| Deyu0713 a întrebat:

Caz ipotetic: Motor 2.0 benzina aspirat, injectie directa, 150 cp stock. Care ar fi puterea maxima pe care ai putea sa o obtii cu un filtru de aer sport, galerie de evacuare sport cu tot restul evacuarii pana la finala modificata, plus soft? (Fara "ia-ti turbo" sau chestii de genul, va rog, am nevoie de raspuns doar la intrebarea pe care am pus-o)

12 răspunsuri:
| Simpatik a răspuns:

Asa dupa urechea mea fina sa zice ca 20 de CP
Dar nu ne-ai zis o masina ce model de masina.
Exista o japoneza la care doar din soft castigi 35 de CP fara alte modificari, asta pentru ca producatorul a facut niste artificii foarte tari la motor cu pistoane ciudatele si raport ridicat de compresie, dar nu cred ca e motorizarea ta.
Faptul ca pui teava goala si elimini catalizatorul e rau pentru mediu si daca te prinde RAR-ul te arde, la fel nici ITP -ul nu il vei trece.
Eu m-as rezuma doar la filtru de aer sport neaparat K&N original sau admisie de aer sport, filtrul de aer nu da CP dar ajuta motorul, admisia da cativa CP dar costa cateva sute de euro.
Daca ai placerea sa auzi mai frumos pune o toba sport dedicata daca te tine buzunarul adica o toba cu certificat facuta si testata de producator pentru masina ta, daca nu monteaza-ti una aftermarket dar ceva de calitate cum ar fi Borla etc
Si fa un chip-tuning la o societate speclializata pe asa ceva care detine si dyno care sa faca RUN-uri inainte si dupa.
Dar pentru a nu da bani aiurea intreba dinainte la modelul meu de masina cati CP se pot castiga din urma chipuirii?
Ca in general masinile non-turbo castiga putin 10-15-20 CP, bine 20 de cai se simt asta ar fi ceva bun pentru tine.

| Deyu0713 explică (pentru Simpatik):

Ca model, e vorba de Mazda 3 BL. Din soft stiu ca nu se obtin mai mult de vreo 10-15 cai, dar eram curios din restul de modificari cat as obtine. La teava goala nu ma gandeam, nu am nevoie de probleme. Mersi de raspuns

| relian a răspuns:

Raspuns ipotetic, ia-ti o masina cu mai multi CP laughing eu zic ca iesi mai ieftin, deci ar putea sa nu fie atat de ipotetitc

| Deyu0713 explică (pentru relian):

Chiar daca ai un plus de putere, nu mă atrag pe mine chiar așa mult motoarele cu turbo, le prefer pe cele aspirate natural. Cum am spus și mai sus, a fost doar o idee de moment, o curiozitate.

| relian a răspuns (pentru Deyu0713):

Am zis eu ceva de turbo? Sint motoare fara fpoarte puternice, de 3.5 litri sau 4 litri sau si 6 litri daca esti curios, alea nu au turbo, nici nu au nevoie si au putere.
La trotinete de astea sub 2 litri fara turbo astea sunt, ce sa le mai faci, mai ales alea diesel, macar ia una de 170 cp dar pe benzina.

| Frank51 a răspuns:

Dacă tu crezi ca TPU este locul pentru întrebări de genul ai greșit. Du-te la un service care se ocupă de tuning, care au făcut tuning pe aproape orice model de mașină și îți dau gratis informații RELEVANTE.

| Deyu0713 explică (pentru Frank51):

A fost o idee de moment. Am întrebat doar ca fapt informativ. Dar mulțumesc de părere.

| Panamax a răspuns:

Filtrul de aer sport iti da cam 0, 003 caluti.
Softul 15 cai.
Evacuare mai permisiva 2-3 cai si miros de Trabant pe langa tine.
Depinde si de modelul de masina.
Uni care viseaza cai multi au vazut prea multe filme.

| AndreiWRX a răspuns:

Axele cu came sunt cele mai importante pentru un motor aspirat. Daca gasesti o pereche dedicata pentru motorul tau, daca nu, trebuie sa le faci pe comanda. Clapeta de acceleratie corp marit, galerie de admisie speciala sau portata. Astea fac puterea la aspirate. Dupa ce le-ai facut pe astea faci softul, evacuarea si filtrul sport. Crestere maxima 40-50 de cai, vazut cazuri concrete - Aia care cred ca nu ai cum sa se abtina. Daca e Honda cu VTEC am vazut si cazuri concrete cu +75 de cai, la VTEC +40 fiind pielea plii, o nimic toata. La 2.0 aspirate (Fiesta ST150 cel mai comun caz) - am vazut +30-40-50-60 cp caz concret (forumuri Anglia, inclusiv una la noi pe strada la car meet).

| Deyu0713 explică (pentru AndreiWRX):

Mersi de sfaturi.

| Simpatik a răspuns (pentru AndreiWRX):

Ce ai spus tu cu axele cu came pe comanda, clapete de admisie marite, galerie de admisie etc au ajuns la pretul unui turbo, mai bine pui turbo si ai scapat de o grija.
Stiu cazul concret motorizare non-turbo, mazda 3 skyactiv-G de 120 cp merge dusa din soft in 175 cp fara modificari fara nimic intern, deci peste VTEC-ul de la honda.

| Deyu0713 explică (pentru Simpatik):

Acel skyactiv e același motor ca și cel de 165, care poate ajunge maxim la 175. Cel de 120 e limitat doar din soft.