| Drifterx500 a întrebat:

Inainte să cumpăr Opel Astra H 2004-2009 pe benzină 1.4/1.6 și dacă din intâmplare nimeresc că am fost țepuit după cumparare aș vrea să știu cât mă va costa să schimb toate consumabilele in general, nu vreau să pic cu buzunarul gol, trebuie să mă asigur.

7 răspunsuri:
| Simpatic a răspuns:

Daca vanzatorul nu a schimbat recent consumabilele de tipul placutelor de frana sau discurile de frana ori amortizoare nu inseamna neaparat ca ai fost tepuit, cat ai dat de un samsar (si astia nu baga bani caci vor sa scape de masina si sa castige bani) sau de un sarac, pe de alta parte nu ai cum sa fii tepuit la consumabile atata timp cat ai cu tine un cunoscator, discurile si placutele se pot vedea la ochi daca sunt uzate sau nu, anvelopele la fel, ambreiajul din simptome si pedala etc
Dar iti las niste preturi informative la o parte din consumabile pentru varianta Opel Asta H 2004-2014 (L48), am gasit pentru 1.6 benzina (la 1.4 preturile sunt tot pe aici) :
Filtru aer : 50 de lei
Filtru polen: 50-60 de lei
Filtru ulei : 30-40 lei
Ulei motor: in functie de marca, vascozitate etc : poate fi 30-45 lei/litru
kit distributie (pe curea) : 400-500 de lei
Amortizoare fata-spate: intre 150-170 de lei /bucata
Arcuri : in jur de 100 lei/bucata
sonda lambda : 250-350 de lei
kit ambreiaj : 350-500 de lei, depinde de marca
In final nu pare o masina scumpa la piese, fata de altele!

| Drifterx500 explică (pentru Simpatic):

Mulțumesc pentru informații.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Uleiul pentru un motor din ala e maxim 200 de lei.
Filtrele 100-150 de lei.
Manopera la cele doua, maxim 100 de lei.
Kit de distributie 500-800 de lei, nu stiu exact.
Se mai schimba bujiile la vreo 40. 000km, sub 200 de lei cu tot cu manopera. Alea poti sa le lasi pana simti motorul mai "balbait" la rece si la accelerari mai bruste.
Suspensia e foarte simpla la ele, pe spate e punte clasica, pe fata brate simple. Evita masinile cu buton sport si suspensie IDS, sunt incomode si scumpe la intretinere.
Prea multa treaba nu ai cu ea, tabla e buna (nu rugineste), probleme grave nu apar.
Iti recomand motorul 1.6, e mai reusit decat 1.4-90cp.
Sa fii atent la martorul motor (sa nu fie aprins), si la directie. Vireaza pe loc (cu motorul pornit), si asculta bine ce se intampla pe la motor. Daca auzi un vajait puternic ori un fel de scartait, te sfatuiesc sa eviti masina, ca problemele la directia lor pot fi usturatoare (si apar numai din cauza uleiului prost sau neschimbat niciodata). Cu motorul oprit si cheia in contact, poti face un pic de joc de volan (stanga-dreapta scurt), sa vezi daca bate vreun pic caseta. Asta mai mult ca sa tragi de pret, ca merg cu bataia aia fara probleme, cu motorul pornit (servo activ) nu se manifesta.
Neaparat cand cumperi o masina de genul, mergi cu cineva care se pricepe la Opeluri, sa faca o diagnoza, ca problemele se pot ascunde foarte usor (becuri scoase din bord).

| Drifterx500 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Mulțumesc pentru informații, este foarte folositor.

| siriusblack98 a răspuns:

E prima ta masina? Cred ca nu ai habar ce este aia teapa daca tu la consumabile te gandesti.Lasale naiba de consumabile si ia in considerare 4 lucruri, primele 3 fiind mai importante:
1. Nu cumperi o masina fara sa o duci in reprezentanta pentru test.Niciodata nu te duci cu ea unde vrea samsarul pentru ca majoritatea au pile in service-uri.
2. Nu cumperi NICIODATA o masina fara sa iti dea fiscalul pe loc.
3. NICIODATA nu cumperi o masina fara un mecanic langa tine daca nu o bagi in reprezentanta la test.Pentru ca poate sa fie o dauna totala si te 'speli' cu ea pe cap.
4. INTOTDEAUNA dupa ce cumperi o masina ii schimbi distributia.Indiferent ca se bate ala cu pumnii in piept ca a schimbat-o azi dimineata ca sa mai capete 100 de euro in plus.

| Drifterx500 explică (pentru siriusblack98):

Mulțumesc pentru informații, așa o să fac.

| Digikey a răspuns:

Cred ca nu stii ce este aia o teapa.