| ViviC a întrebat:

Am un opel astra g 1.7 dti Isuzu din 2002. Am ramas fara apa din cauza unui furtun spart. Temperatura a ajuns la 110 grade dupa ce eu oprisem motorul la 98 de grade. Am lasat-o sa se raceasca, am schimbat furtunul, i-am pus apa si cand am pornit motorul a inceput sa bata. Am verificat culbutorii, am demontat capacele la biele si par toate in regula. Ce anume bate? Poate sa-mi spuna cineva daca injectoarele au racire prin apa si daca asta ar putea fi o posibila cauza?

3 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Injectoarele nu au nevoie de nici o racire, bataia lor e un simplu tacanit.
Motorul 1.7 diesel e foarte sensibil la chiulasa, m-as mira sa nu se fi deformat, dupa intamplarea asta. Iar daca s-a deformat, "bataia" ar putea fi de fapt un suflu de compresie intre blocul motor si chiulasa.
Daca esti convins ca e o bataie, ar putea fi cuzinetii, daca s-a mers mult cu motorul incins, sau boltii (bucsele) de la pistoane.

| ViviC explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Am mers vreo 10 km fara apa, cuzinetii sunt foarte putin stersi si bolturile de la pistoane nu par sa aiba joc. Am miscat de ele si nu se misca separat fata de piston.

| ViviC explică (pentru ViviC):

Am gasit solutia. Am inlocuit motorul, iar acum merge bine. O sa desfac motorul cel vechi sa vad ce era in neregula.