anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

La ce viteza/turație moare motorul,de exemplu pot trece peste o denivelare de limitare a vitezei doar cu frâna? Fără a apăsa ambreiajul, mă gândesc că ar fi inutil, nu? Ms

Răspuns Câştigător
| Mihailescu_Valeriu_1953 a răspuns:

Ai grija ca sa accelerezi putin, inainte ca rotile "sa abordeze" opstacolul. astfel detensionezi suspensia; fenomen care apare in timpul franarii. in felul acesta protejezi si suspensia si eviti zdruncinatura neplacuta

17 răspunsuri:
| sierra1 a răspuns:

Sub 1000 rpm moare la 1200-1400 încă merge "rotund"

| Valyasdfg a răspuns (pentru sierra1):

Dacă am vreo 30 la oră, pun frână pentru denivelare și o las să meargă în gol, mă gândesc că mai merge nu? Odată ce înaintează mașină cât de cât?

| sierra1 a răspuns (pentru Valyasdfg):

Suie-te la volan și încerci. Simularea (online, prin mesaje) are limitările ei!

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

In timp o sa ajungi la concluzia mea, denivelarile se trec cel mai bine pe liber, ori frana de motor foarte usoara. In nici un caz cu piciorul pe frana.
Cat despre soferul nostru nascut in 1953, lasa-l pe el sa treaca 'opstacolele' cum poate, ca i-a trecut vremea.
Incearca fiecare metoda la viteze mici, si vezi cum ti se pare mai in regula. Si inca un sfat, pe care mi l-a dat instructorul: cauta intotdeauna sa ocolesti gropile spre dreapta, ca ai sanse mai mari sa gasesti portiuni curate (asfalt neuzat) catre acostament, decat spre contrasens, unde mai e si periculos.
Iar pentru punctul in care moare motorul, ti-a raspuns sierra: te uiti in bord, iar daca turometrul scade spre 1000rpm, schimbi viteza cu una inferioara, ori calci ambreajul.
Cand masina e inca in miscare usoara, daca esti pe drum drept sau la vale, poti baga treapta 2, aproape poti pleca de pe loc cu ea. Folosesti treapta 1 doar cand ai oprit de tot, sau aproape ai oprit, si ai de urcat o panta sau o denivelare.

| Mihailescu_Valeriu_1953 a răspuns:

Frana de motor prin schimbarea intr-o treapta inferioara, apoi accelerezi (putin) in imediata apropierii denivelarii. succes!

| Valyasdfg a răspuns (pentru Mihailescu_Valeriu_1953):

Accelerez puțin când se aude că începe să trepideze mașină așa.i?

| Mihailescu_Valeriu_1953 a răspuns (pentru Valyasdfg):

Schimbi intr-o treapta inferioara ca motorul sa ajunga in limitele de cuplu maxim

| Valyasdfg a răspuns (pentru Mihailescu_Valeriu_1953):

Păi am înțeles, mersi! Frână, ambreiaj, viteza 1, puțină accelerație, in același timp las ușor ambreiajul

| Mihailescu_Valeriu_1953 a răspuns (pentru Valyasdfg):

Perfect!

| Valyasdfg a răspuns (pentru Mihailescu_Valeriu_1953):

Mda să nu îl scutur pe milițian, in 12 am traseul marțea viitoare

| Mihailescu_Valeriu_1953 a răspuns (pentru Valyasdfg):

O sa-i scuturi cascheta si o sa-i faci o a doua circumvolutiune; de o sa creada lunea ca este "telectual".winking laughing laughing laughing

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Mihailescu_Valeriu_1953):

Da, dar daca accelereaza sau franeaza fix in obstacol, iese urat de tot. Mai ales daca loveste o groapa sau un prag mai inalt, cu frana apasata.
Si eu accelerez fin in apropierea denivelarilor sigure (praguri limitatoare de viteza, treceri peste calea ferata), dar cu jumatate de metru inainte de denivelare, las acceleratia, iar dupa ea o calc iar.
Abordarea asta mi se pare cea mai buna, am niste praguri limitatoare 'blande' in oras, pe care nici nu le mai simt, daca trec cu metoda asta, cu 60-80 la ora laughing
La 30-50km/h ma scutura mai tare decat daca 'zbor'.

| Mihailescu_Valeriu_1953 a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

WOW! II FELICIT PE CEI DE LA SERVICE, pentru portofelul tau, pe care ti-l golesc la fiecare interventie!

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Mihailescu_Valeriu_1953):

Ma ocup singur de masina mea.
Am lucrat la doua service-uri, si am si unul mic, al meu laughing

| Mihailescu_Valeriu_1953 a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

ASTA AR INSEMNA CA este cazul sa inveti sa conduci; NU SA BIRJARESTI

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Mihailescu_Valeriu_1953):

Schimbi subiectul...
Denivelarile se simt mai putin cu masina 'neutra', decat in franare, ori accelerare.
Masina mea nu are 200cp, si totusi, in oras e capabila sa rupa aderenta in mers, pana pe la 80km/h. Daca as da in gropi cu cuplul ala, as avea schimba planetarele mai repede decat uleiul.
Am facut si off-road, am condus de toate, incepand cu Dacia 1300.
Denivelarile se trec in inertie.
Si apropo de birjarit, gropile alea maricele, le trec de multe ori cu treapta 1, si ambreajul apasat.
Ca stiu sa 'zbor' peste altele, nu inseamna ca nu stiu sa merg si frumos. Cand ai covrigu' in mana toata ziua, inveti sa mergi 'taximetreste' fara sa-ti dai seama.

| Mihailescu_Valeriu_1953 a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Esti varza; PA.

| Mihailescu_Valeriu_1953 a răspuns (pentru Valyasdfg):

Ai grija ca sa accelerezi putin, inainte ca rotile "sa abordeze" opstacolul. astfel detensionezi suspensia; fenomen care apare in timpul franarii. in felul acesta protejezi si suspensia si eviti zdruncinatura neplacuta