| MRLeo a întrebat:

Care este diferenta dintre o masina cu tractiune pe spate si una cu tractiune pe fata ( pe timpul iernii ) Dau funda la cel mai complet raspuns!

9 răspunsuri:
| mgtow a răspuns:

Derapeaza aia cu tractiune spate si cealalta ofera siguranta cu tractiune pe fata. Normal si logic e sa fie tractiune spate pentru ca pe puntea din fata e directia si greutatea motorului, rotile din spate ca sa nu fie de pomana doar pentru sustinere si rulaj nemtii s-au desteptat si au facut BMW cu tractiune spate. Daca mergi dupa conditiile vremii cu grija nu patesti nimic indiferent ca e 4x4 sau tractiune pe o punte

suntserios
| suntserios a răspuns:

La cea cu tractiune spate iti fuge spatele masinii in toate directiile mai ales pe viraje

| Năstasă_Iulian_1993 a răspuns (pentru suntserios):

Normal ca fuge spatele la ea daca nu esti capabil sa conduci o masina cu tractiune spate, in primul rand sti cand sa schimbi viteza la o masina cei trage spatele atunci cand esti predispus la alunecari? in al doilea rand sti ce sa-i faci cand derapeza, normal ca fuge in stanga si in dreapta ca tu habar nu ai sa o controlezi. o masina cand e cu tractiune spate in ce partea a curbei derapeaza? mai intai invatati cum sa conduceti masinile cu tractiune pe spate si apoi conducetile.

| suntserios a răspuns (pentru Năstasă_Iulian_1993):

Si de ce imi spui mie asta? zii aluia care intreaba

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Tractiunea fata ofera un control superior pe drum alunecos, pentru ca trag in directia in care virezi. Tractiunea spate la autoturisme e fixa, nu vireaza. Daca accelerezi, spatele impinge in fata, iar daca rotile din fata nu au aderenta buna, pierzi controlul.
La RWD ('tractiune' spate, sau propulsie), in viraje, pe drum alunecos, trebuie sa accelerezi fin, constant, sau sa nu accelerezi deloc. Daca intri in derapaj, e foarte greu sa recapeti aderenta, si sa te intorci pe traiectoria dorita.
La FWD (tractiune fata), poti mentine acceleratia in timpul virajului, iar in caz de derapaj, acceleratia este cea care te ajuta sa-ti mentii cat de cat traiectoria, virezi in directia dorita si accelerezi, iar rotile vor trage masina spre acea directie. Bineinteles, asta la o viteza cat de cat adaptata, daca intri cu viteza foarte mare nu te mai salveaza nici o tractiune.
Spatele masinilor in general este mult mai usor decat fata, ca urmare, acesta pierde aderenta foarte usor. Cand ai FWD, spatele e pasiv, se duce oriunde il trage fata, insa cand ai RWD, e mult mai riscant, deoarece spatele e usor si are putere, fata e mai grea si are directia, insa nu are putere sa se opuna.
Mentionez insa ca sunt masini cu tractiune spate care n-au nici o treaba iarna. Exemplul meu este Mercedes, am avut unul fara nici un fel de sistem electronic de mentinere a aderentei si stabilitatii, iar iarna mergea la fel de bine ca si o masina FWD.
BMW-urile insa au sistemul de rulare (transmisie-suspensie) gandit pentru asfalt uscat, iarna e un cazan nesigur; mergi normal, si deodata vine santul peste tine. Cu Mercedesurile poti sa mergi si agresiv, se tin de asfalt, chiar si pe polei, sau ud.

| TrăieşteClipa a răspuns:

Am avut 6 ani doua Mercedesuri.Un W123 si un W202.
Cu anvelope noi pe spate si 2 saci de nisip in portbagaj pentru greutate sau pentru pus la roti te plimbi iarna pe unde vrei, dar cu grija.
Vara este alta poveste.

| ascovit a răspuns:

Cea cu tractiunea pe spate va derapa mai repede

| subzero223 a răspuns:

Uite aici un răspuns foarte detaliat: http://www.promotor.ro/......e-13810960

| toni69 a răspuns:

Eu am masina cu tractiune spate, pe timpul iernii este foarte periculos deoarece iti fuge spatele fie cu voia ta fie ca nu, mai ales in viraje dar cu tractiune fata nu ai nicio problema pe timpul iernii.Acum de exemplu as opta pentru o masina ci tractiune fata.