce ai luat curba cu ambreiaj frana, trebuie sa introduci viteza potrivita. Ambreiaj frana in treapta doua scade viteza deci trebuie sa pornesti apoi cu treapta doua sau chiar intai.
Totul depinde de curba, cat de stransa e si ce obligatii ai in respectiva zona.
Daca e o curba larga nu schimbi nicio viteza, daca e la 90 grade teoretic trebuie sa retrogradezi. Daca e cazul sa acorzi prioritate opresti masina de tot
Mergi cu a 4-a inainte de curba, cu vreo 100km/h. Inainte de curba, iesi pe contrasens, cu rotile din stanga pe acostamentul stang, franezi ultimii 10m pe drept, in acelasi timp dai a 3-a, si cand lasi frana virezi spre dreapta mai in scurt, in viteza (frana de motor), si cand vezi iesirea din curba accelerezi si iti alegi o traiectorie cat mai dreapta (tai iar pe contrasens, sa nu faci balans).
Daca pe la jumatatea virajului fluiera cauciucurile, accelerezi hotarat si te tii de volan, inseamna ca ai intrat bine.
Am luat in considerare masina FWD, viraj la dreapta. Daca e la stanga, ramai in banda ta la inceput, si o tai in interior (contrasens) la mijlocul virajului.
Cu ambreajul n-ai treaba, il apesi doar cand schimbi. Nu intra niciodata in viraje cu ambreajul calcat, sau scoasa din viteza.
Anei_Alin_1984 întreabă: