In regim normal, are tractiune doar pe fata( sau spate).La cuplarea manetei, puterea motorului se distribuie pe toate cele 4 roti, in situatii de derapare sau panta abrupta.
Cand cuplezi 4x4 ai tractiune pe toate rotile, cand lasi fara cuplare ai tractiune doar pe rotile din fata
Deci, o maneta e schimbatorul normal de la cutia de viteze a masinii, la fel ca la orice masina. A doua maneta are 3 pozitii, N, HI si LO, in pozitia N e ca si cand e in punctul mort, masina nu e in viteza- NEUTRAL. In pozitia HI, masina e cuplata pe 4x4, dar poate rula cu aceeasi viteza ca si cand nu e in 4x4. In pozitia LO, masine e in 4x4, dar intra in functiune reductorul--masina merge foarte incet, dar are putere foarte mare. In general inainte de a putea cupla pe 4x4, trebuie cuplata mai intai puntea de fata a masinii, ( la rotile din fata MRL-uri ). Daca vrei sa aflii mai multe despre 4x4, vezi pe http://forum.club4x4.ro/forum.php
terry11 întreabă: