| Haremq a întrebat:

Salut, am un audi a5 v6 2010 automat.
De cateva zile cand selectez de ex din D in R, masina da suturi iar turatia la relanti (800-1000) fluctueaza, in rest masina merge normal, schimba normal.
Am mai schimbat cutia anul trecut in august, credeti ca iar s-a stricat? Cutie 8 trepte multitronic

3 răspunsuri:
| relian a răspuns:

800 rpm este bine la relantii, daca masina sta pe loc.
Deci alea 800-1000 rpm e atunci cand sta masina pe loc, sau cand se deplaseaza si nu aceelerezi?

Daca masina este in P si ai acele fluctuatii 800-1000 e problema la motor, nu are legatura cu transmisia.

Faptul ca masina da suturi cum spui cand schimbi, acolo ai avea problema la ambreaj, ala sa scape presiune.

Daca ar fi asa, atunci ar trebuie sa ai la bord lumina aia Engine ON. Deci ce lumini ai aprinse la bord?
Ai schimbat transmisia anul trecut de ce? Transmisia la masina aia nu se strica veci laughing ce se poate duce este ambreajul, uneori poate si ceva selenoid, aia ce schimba vitezele.

In rest nu are voie sa se defecteze ceva la masina aia, legat de transmisie.
Cutie, este aia de carton laughing la masina ai transmisie, iar daca te referi la cutia de viteze, aia face parte din transmisie, nu-i mai spune la transmisie cutie de viteze.
La masina aia, imediat sub baia de la transmisie, cum dai baia jos, ai un bloc, nu mai stiu cum se numeste, dar cam aia ar fi cutia de viteze si ceva mai mult, la masinile astea cu transmisie automata.

Suturile alea ar veni in primul rind cum am spus de la ambreaj, in acel moment ambreajul functioneaza doar cu presiune de ulei, iar daca scapa presiune, atunci de aia ar face asa.

O alta cauza, ar fi de la acei selenoizi, aia care inchid si deschid orificii prin care circula acel fluid, sau ulei in transmisie.

Sa functioneze unul din szelenoizi defectuos si de acolo sa dea suturile alea ce spui.
Dar in oricare caz, cum am spus mai sus, ar trebuie sa ai ceva cod, lumina aprinsa la bord.

Orice defectiune aparuta la transmisie iti da cod, se aprinde lumina aia engine.

Pune masina in N sau P, apoi vezi ce se intampla cu turatiile daca tot la fel is turatiile.
Cind pui masina in N atunci se invirte doara motorul si juma de ambreaj, ca urmare daca turatiile cresc si scad, problema este de la motor, nu de la transmisie.

Eu din ce tu povestesti aici, adica f putine detalii, nu ai probleme cu transmisia, iar aia ce ai schimbatio sa o fi schimbat degeaba.
Nu schimbi nimic pana cand nu apare la bord lumini aprinse, pana cand nu scanezi masina si vezi ce probleme sunt.

Schimbi transmisia in baza a ce? Asa dupa ureche, de exemplu de ce ai aschimbato cand spui, ce problema au fost, ce ai facut sa diagnostighezi, etc?

Ce ai mai putea sa faci, este sa dai capacul de la baie jos, ala de transmisie, sa vezi cum este capacul ala, daca are murdarie in el sau e curat.
Pui alt filtru acolo, vezi sa pui magnetii la loc, is acolo niste magneti care retin pilitura de fier.
Daca fluidul este curat, atunci problema ar fi la selenoizi sau poate la ambreaj.
Chestia este, cum pui fluid inapoi, trebuie sa ai o pompa ceva, de asta manuala, sa pompezi uleiul tot pe acolo pe la capacul de la baie, pe altundeva nu ai pe unde la masina aia.

Pui ulei pana cand incepe sa curga pe la gaura de la baie pe unde bagi ulei, aia arata ca nivelul este cel care trebuie.
Asta daca faci tu lucrarea asta de verificare a uleiului si a baii imn interior.

Trebuie sa cumperi filtru, si garnitura de baie la transmisie inainte sa te apuci sa desfaci.
Nu este deloc greu, daca ai ceva scule rapid verifici chestia asta.

Daca as avea masina in fata in 2 minute iti si zic ce problema ar fi.
Citi litrin are motorul ala 3 litri sau de ce capacitate este?

| Frank51 a răspuns:

Pare ceva legat de caseta de direcție, alte simptome nu are? Nu simți în volan nimic?

| UserRo10 a răspuns:

Daca nu faci schimbul de ulei la timp asa se intampla.
La cutia a 2-a cineva i-a dat resetare valori de baza si de aici problema cu turatul la 1000 singur. Doar sa reconditionezi total cutia sau sa iei alta sh si sa o montezi la cineva cu scule speciale. E problema cunoscuta la multitrtonic si simptomul e si mai comun