anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Bună ziua tuturor,

Este prima dată când postez pe acest forum pentru că chiar nu știu ce să fac cu o problemă pe care o am. Un prieten a menționat că ar trebui să postez aici și să văd ce sfaturi pot primi de la toată lumea. Așa că vă mulțumesc anticipat și apreciez orice feedback pe care îl veți oferi.

Acum doi ani, am reușit să-mi iau prima mașină după multă muncă grea și bani economisiți plus un împrumut de la bancă. Mașina vine din Italia și era înmatriculată în România din 2017 și am făcut o verificare completă pe site-ul web RAR, Carvertical și baza de date de vehicule furate de poliție și totul a fost perfect. Am cumparat masina de la OLX de la cineva din Arges care a adus masina la Bucuresti pentru a mica verificare și ca sa semnam contractul vanzare/cumpărare.

Când am luat mașina, avea un ITP valabil pentru încă 5 luni, așa că am făcut doar toate actele și am continuat cu viața. Am avut primul meu ITP și am făcut o programare și am lăsat mașina acolo și au sunat când era gata de ridicare.Anul acesta, am fost la al doilea ITP anual și m-au refuzat deoarece codul de serie al blocului motor nu este același cu cel din documentele mele. Am verificat cu ochii mei și am confirmat și eu.

Codul motorului este același cu cel din documente, cu excepția faptului că codul de serie nu este același. Stația ITP a spus că nu pot proces și am încercat cu alte cinci locuri și am primit același răspuns.Am contactat proprietarul anterior și acel număr nu mai există. Am fost chiar și în Arges și nu l-am găsit.

Întrebarea mea este, ce pot face în această situație? Am un împrumut pe care îl plătesc la bancă pentru această mașină și am cheltuit deja mulți bani pe ea și nu vreau să ajung să o pierd sau să trebuiască să nu o conduc din cauza a ceva despre care habar n-aveam. (PS: nu am condus mașina de 6 luni din cauza asta pentru îmi frica sa fiu oprit și pierd mașina)

Vreun sfat sau pareri? Mulțumesc!

Răspuns Câştigător
| Simpatic a răspuns:

Sau ai invatat cu aceasta ocazie sa verifici temeinic o masina inainte de cumparare.
Nu toti vanzatorii sunt escroci, doar unii laughing
Eu nu cumpar decat masini noi (pe care mi le permit, dar nu ieftine daca asta se intreaba unii, caci nu fac taximetriewinking ) din alte si alte considerente, una dintre ele este uzura si faptul ca nu bag bani intr-o masina noua timp de 5-6 ani, ma refer la piese care cad in mod uzual la masini de peste 200k km, bag bani evident in consumabile, la masinile vechi...este loterie!

10 răspunsuri:
| Simpatic a răspuns:

Intai ia legatura cu cei de la RAR, in functie de ceea ce zic ei faci demersuri mai departe
Nu inteles cum prima data ai obtinut ITP-ul, daca s-ar face verificari aceasta statie ar fi sanctionata drastic.

Nu ar strica nici sa faci o sesizare la politie, se pare ca vanzatorul te-a inselat, sa vad cum mai demonstreaza el ca a fost de buna credinta, nu cunosc in acest caz daca intervine prescriptia extinctiva, dar poti lua legatura cu un avocat la orice cabinet de avocatura, 5 minute sa iti dea un sfat nu cred ca costa!

Nu stiu alte chestii, dar stiu un lucru nu cumpar masini sh si nici nu vreau sa am de a face cu dubiosi, iar vanzatorii de masini si electronice (cei care fac din asta un trai pe persoane fizica) sunt in mare majoritate niste escroci...cunosc prea multe chestii si detalii;)

Sper sa se rezolve bine pentru tine.

La RAR poti sa le si scrii aici un email : https://www.rarom.ro/? page_id=16 in acel formular de contact

| anonim_4396 explică (pentru Simpatic):

Ms mult pentru răspuns. o sa vorbesc cu ei și vad ce fac dupa. prima mașina și ultima. lesson learnt!

| anonim_4396 explică (pentru Simpatic):

laughing)) dai ai dreptate.

am sunat la RAR acum 2 ore, și au zis cum am trecut ITP pana acum? am data același răspuns, și au zis fa o declarația ca nu am schimbat motorul (am deja asta) și o atestare de la un service RAR unde scrie ca motorul actual este ok dpdv noxe, montaj, etc etc. așta nimeni nu o sa facă fără o cafea scumpa. și nu fac chestii de genul asta oricum. am fost prima stația de ITP, și alta problema. proprietarul nu mai este acolo de un an și jumate. omul care a semnat la verificare, și el. Ori au primit deja amenzi și acum sunt ok ori altceva. când am zis asta la rar, au zis ca ar trebuie sa vin imediat după prima verificare de ITP.dar da, nu stiu ce sa fac acum. daca nu fac rost de hârtie aia de la service, sunt cam "****d"

| Simpatic a răspuns (pentru anonim_4396):

Nu ma pricep la genul asta de autorizari, dar totusi daca este un motor asemanator cu cel original de ce nu vor sa il omologheze?
Adica una este sa pun un motor de 3000 de cm3 diesel pe o masina care a avut inainte 2000 cm3, si alta este sa pun un motor de 184 cp pe o masina care a avut 150 cp, ambele motoare avand aceeasi cilindree.
Ce o fi asa mare inginerie si cu spartii astia de la RAR nu inteles, ca si asa sunt golani care circula cu masini modificate la ei in curte si au depasit cu mult limita maxima admisa de 50% din puterea motorului stock.
Toti de la RAR sunt mari corecti cand de fapt sunt niste amarati de spagari, dar cand nu sunt prinsi toti se dau oameni cinstiti!

| anonim_4396 explică (pentru Simpatic):

Irony is: cod motor este la fel. tot 2000 cm3. doar seria care este be bloc nu e la fel. încă o chestie, pe bloc este COD MOTOR și sub este SERIA MOTOR. cod motor esta la fel laughing). am fost și la reprezentanta și am și certificat de la ei care dovedește ca motorul care am corespunde cu ce vina din fabrica doar ca blocul a fost schimbat sau motorul complet cu unu altul la fel. (fiecare motor are un cod motor care la fel dar seria de bloc este unică. deci dpdv codului, este la fel și în CIV. dar seria nu correspunde... facepalm

| anonim_4396 explică (pentru anonim_4396):

Același CP laughing

| Simpatic a răspuns (pentru anonim_4396):

Ti-am zis nu stiu cum e ca nu m-am confruntat cu asa ceva.
Mergi mai bine la RAR-ul de la tine din municipiu, din zona de resedinta si da-o asa mai pe plans gen spune-le cum fac fratilor sa intru omologhez masina asta? uite ce mi-a facut ala, asa o dai ca domnii tigani care au palate de 2 milioane de euro dar sunt la cersit in Frantawinking
Cu siguranta trebuie sa dai spaga ca altfel nu se poate, doar traim in Romania, cunosc ingineri de ITP care au salariu la privat de 3000 de lei/luna si vile cu etaj, scot de nu stiu cate ori salariul pe luna doar din spagi...iar la RAR sunt niste spagari de aia mari si nesimtiti.
Deci nu cred ca nu o vei rezolva, doar vezi ce zic cei de la tine din zona si daca nu vor afla printr-o cunostinta ceva care se cunoaste cu ingineri pe acolo sa te ajute! sa te ajute sa intri in legalitate.
Totul merge cu spaga in tara asta. Asa e mersul! De aceea nici nu suntem printre tarile civilizate vazuta ca o tara cu oameni corecti si dezvoltati din toate punctele de vedere!

| anonim_4396 explică (pentru Simpatic):

Ehh, nu e așa de rău aici. at the end of the day, sunt oamenii de genul asta peste tot. depinde cât sunt, asta este problema. ms pentru toate informatile și ajutor! happy

| Simpatic a răspuns (pentru anonim_4396):

Nu ai pentru ce, daca stiam mai multe iti spuneam mai multe.
Sper sa o rezolvi!

| Simpatic a răspuns (pentru anonim_4396):

Sau ai invatat cu aceasta ocazie sa verifici temeinic o masina inainte de cumparare.
Nu toti vanzatorii sunt escroci, doar unii laughing
Eu nu cumpar decat masini noi (pe care mi le permit, dar nu ieftine daca asta se intreaba unii, caci nu fac taximetriewinking ) din alte si alte considerente, una dintre ele este uzura si faptul ca nu bag bani intr-o masina noua timp de 5-6 ani, ma refer la piese care cad in mod uzual la masini de peste 200k km, bag bani evident in consumabile, la masinile vechi...este loterie!

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

PS: am gandit sa merg la RAR luna asta, și sper ca mă întorc cu mașina sau o soluția. altfel, am luat teapa și nici nu pot sa conduc mașina sa vând mașina mai departe la altcineva. Nu sunt genul de om care poate face treaba asta.