| Ro731 a întrebat:

Am și eu 2 întrebări dacă se poate! Am un consum exagerat la relantii, dacă pornesc motorul rece de dimineață, am un consum de 8.7-9, iar când motorul este cald, depinzând de cât de mult am mers cu mașina, ajung la un consum de 3 la relantii. Ideea este că am mai fost la un electrician cu mașina, însă pentru o altă problemă și mi-a spus că se poate să am un segment cam dus și de aceea m-aș gândi eu că acel segment îmi "mănâncă" benzină la relantii. Voiam să vă întreb cam de la ce ar fi această problemă? Iar a doua întrebare este faptul că eu am limita de ture la 5800, dar mie îmi este tăiată puterea/viteza de pe la 5400-5600 și nu înțeleg de ce, nereușind să ajung la linia roșie cu mașina(mă gândesc că acest lucru este ceva din soft, dar din nou, nu știu sigur). Am zis să întreb aici deoarece nu știu cine mi-ar putea răspunde la cele 2 întrebări, dacă ar ști mecanicul sau un electrician, sau cineva care se ocupă în mod special de soft-uri. Mașina mea este un Golf 4 1.4 16V.(Știu că o să îmi spuneți că este o mașină veche și să o las în pace așa cum merge ea, dar eu mașina asta o s-o mai țin destul de mult timp deoarece sunt tânăr și nu am bani de altceva și chiar am nevoie de ea o mare perioadă de timp. Mulțumesc pentru înțelegere!)

Răspuns Câştigător
| mihai69 a răspuns:

Cel mai sigur răspuns l-ai obține într-un service autorizat al firmei, nu pe TPU. Asta dacă chiar vrei să știi exact ce are (sau nu) mașina ta.

17 răspunsuri:
| darrio2007 a răspuns:

Este normal sa-ti arate asa la relanti, motorul este rece. Dar nu va fi mult rece, dovada ca spui ca atunci cand este cald consumul ajunge la 3.

| Ro731 explică (pentru darrio2007):

Mă refer la consumul la relantii, care la alții este și de 0.8-1 la rece și la cald 0.4-0.6. Când motorul este cald(depinzând de cât merg cu mașina), consumul la relantii este între 3 și 7.1 aproximativ.

| sierra1 a răspuns:

"Am un consum exagerat la relantii, dacă pornesc motorul rece de dimineață, am un consum de 8.7-9"

motor rece, e normal ce-ți arată la bord!

| Ro731 explică (pentru sierra1):

Este vorba de consumul la relantii, care la majoritatea este de 0.4-0.6 cu motor cald și cu motor rece auzeam undeva pe la 0.8-1. Iar când motorul este cald(depinzând de cât merg cu mașina), am un consum la relantii între 3-7.1, ceea ce este exagerat.

| darrio2007 a răspuns (pentru Ro731):

Probabil auzeai de la ei dar ai si vazut cu ochii tai?

| Ro731 explică (pentru darrio2007):

Am citit în forumuri, inclusiv la mașini ca a mea, și oamenii ăia erau îngrijorați că le afișau 1l la relanti cu motorul rece deoarece pentru ei era "prea mult".

| sierra1 a răspuns (pentru Ro731):

Asta durează probabil 3-5 minute, corect?

| Ro731 explică (pentru sierra1):

Motorul se încălzește în 3-5 minute, dar până scade consumul la relanti trebuie să treacă mai mult timp.

| sierra1 a răspuns (pentru Ro731):

Motor benzină, NU STAI 3-5 min pe loc, așa-i?

| Ro731 explică (pentru sierra1):

Nu, pe loc stau cam vreo 10-15 secunde.

| sierra1 a răspuns (pentru Ro731):

E o falsă problemă deci!

| mihai69 a răspuns:

Consumul la ralanti (cu un singur „I"!) cum crezi că se calculează?!? La fosta mea mașină, sub 15 km/h nici nu mai afișa consumul. De ce? simplu: pentru că artimetica lu' calculatoru' ăla nu știe să împartă la zero.
Cum or fi reușit ăștia de la waginul popular, habar n-am...
Pentru conformitate: consumul îl ai în litri pe km, nu? Păi dacă stai pe loc, practic consumi infinit litri pe km, că nu te miști!

| Ro731 explică (pentru mihai69):

Am înțeles ideea. Dar de ce doar la mine arată atât de mult? M-am mai uitat pe forum-uri la mașini(inclusiv tot la Golf 4) și ei aveau maxim 1 litru la relanti, și asta când motorul era rece.

| mihai69 a răspuns (pentru Ro731):

Sincer, eu nu mi-aș face griji pe tema asta. Poate o fi din cauza „soft-ului" ăla care fentează RAR-ul la americani...
Nu ar fi mai util / simplu să faci un plin, apoi să mergi (nu la ralanti!) vreo 300 km, apoi să faci iar plinul și să împarți litrii din al doilea plin la sutele de km parcurși ca să vezi dacă consumul mediu pe care ți-l va afișa calculatorul e același cu al tău, calculat la fix, sau sunt diferențe.
Și până la urmă, contează mai mult cum merge motorul în regim, nu la rece, imediat după pornire.

| Ro731 explică (pentru mihai69):

Păi și acest "soft" nu ar putea fi verificat? Sau să se verifice senzorul care face acest calcul? Întreb asta deoarece eu nu prea fac acești kilometrii atât de repede și ar dura asta la mine.

| mihai69 a răspuns (pentru Ro731):

Cel mai sigur răspuns l-ai obține într-un service autorizat al firmei, nu pe TPU. Asta dacă chiar vrei să știi exact ce are (sau nu) mașina ta.

| Digikey a răspuns:

Electricianul tau sper sa stie mai multa electrica decat mecanica.
Segmentul nu consuma benzina in plus.
Benzina este injectata in cantitati egale in fiecare cilindru de catre un injector ca de aceea se spune ca ai masina pe injectie multipunct.
Cauzele unui consum exagerat de benzina pot fi multe, dar trebuie sa te asiguri mai intai ca datele computerului de bord sunt reale.

| Ro731 explică (pentru Digikey):

Ideea cu segmentul că ar putea consuma benzină este a mea, electricianul nu mi-a spus așa ceva. Și eu m-am gândit dacă sunt reale datele de la bord, dar o fi vreun senzor care ar putea fi de vină?