| Gheorghesandu74 a întrebat:

Ce se întâmplă dacă nu adăugi ulei in benzina pentru motoarele 2T?
Am un scuter pe benzina și trebuia să adaug ulei in benzina dar nu am știut... apoi după ce am pus doar benzina la o zi in timp ce mergeam s-a oprit motorul instant, după care am mai repornit de vreo 3 ori... apoi nimic.
Ce problema EXISTĂ la scuter acum și cum o pot pune din nou în funcțiune?

4 răspunsuri:
| Violleta2022 a răspuns:

Aparent exista aceste amestecuri care trebuie sa fie facute corect procentual bezina si ulei special.

Cauta pe google "benzina pentru motoarele 2T".

| relian a răspuns:

Amestec se foloseste la motoarele care nu au ungere separata, nu conteaza ca e 2 T sau 4 T, daca se foloseste amestec, atunci aia faci, aia folosesti.
Ce se intampla daca nu pui ulei? Se blocheaza motorul, mai exact pistoanele, pentru ca segementii aia daca nu is unsi, ia luat mama gaia laughing se freaca fier pe fier, se incinge pana se sfarama tot acolo.

Ce problema exista acum? Aia e problema, motorul ala n-a avut ungere la segmenti si s-a dus de suflet.
Pune-i o cruce si dul la recicle laughing

Timpi unui motor nu are nici o legatura cu uleiul sau benzina, aia arata cate curse face pistonul pentru un ciclu complet, adica de cate ori sus, jos, astfel incat sa intre combustibil cu aer, sa arda, apoi gazele arese sa fie evacuate.

La asta se refera timpii aia, la curesele facute de piston.

La tine ca e in 2T pistonu face 2 curse pentru un ciclu complet, adica se duce sus, coboara, se duce iar sus si coboara, in timpul asta au loc toate cele spuse mai sus.

Pistonul pleaca de sus, coborind creeaza vacuum, cand ajunge stiu si eu in ce poztie, se deschid valvele de admisie, si acel vacum trage benzina cu aer in cilindru. Cind pistonu a ajuns jos, se inchid valvele alea, pistonul urca sus si comprima amestecul, moment in care se da scinteie, are loc explozia, care trimite pistonul in jos.

Asa a avut loc o cursa a pistonului, cand este sus si are loc explozia, incepe cursa a 2 a, el coboara pana jos, apoi urca iar, moment in care se deschid valvele de evacuare, astfel cand pistonul urcind impinge gazele arse afara prin valvele de evacuare. Ajunge iar sus si termina cursa a 2 a, gazele is evacuate, valvele inchise.

Asta este un ciclu la motorul in 2 timpi.
Apoi cilcu se reia iar de sus.

Asa ca tu se pare ai pus capac la scuterul ala, l-ai facut de comanda laughing
E bun si asa rau, repara daca se poate si apoi fa tot la fel laughing

| Frank51 a răspuns:

Se cam distruge motorul.

| Sanziana88 a răspuns:

Motoarele cu două timpi (2T) necesită un amestec de ulei și benzină pentru a funcționa corect. Aceste motoare nu au un sistem de ungere separat, așa cum au motoarele cu patru timpi, prin urmare uleiul adăugat în combustibil joacă un rol esențial în lubrifierea internă a motorului.

Dacă nu adăugați ulei în benzina pentru un motor cu două timpi:

Lipsa de lubrifiere: Uleiul în amestecul de combustibil servește pentru a lubrifia diferitele părți ale motorului. Fără ulei, aceste părți se vor freca una de alta, generând o cantitate mare de căldură. Acest lucru poate duce la uzură rapidă a componentelor și, în final, la defectarea motorului.

Supraîncălzirea motorului: Lipsa de ulei poate duce la o supraîncălzire rapidă a motorului, ceea ce poate cauza daune semnificative, inclusiv topirea sau deformarea părților interne.

Seizura motorului: În cele din urmă, lipsa lubrifiantului poate provoca blocarea sau "seizura" motorului. Acest lucru se întâmplă când componentele motorului se încălzesc atât de mult încât metalul începe să se topească și se lipește de cilindru. Când un motor este blocat, acesta nu mai poate fi pornit și necesită de obicei reparații majore sau înlocuirea.

Prin urmare, este esențial să adăugați ulei în benzina pentru motoarele cu două timpi, respectând proporțiile specificate de producător, pentru a asigura funcționarea corectă și durabilitatea acestora.