Întrebare recomandată | iulain13 a întrebat:

Nu îmi porneste motocicleta de când am luat-o. Sa o iau cu începutul, dau la automat, învârte, nu da niciun semn sa pornească, e ca si cum nu s-ar alimenta. Pun cativa stropi de benzina in capul pistonului, prin gaura bujiei, pun bujia înapoi, dau la automat si o ia la sfert. Daca nu accelerez vreo 5 minute sa se încălzească, se opreste si apoi trebuie sa pun iar benzina in capul pistonului (șpriț i se mai zice in termenul drujbiștilor, motorul e in doi timpi apropo). Iar după ce porneste, ea se alimentează si isi trage benzina normal, nu oscilează la relantiu, functioneaza perfect. Am schimbat tot setul, crezând ca se rezolva, bujia, am încercat sa dau mai multa benzina din surubul de reglaj aer/benzina de la carburator. Strangandu-l ar trebui sa bage mai multa benzina, si l-am strâns însă la fel, nicio diferență, l-am slăbit, la fel, nicio diferenta. E ca si cum s-ar alimenta doar după ce a pornit. Apoi daca motorul este cald, porneste normal pana se raceste, apoi din nou trebuie sa pun șpriț sa o ia, desi dau cu soc, accelerata, nici un semn. Va rog, ajutati-ma, mă chinui de atâta timp si nu am rezolvat nimic după atâta cheltuiala! Dau si funda si ce vreti voi.

Răspuns Câştigător
| OldSoul a răspuns:

Schimba-i muzicuta(piesa aia dintre carburator si cilindru), e uzata si d-aia problema.
PS:Regleaza si carburatorul, din nou, spre informarea ta, combustibilul se regleaza din interior-ul carburatorului (JIGLER), acele 2 reglaje din afara sunt pentru avans si aer.

| iulain13 explică (pentru OldSoul):

I.am schimbat.o, i.am pus si garnitura noua, iar când am desfacut.o am observat un fel de spuma alba pe ea, (apa in compozitor cu ulei asa se face ), am pus totul înapoi iar acum da sa o ia, însă nu vrea, când scot bujia are si ea alb de ala pe electrod, si pe capul pistonului la fel se observa, deci a ajuns in cilindru, si cred ca vine din circuitul de răcire deoarece am avut apa, si nu antigel ultima data, acum vine întrebarea asta : pe unde ar putea ajunge apa in cilindru, din cate tin minte când am schimbat pistonul am pus garnitura destul de bine, deci pe unde sa intre?

| OldSoul a răspuns (pentru iulain13):

Posibil sa ai cilindrul fisurat si de acolo toate problemele, nu ai nici destula compresie astfel incat sa porneasca.
Sau nu ai curatat bine suprafetele inainte sa montezi garnitura.

| iulain13 explică (pentru OldSoul):

Sigur cilindrul nu e fisurat, nu avea nicio zgarietura când am schimbat pistonul, si nu, nu am curatat deloc suprafata unde se punea garnitura ca nu mi.a trecut prin minte sa fac asta, compresia este perfecta. Ea acum câteva zile a pornit, atunci când am schimbat muzicuta si am observat chestia alba, a pornit însă greu si se tot oprea după ce o lua, însă am pus problema pe seama ca carburatorul nu este reglat perfect, însă azi pun si benzina in capul pistonului si o ia si nu rămâne deloc pornita si se opreste imediat. ( atunci când a pornit scotea extrem de mult fum, deci sigur e multa apa, si mai iese si mai si picura fin toba apa si nu stiam de ce. Deci sa desfac din nou setul?, nu poate veni apa si de dedesubt de cilindru?, un furtun de la radiator intra acolo, undeva in carter, poate sa fie de acolo?

| OldSoul a răspuns (pentru iulain13):

Tu ai racirea pe apa(antigel) daca spui ca nu e fisurata nu are de altundeva de unde sa intre, fie e condens, ceea ce e cam imposibil, fie cel mai probabil ai pus benzina de proasta calitate.
Da, ai face bine sa desfaci din nou si sa cureti bine acolo unde se pune garnitura, cel mai probabil sunt ramasite de la fosta garnitura si nu mai etanseaza bine.

| iulain13 explică (pentru OldSoul):

Mi.am mai amintit de ceva. Eu am luat garnituri pentru un model asemănător de motocicleta, iar exact garnitura de la baza cilindrului nu se potrivea bine, asa ca am lăsat garnitura veche si am pus.o si pe cea noua peste, rupând.o la un colt ca nu ajunge la un surub..sa fie de asta?

| OldSoul a răspuns (pentru iulain13):

Da, daca garnitura nu etanseaza bine poate intra apa la piston, si tot odata poate pierde si compresie.

| iulain13 explică (pentru OldSoul):

I.am schimbat muzicuta, între timp am rezolvat si probleme cu intrarea apei in setul motor (am desfăcut in jumatate motorul si era o garnitura de acolo de la carter cam uzată si pe acolo intra in ambielah lichidul de racire). I fine. problema nu a.a rezolvat, încă nu se alimentează, daca pun mai multa benzina in capul pistonului functioneaza mai mult, daca pun mai putina functioneaza mai putin ( vorbim de secunde) si se mai si accelerează pe la 3000 si ceva de tură singura. Apoi după ce se duce cantitatea pusa, se opreste iar apoi daca incerc sa pornesc fara asa-zisul şpriț, da semne ca vrea sa pornească insa nu o ia, umblu si la reglajul carburatorului insa tot nu o ia (când desfac jiglirul mai tare da semne mai mari ca ar vrea sa o ia ). Si am schimbat si carburatorul ( tot sh si nu stiu cat de bun era ca ala nici atata nu voia sa bage benzina, azi l.am pus inapoi pe cel original... care sa fie problema oameni buni?

| OldSoul a răspuns (pentru iulain13):

Pompa de benzina(sau vacuum) este buna?
Vezi sa nu fie fisurat furtunul de retur de la pompa.
Asa am patit si eu, era defecta pompa de vacuum/benzina.

| iulain13 explică (pentru OldSoul):

Nu stiu daca am pompa de vacuum dar in ultimul timp nu mai pusesem furtunul de la retur. Am uitat de câteva ori, si am vazut ca functioneaza si fara asa ca nici nu il mai pusesem. Insa stiu sigur ca nu imi pornea nici cu furtunasul băgat in carburator.

| OldSoul a răspuns (pentru iulain13):

Eu unul cand nu-mi pornea, scoteam furtunul din carburator si trageam aer din el pana auzeam ca venea benzina in carburator, atunci il tineam apasat, sa nu traga aer, dupa el pornea prima data, dar daca-l tineam asa ramanea turat, daca-i dadeam drumul la prima acceleratie se oprea motorul, asa ca il puneam inapoi la carburator.

| iulain13 explică (pentru OldSoul):

Mie nu imi mergesa trag aer pe furtunul de retur ..decat foarte foarte greu si in filtrul de benzina se vede cum imi vine o picatura in plus si doar atat. Si nici sa suflu aer nu merge

13 răspunsuri:
| AdrianBoss17WOLF a răspuns:

Verifica furtunul ce duce de la rezervor spre carburator posinil sa,, prinda aer,,. Verifica si bobina de inductie posibil sa nu mearga normal doar si doar

| iulain13 explică (pentru AdrianBoss17WOLF):

Nu prea cred sa aibă vreo legătură bobina de inductie, iar aer nu este in furtun sigur.