| Dani845 a întrebat:

Buna ziua, am o problema la un BMW e46 320d 136cp, nu îmi pornește electroventilatorul din fata, termocupla habar nu am. Am fost la 3-4 mecanici, au zis sa cumpăr alta termocupla, am cumpărat tot asa nu pornește, nu știu ce e de făcut.

E posibil din cauza asta sa îmi fiarbă un pic apa și sa aiba un pic de presiune?

9 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Ai fost la 3-4 mecanici dar nu ai lasat masina la nici unul, corect? laughing
Pe net nu am cu ce sa te ajut, eu la garaj folosesc lampa de control, aparat de masura si diagnoza (desi nu sunt electrician).
Intru cu diagnoza si activez ventilatoarele, apoi scot mufe si incep sa verific pana unde ajunge tensiunea.
Pe traseul ventilatoarelor ai un releu, posibil un modul, si comanda de la ecu.
Termocupla este termenul vechi pentru bulbul de radiator, acesta poate merge direct la releu, la ventilator, la modul sau in ecu. Depinde cum e facuta instalatia. Masinile mai noi le controleaza direct din ecu, cele mai vechi prin modul, prin relee sau chiar "pe direct", adica cupleaza termocupla si alimenteaza prin ea ventilatorul.
Da, de la nefunctionarea ventilatorului se ajunge la fiert apa, temperatura peste 100 de grade in bord, dar presiunea ar trebui sa fie eliberata automat de catre o valva (la alte marci e in capacul vasului de antigel, la BMW nu stiu unde e).
Daca e multa presiune, ar putea fi deja compresie in antigel, adica o problema la chiulasa (garnitura, ovalizare sau fisura).

| relian a răspuns:

Cei aia termocupla? Cite ventilatoare ai la masina aia, doara unu sau mai multe?
Nu stau sa caut eu modelul la masina ta, apoi sa caut sa vad cate ventilatoare are, deci da detalii tu.
Daca are 2 sau mai multe ventilatoare, atunci nu merg tot timpul toate.
De regula functioneaza tot timpul un singur ventilator, restul intra in functiune daca temp afara este foarte ridicata, ori daca dai drumu la aerul conditionat.

Daca zici ca ai fost la 3-4 mecanici, sau 34 cit ai scris tu, aia is pompieri nu-s mecanici laughing
Treb sa probezi ventilatorul ala ok? Scoti mufa si faci legaturi direct la mufa ventilatorului, ai nevoie de 2 conectori izolati gen papauc, oiri cum le zice lumea, pui la 2 fire si conectezi la mufa ventilatorului,intelegi?

Capetele de la fire le dezizolezi si pui la baterie direct,asa verifici daca ventilatorul functioneaza,daca este bun.
Poti verifica si cu un aparat de masura,pui pe continuitate si verifici la bornele de la mufa ventilatorului,cu mufa scoasa,ar trebuie sa sune,sai abe continuitate.
Daca nu are,ventilatorul este ars. Daca are continuitate ar fi bun,dar cel mai bun este sa verifici cum am zis direct la baterie,vezi asa ca idee cu ce viteza se roteste.

Deci daca ventilatorul dupa ce ai veriricat este bun, continui verificarile, sensor, ceva dispozitive ce controleaza acel ventilator, sau ce mai are masina aia acolo.

Dar daca aia 34, sau 3-4 mecanici nu au fost in stare sa iti verifice macar ventilatorul,de rest ce sa le mai ceri.

Intrebi daca de aia iti fierbe apa? Pai normal,daca ventilatorul nu functioneaza apa cine o raceste,bunica? Hai ca la viteza mare si cand e frig afara aerul circula prin radiator si fara ventilator,dar vara aerul fiind cald,indif cu ce viteza circuli apa se va ridica peste normal.
Ar putea sa fie de vina sensorul de temp la apa,sau ce alti sensori mai is pe acolo.
Banui ca ce spui tu termocupla ala ar fi sensorul,pentru ca este termo si cupla,dar nu ala cupleaza,ala arata temp apei,duce semnal catre alt dispozitiv,sau computerul masinii si ala da curent la ventilor sau nu,dupa caz.

Nu conteaza ce masina este,ventilatoarele is ventilatoare la orice masina, functioneaza la fel.
Nu mai cumpara si inlocui piese aiurea daca nu cunoasti cauza exacta.
Deci tu ai nevoie de dignostic, nu de parererile mecanicilor, aia ar fi bun sa iti dea un raspuns clar, ca de aia is mecanici, daca nu se pricep sa mearga la pompieri laughing

| Dani845 explică (pentru relian):

Salut am doar un singur ventilator la mașina și da am încercat cum ai spus tu mai sus l-am pus pe direct de la baterie și ventilatorul funcționează și le-am zis la mecanici și cică e ars modulu dacă era ars numai funcționa deloc, o sa i fac o diagnoza poate va arata problema

| relian a răspuns (pentru Dani845):

Poti sa scanezi masina, nu cred ca o sa iti arate ceva la scanare, dar fa, macar srtii ca ai incercat.
Inseamna ca cine controleaza acel ventilator ori este defect, ori functioneaza defectuos.Ori cum am zis sensorii de temp citesc valori aiurea, de aia cand functioneaza cand nu.Treb sa masori mai tot ce tine de control si comenzi cater acel ventilator.
Din ce an este masina? Pt ca daca este foarte veche, daca acel ventilator este vechi, ala ar putea fi problema.Am patit si eu odata,luasem ventilator de la dezmembrari,de atunci ma lamurii si iau electice numa noi.
Ventilatorul cand pune-i pe direct functiona,dar functiona defectuos,asta nu poti vedea tu doara uitindute la el,Ar putea sa se roteasca la un mom dat incet,atunci cand se incinge,sa nu se mai roteasaca cu RPM cit trebuie.
Ca urmare de aia zic daca faci o scanare no sa afli nimic,mai ales daca toate is in regula si capatul este defect,in cazul nostru ventilatorul.
Mai pe scurt daca ventilatorul este defect, la scanare, diagnoza ce spui nu o sa iti arate.
Poti verifica daca la mufa unde se conecteaza ventilatorul vine curent, daca vine, atunci e clara, ventilatorul este de vina.
Mai acum 2 zile am mers la cineva sa ne uitam la ceva,ventilatorul functiona la pas,i-am dat un vint a luat-o,a mers cea mers si apoi s-a oprit laughing
Bine nu la masina,dar cam la fel se intampla la orice motor de genul asta.
Oori se blocgeaza rulmentu,ori bobinele din motorul ala sau,cum sa-i zic sirma ce formeaza bobina nu mai conduce curent cit trebuie.
Verifica si la mufa daca vine curent,acel ventilator daca ai doara unul singur,ar trebuie sa plece de cum pornesti masina,deci la mufa aia ar trebuie sa vina curent.
Tu nu prea poti sa verifici rpm,pentru ca acel ventilator este variabil,se roteste cu turatii diferite,de cum ii zice cine il controleaza,de aia verifica mufa in care se conecteaza ventilatorul.
Daca ai alt ventilator, sa stii sigur ca este bun, ai putea sa probezi, ori sa iti dea cineva.
Poate sa fie si de la modul ce zic aia, cum am zis poate functiona defectuos, nu neaparat sa fie ars.

| Dani845 explică (pentru relian):

Salut da am verificat asa cum ai spus și curent ieste la mufa aia probabil din cauza la un senzor de temperatura

| relian a răspuns (pentru Dani845):

Ok daca la mufa ce se conecteaza ventilatorul ai curent, inseamna ca ventilatorul este defect, ori daca ventilatorul are pe el ceva modul, atunci ala ar putea fi defect.

| Dani845 explică (pentru relian):

Da dar ma gândesc ca acel ventilator pornește doar dacă i da ceva impuls vreo-un senzor?

| relian a răspuns (pentru Dani845):

Nui da nimeni nici un impuls.Dar la radiator ai sensor de temperatura,ala citeste ce tem are apa,apoi daca tem apei este stiu si eu mare,sa zic asa,sensorul ala trimite semnal la computer,computerul la reley,ori ce dispozitiv mai este,ii spune sa deschida ventilatorul,asa pornerste ventilatorul asta electric.
Bine ca fiind doara unu singur,banui ca este cu rotatie variabila,nu stiu sigur,am si eu la bmw tot unu singur,dar nu am avut probleme.
Ce stiu este ca nu poti testa ventilatorul cu aparatul de masura,am incercat eu,bine cit ma pricep,am zis ca nu-i bun,am avut inca unu si ala la fel,dar cand puneam la mufa mergea struna.
Impuls poate sa-i dea doara un condensator, daca o avea banui ca e prin disporzitivile astea ce controleaza ventilatorul.

Mai este o chestie, ventilatoarele astea controlate electronic, care au si turatii variabile, asta daca o fi al tau asa, se duce modulul la ele.
La cele mai multe asa se intimpla.De exemplu da sa plece,se opreste,se roteste nitel,apoi iar se opreste si tot asa.

Daca asa face si la tine,atunci este de la modul,ala este o componenta electronica care controleaza acel ventilator.
Eu zic asa eventuale cauze, daca nu is la fata locului sa vad ce face cum face nu pot sa spun exact.
Cauta si tu un electrician auto, nu trebuie sa se pricepa la bmw asa cvum zic unia, electricienii is elctricieni si aia e tot.
Daca stai asa sa bijbii, sa intrebi, nu stiu daca rezolvi ceva.Se asemenea nu mai inlocui piese aiurea fara sa stii sigur ce problema este.

Orice piesa intentionezi sa o inlocuiesti,intii testeazo,piesele electrice pot fi testate,sa stii daca este defecta sau nu.
Pina si sensorii de tem poti sai testezi.

Ventilatorul ala este electric,deci primeste curent de la un releu ceva, sau de la acel modul, dar comanda o da computerul masinii, este un lant sai Zic asa, sensorul trimite semnal la computer sau modul ala la computerul masinii ala zice dai curent, ceva de genul asta.

| MihaiSpeedster a răspuns:

Nu m-am bagat niciodata in BMW, nu știu câtă experiența ai, dar dacă aș fi in situatia ta, as verifica intai posibilitatile simple. Gen papuc slabit, sigurante arse… As verifica cu un voltmetru daca ventilatorul primeste 12 V. Cand temperatura e mare. As pune si pe termocupla sa vad ce tensiune are. Chestii de baza