| BestHelper a întrebat:

Nu inteleg de ce masinile americane in general au motoare mari din care se scot sa zic asa mai putini cai adica de exemplu un Lincoln Navigator 2011-2012 are un motor Triton V8 de 5.4 benzina din care au reusit sa scoata decat 300 de cai pe cand europenii au masini din care scot 300 de cai pe un motor de 3000 diesel ca la ML sau pe un seria 7 pe un motor de 3500 4000.Ma lamureste si pe mine cineva?

8 răspunsuri:
| mgtow a răspuns:

Daca americanii sant regii titeiului ei fac tot taraboiul din el, in Europa mai mult se urmareste sistemul ecologic nu nebunia pe drumuri.

| Azµre a răspuns:

Nu compara caii putere cu cuplul! Motorul ăla de 5.4 l benzină are un cuplu mare chiar dacă are cai puțini.

| BestHelper explică (pentru Azµre):

Adica ce vrei sa spui nu inteleg nu prea ma pricep la partea asta tehnicahappy imi poti explica?big grin

| Azµre a răspuns (pentru BestHelper):

Adică un are o forță mai mare, demaraj mai mare, chiar dacă are doar 300 de cai putere.
Momentul forței sau cuplul forței este o mărime fizică vectorială ce exprimă cantitativ efectul de rotație al unei forțe asupra unui corp.

Adică pe înțelesul tuturor forța cu care pleacă mașina de pe loc.

| BestHelper explică (pentru Azµre):

Aha am inteles dar iote de ex dintr-un motor de 5.4 daca tot are cuplu mare adica de ce nu au dus-o pana pe la 450-500 HP sa fie si mai puternica?

| Braunion a răspuns (pentru Azµre):

Pai cuplul este o componenta a puterii. Puterea reprezinta lucru mecanic al motorului (cuplu sau momentul) de inmultit cu numarul de turatii/minut (in cazul motoarelor de masina). E ca si cum ai zice ca nu poti compara ciorba cu borsul si leusteanu. Una fara alta nu pot exista.
Si da, un motor mare este evident ca are cuplu superior unui motor mai mic intrucat lucrul mecanic este mai mare (fiindca piesele sunt mai mari, iar raportul de compresie este si el superior)

| Braunion a răspuns:

Pentru ca motoarele aspirate sunt mai fiabile. Motoarele Turbo niciodata nu vor fi la fel de fiabile ca cele aspirate, indiferent ce s-ar zice.
Motoarele turbo nici macar nu pot fi numite motoare ci propulosare (pentru ca deja nu mai vorbim de un singur motor ci de o adevarata instalatie : pompa de aer, intercooler, etc)
La americani, benzina e de 3-4 ori mai ieftina decat la noi, deci nu sunt asa interesati de economie precum europenii. Europenii fac motoare compacte si turbo, ca sa scoata multi cai putere la un consum cat mai mic (cu cat motorul este mai mic cu atat consuma mai putin, logic). Pretul pe care il platesti este fiabilitatea (am vazut motoare pe benzina americane la 800.000 km la care nu s-a umblat niciodata pe cata vreme in astea europene incepi sa bagi bani dupa 300.000 km)

| BestHelper explică (pentru Braunion):

Aha inteleg mersihappy asta cu benzina chiar n-o stiamca e mai ieftina la americani