| Kidfromjail a întrebat:

Salut.
Am o cunoștință care dorește sa-și vândă mașina: - Audi A2 1.4 tdi 2002 279.155 km, mașina îngrijită, ținuta in garaj, are toate opțiunile, nu are Panoramic, caroseria e din aluminiu dacă nu mă înșel.
Întrebarea mea, merita sa achiziționez mașina pentru o tipa începătoare care v-a circula numai prin oraș?
Prețul este decent, dar nu știu mai nimic despre mașina.

PS: mașina nu am cum sa o văd momentan, așa ca va cer opinia D-voastră sinceră legată de masina.

Zi frumoasa sa aveți.

7 răspunsuri:
| Norbert97 a răspuns:

Salut

Daca circula numai prin oras de ce ai vrea diesel? Tu iti dai seama ca vei omora turbina, EGR o sa-l infunzi la maxim. Este o masina veche din 2002 + intretinerea este scumpa la un audi indiferent de model. Este si incepatoare deci clar ca o sa mearga subturata cu ea fiindca este pretentios un diesel la intretinere. Eu ti-as recomanda un Volkswagen Polo benzinar, masina mica consum mic. Sau poti varia si pe Opel Corsa. Eu asta as face in locul tau. De exemplu iarna o masina diesel se incalzeste de 2 ori mai greu ca un benzinar. M-am uitat pe net sa vad cam la ce pret se invarte un A2 si am vazut ca sare de 2000 euro unu-l intr-o stare impecabila cum zici si tu ca e masina aia. De banii aia iti cumperi lejer un polo sau corsa din 2004 in sus. Bafta

| AFR81 a răspuns:

Treaba asta cu cunostintele e cu dus si intors. Stiu eu pe cineva care a cumparat o masina de la un cumnat de-al ei, o porcarie veche in care a bagat, pe langa cei 2.000 de euro de achizitie, alti 2.000. Nu poti avea incredere, atunci cand e vorba de o afacere, nici in fratele tau, daramite in prieteni, amici, cunostinte. Asta ti-am zis asa, ca fapt divers. Poate masina chiar e buna. Eu, unul, cand mi-am cumparat Renault Scenic-ul meu, am luat de la cineva care a mai vandut masini in orasul nostru (unul nu foarte mare) si despre care toata lumea vorbea de bine. Masina s-a dovedit, intr-adevar, foarte buna.
Masina asta, iti spun drept, nu este nici noua si nici foarte frumoasa. Are multi km in bord. Totusi, daca este cat de cat intretinuta si nu ti se va strica nimic in urmatorii ani, daca o vei cumpara, poti spune ca ai facut o afacere buna. Cu masinile la mana a doua sau, in cazul tau, poate chiar si a treia, e cam loterie.
Ca si incepator, nu ai nevoie nicidecum de o masina noua, puternica. Pe langa faptul ca exista riscul sa "uiti" pedala de acceleratie apasata si sa te trezesti cu 200 la ora si sensul giratoriu sau vreo trecere de pietoni in 30 de metri, sa stii ca la inceput, pana te obisnuiesti, o sa mai dai intr-o bordura, intr-un gard, poate si in alta masina. Nu vorbesc de accidente grave, gen sa iti faci masina praf, insa de cateva zgarieturi sau table indoite, s-ar putea sa ai parte. Am patit si eu si am vazut asta si la altii. Nu mai zic ca e posibil sa bruschezi masina foarte rau, la inceput. Din acest punct de vedere, o masina mai veche, dar cu care sa iti faci treaba, este foarte buna.
Altceva nu mai stiu ce sa iti zic, doar un sfat foarte important: daca te hotarasti sa o cumperi, testeaz-o temeinic inainte. Ia un mecanic cu tine, plateste-l ca sa faca treaba buna si puneti tester-ul pe ea, plimbati-va, vedeti cum se comporta la peste 100 km/h, verificati geamuri, aer conditionat, pune-l sa se uite sub ea si asa mai departe. Stie el mai bine, daca e priceput. Sa nu cumva sa o iei doar pe vorbele vanzatorului. Am un prieten care si-a luat un Golf foarte frumos dintr-un parc auto din Bucuresti, dar care, in urmatorul an, a bagat 3.000 de euro in ea pentru a o repara pentru ca incepuse, treptat, sa cada cate o piesa. Ai mare grija. Totusi, pretul care este?

| darrio2007 a răspuns:

Daca e cunostinta de ce nu o poti vedea? Ceri opinie despre ceva care nu stii nici tu, darmite noi.

| Kidfromjail explică (pentru AFR81):

Tipa respectiva a făcut școala pe un Audi a2 1.4 tdi 75 cp și fiindcă i-a intrat la inima mașina, m-a pus pe mine sa ii caut mașina "preferata".
Despre A2, nu știu nimic legat de consum, întreținere, daca e fiabila sau nu, doar ce am văzut-o prin treacăt la cunoștința respectiva și mi s-a părut o mașina decenta ca spațiu și manevrabilitate.
Tot ce știu e ca o are de noua, a avut mereu grija de mașina și toate schimburile la zi.
@darrio Eu nu am cum sa testez mașina lui, pentru ca sunt ocupat cu treburi in alta localitate. Pe net nu am găsit informații utile, decât ca 1.4 e o motorizare buna chiar și pentru oraș.
@Norbert De ce vrea diesel in oraș? Nu e treaba mea ce vrea fiecare sa conducă in oraș sau pe autostrăzi, fie ca e vorba de benzina, motorina, gpl, hibrid. I-am sugerat la fel, un VW polo, dar nu a dorit sa audă de alta marca. Deci...
Omul mi-a lăsat-o la prețul de 1800 euro. Daca as sti ca e o mașina buna, as zice ca isi merita banii pentru vârsta și km pe care ii are. Daca mă înșel, atunci ce pot sa ii zic ei? Nu am argumente pro și contra acum, ca sa o fac sa se răzgândească.

Oricum mulțumesc foarte mult pentru răspunsul tău.

Răspuns utilizator avertizat
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Pret "decent" sper ca numesti ceva de la 1500 euro in jos, pentru asa ceva.
Merita si nu prea. Adica poti sa spui ca e o masina foarte buna, pentru ca Audi, bla bla, TDI, 4 litri/100km, VAG, bla bla.
Dar realitatea cuprinde si defectele:
1. A2 e o masuta de cafea cu roti. Am condus mult timp una, si ma simteam penibil.
2. 1.4 TDI are ceva defecte:
-turbina slaba
-injectoare pompe-duse
-cuplu foarte slab la relanti
-sunet ingrozitor
-vibratii cat cuprinde.
Daca tii la domnisoara, si vrei sa o dotezi cu un diesel mic, pe care sa il conduca cu placere, ia-i Astra/Corsa 1.3 CDTI sau Clio/Megane 1.5 dci. Astea sunt motoare in 4 cilindri, cu tehnologie superioara VAG-ului din vremea aia. De preferat Opel, ca 1.3 CDTI nu are probleme nici cu turbina, nici cu injectoarele.
Nu exagerez deloc, dar decat sa conduc un 1.4 TDI cu 3 pistoane, mai bine merg cu Logan 1.2 16V; se conduce MUUUULT mai fin, tine cu soferul.

| Kidfromjail explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Am înțeles. Mulțumesc mult pentru informații. Cu femeile "e grele" când își propun ceva. Oricum am sa îți urmez sfaturile și poate am sa o conving.