| Laurentziu1234 a întrebat:

De ce la cutiile automate este si optiunea P si frana de mana? De ce nu trebuie doar sa punem viteza in modul P si sa nu mai fie trasa frana de mana? Sau daca tot sunt ambele de ce nu se pune masina in N si sa fie trasa frana de mana? Cu ce ajuta acel P? Ce e diferit fata de N si P? Oricum P nu tine frana de mana ci este separat o frana. Scuze dar nu am masina automata ci eram doar curios pe viitor

Răspuns Apreciat de Editori
regis
| regis a răspuns:

P este o pozitie in care se pune un blocaj pe cutia de viteze, il intalnim strict la automate. Pe scurt, in aceasta pozitie un bolt blocheaza cutia, nelasand mecanismele sa se invarta.
N este echivalentul punctului mort de la cutia automata, nici o treapta nu este cuplta, rotile se invart liber, fiind decuplate de motor.
Frana de mana este un sistem complet separat, care franeaza rotile din spate ale mașinii, presand placutele pe discuri (sau sabotii pe tamburi, dupa caz).
Deci sunt sisteme diferite, unul tine de transmisie, celalalt de franare, nu au a face unul cu altul.
In ce priveste "punem in p si sa nu mai fie trasa frana de mana", pai fix asa e. Daca ai automata si pui in P, nu este necesara frana de mana, daca ai manuala pui in treapta 1 si la fel, nu mai trebuie neaparat sa tragi frana de mana, asta cand vorbim de un teren drept. In panta sau in rampa este obligatoriu sa pui si frana de mana, pentru a nu suprasolicita transmisia. La automate se poate rupe bolțul acela de blocare, la manuale se poate invarti motorul.

2 răspunsuri:
| goguPatent a răspuns:

Pozitia de parca blocheaza transmisia sa nu o ia masina la vale.
sa tragi frana de mana e optional, la fel cum e si la cutia manuala cand lasi masina in viteza.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

P este blocarea transmisiei sa nu se mai miste masina nici in fata, nici in spate.
Cum spune si goguPatent, este ca si cand ai lasa masina in viteza la o cutie manuala, poti sa nu mai tragi si frana de mana.