| Benzema01 a întrebat:

Am și o problema la motorul mașini unde sistemul de răcire nu funcționează cum trebui la viteza peste 80 km/h începe sa se ridice apa in bord (un Ford focus 1 motor 1.6)am schimbat termostatul,pompa de apa, radiatorul și tot nu ii dau de cap și pe furtunul de retur unde ar trebui sa aducă antigel nu aduce nimic ce sa fie?

4 răspunsuri:
| relian a răspuns:

Daca ce spui ca ai schimbat sunt noi, problema ar fi la ventilator sau ventilatoarele ce trebuie sa raceasca apa din radiator, alea nu functioneaza corespunzator.
Faptul ca tu crezi ca apa nu circula prin furtunul de retur, asta este doara parerea ta.Apa circula prin furtunul de retur, doara atunci cand depaseste temp de 80 de grade sau cat este setata termostatu sa deschida.Ai priceput?
Deci termostatul ala asta face, inchide si deschide, ca apa sa circule ori doara in motor, ori in motor si radiator.In cazul in care termostatul este inchis normal ca apa nu circula prin furtunul de retur ca nu are cum.
Deci verifica ventilatorul sau ventilatoarele daca ai mai multe.Chiar daca tu vezi ca ventilatorul se roteste, se poate sa nu mai functioneze la turatia normala, caz in care la viteze mari, el se roteste incet, apa se tot incalzeste si de aici vezi tu la bord ce spui.
O alta problema ar fi sa aerisesti bine sistemul, daca ai aer la fel temp urca.

| Benzema01 explică (pentru relian):

Ventilatoarele merg perfect le-am schimbat și pe alea odată cu radiatorul și de aerisit toată lumea mi-a zis ca la modelul asta e aerisire automata acum nu știu...

| relian a răspuns (pentru Benzema01):

Atunci totul este ok, adica masina este buna, apa nu mai urca.Am uitat sa mai spun ceva. Poati avea sensorul de temperatura, ala care iti arata temp apei la bord, sa functioneze defectuas, sa nu-ti arate bine temp.
Stiu sigur ca au fost destule cazuri in care fabricantu a cerut inlocuirea acelor sensori de temp.Am patit si eu asa odata la un Audi, dealeru a spus ca sa cerut inlocuirea tuturor sensorilor alora, pentru ca erau prst facuti.
Cam asta ar fi ultima problema daca apa tot urca cum spui.Deci apa poate sa fie ok, dara sensorul ala sa iti arate altceva.Altceva nu vad ce ar mai putea fi.Schimba sensorul ala si vezi ce se intimpla.Veiz ca la apa sunt 2 sensori, unu care iti arata tie temp la bord si altul care da drumu la ventilatoare, sau depinde acu de masina.Dar ca idee sensorul care iti arata tie temp la bord este pus pe motor cumva pe sus pe motor, alantu este pus la iesirea appei din motor la furtunul ala spre radiator.Asata sa stii dupa ce sa te uiti.

| Benzema01 explică (pentru relian):

Mersi