| Kevin1975 a întrebat:

O benzina turbo de vreo 200. 000km mai trage bine? Ma refer daca mai are toti caii in ea. Eu am luat o masina cu 95. 000km, dar volanul este ros, schimbatorul la fel, scaunul sofer este uzat ( am vazut masini cu 300 de mii cu scaune mai frumoase ca a le mele) In schimb amortizoarele sunt cele originale. N-am putut sa gasesc km reali ai masinii. atat cred eu ca are. sau tinand cont ca amortizoarele sunt originale poate sa aiba sub 200 de mii? Desi scaunul ala nu arata deloc de 150 de mii. poate o fi fost o persoana mai grasa? Sau chiar sunt reali? Fostul propietar a spus ca el nu face magarii d'astea, poate cel din urma. adica sigur cel din urma a facut ceva ca nu zicea el de prost. Pe mijlocul volanului am o dunga rosie la punctul zero ( asa vine modelul) care este rupta/stearsa, si toata partea de sus a volanului este cam roasa. am vazut acelasi model cu 130-140 de mii cu dunga aia intacta si volanul mai putin ros. Voi ce parere aveti? Ca idee, masina are 260 de cai si 1400kg, cu 3 persoane in masina si portbagajul plin s-a dus la 230 ( si se mai ducea) tinand cont ca am plecat cu a 6-a de la 130 la ora. daca ii dadeam a 5-a se ducea mult mai bine. Ea stock are 225 de cai, credeti ca puterea asta in plus poate sa acopere uzura din pistoane? Ma refer sa traga la fel sau mai bine decat un model stock cu km foarte putini. Multumesc frumos.

23 răspunsuri:
| mgtow a răspuns:

Puteai sa iei de la englezi una sport ingrijita fara volan ros sau scaun slobozit

| xerxes1 a răspuns:

A mea e benzinara turbo are 320.000 km si arata la interior ca noua.
Trage bine. Face suta in 7 sec si pe autostrada ca sa depasesc un BMW am trecut de 230.
Sper ca nu era BMW-ul ala cu radar.

| xerxes1 a răspuns (pentru xerxes1):

Nu consuma ulei si amortizoarele originale le-am schimbat la 300.000.
Am pus Kayaba sportive.

| Kevin1975 explică (pentru xerxes1):

A mea consuma, interiorul arata cam uzat, si cica scoate fum albastru cand o turez. ce poate sa fie? Mai merita sa o tin? Adica motorul o sa mai traiasca? A mea este modificata, are 260 de cai de la 225, deci in teorie oricat de uzat ar fi ar trebui sa traga mai tare ca unul stock nou nout. Eu am atins 225 cu ea pe autostrada, cred ca se mai ducea dar greu. Bine, masina era si incarcata si cred ca cel mai mult a contat ca am plecat cu a 6-a pe la 3 mii de ture (aveam 130 la ora) daca ii dadeam a 4-a cred ca era sageata. In talon scrie 236, pe bord ar arata undeva la 240, iar cu modificarile cel putin in teorie ar trebui sa treaca de 250.

| xerxes1 a răspuns (pentru Kevin1975):

Daca nu mai are catalizator trebuie sa scoata ceva fum.
Altele consuma de noi 1l de ulei la 1000 km.
Motoarele tfsi 1.8 si 2.0 Audi pana in 2011.

| Kevin1975 explică (pentru xerxes1):

Pai cand e rece scoate in draci un fum albastru rau de tot. cand e cald nu mai scoate. Si in legatura cu catalizator, eu am vazut masini cu evacuarea goala (de fapt acelasi model de masina) care nu scoteau fum. asta de ce scoate.

| xerxes1 a răspuns (pentru Kevin1975):

Ce ulei folosesti?
A mea consuma Castrol cam 2 l la 15000 km.
Divinol cam 0, 5 l.Tot 5w30

| xerxes1 a răspuns (pentru xerxes1):

Cand vezi ca nu se mai poate ii faci motorul.
Oricum cand depasesti orice tractorase BMW si Pasaturi 2.0 tdi iti vine sa o tii.

| Kevin1975 explică (pentru xerxes1):

Eu Motul folosesc. e destul de scump...

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Totul tine de cum a fost intretinuta masina.
In cazul tau amortizoarele pot fi schimbate cu unele oem de la dezmembrari.
In rest, nu poti decat sa dai cu presupusul, sau eventual sa scoti un ban din buzunar si sa o verifici la reprezentanta sa vezi ce spune numarul kilometrilor, dar nici aceasta varianta nu-ti garanteaza ca vei afla adevarul.
Cat despre volan, daca o persoana poarta inele pe degete, e clar ca se va uza ceva mai repede volanul, la fel si scaunul, daca e o persoana mai plinuta, sau cel putin o persoana care se "tranteste" direct pe scaun, da, poate ca acesta sa se roada/rupa.

Cat despre "acceleratie" poate sa aiba masina ta si 90. 000km, daca turbina e pe duca poti avea surpriza ca o masina de 300. 000km sa te intreaca detasat.
Totul tine doar de modul in care a fost intretinuta masina respectiv de starea internelor.
Eu in momentul de fata am doua masini cu un numar de kilometrii relativ identic (10. 000km diferenta, masinile avand 300. 000km) si totusi diferenta e sesizabila cu ochiul liber, atat la functionare (accelerare/franare) cat si la aspect (interior/exterior).
Cat despre faptul ca are 260 de cai, nu fii asa de sigur, sunt unii vanzatori care mai infloresc specificatiile, genul ala de vanzatori care scriu "full fara piele", asa pot sa spuna ca e si remapata, ca si kilometrajul e real.
Cat despre diferenta de putere, da, ar putea sa ajute sa intreci una stock si cu km mai putini dar chiar si asa, din nou intervine starea internelor (turbina, injectoare, etc).

Testeaza mai multe masini cu acelasi motor, aceeasi caroserie, vei vedea ca mai toate sunt diferite in felul lor, si nu neaparat datorita numarului de km.

| Kevin1975 explică (pentru anonim_4396):

Mda. joja de ulei ( nu stiu daca ar trebui sa ma iau dupa ea ca asta a schimbat-o cu alta, motivul nu-l stiu) avea nivelul de ulei un pic peste, acum a scazut sub in 2000km. Cam 200-300mm e normal? Si nu am turat-o foarte tare, de obicei la 3-4-5 mii de ture foarte rar a vazut 7 mii in astia 2 mii. Si un prieten a zis ca daca ii dau talpa scoate fum albastru ( evacuarea este goala cap-coada) Turbina si intercooler-ul sunt schimbate cu unele mai puternice, filtru de aer sport, catalizator anulat, resoftat de la 225 cu siguranta ar ajunge in teorie la 260. dar ma deranjeaza nr de km. reali nu sunt in niciun caz, am fost la reprezentanta cu ea si in 2015 a avut o intrare in service cu 82. 000km. si mai jos erau prin 2013-2014 unde avea 60-70 de mii. Atat au putut sa-mi gaseasca, dar e prea uzat interiorul pentru km astia. Si nu-mi dau seama daca masina ar trebui sa traga mai bine. eu sunt obisnuit cu diesel-ul, asta pe benzina nu are cuplu si nu ma baga in scaune... cu tot cu 260 de cai... Sa nu mai zic ca masina e din 2007 si eu sunt al 6-lea propietar. A fost si lovita cam urat ( eu zic ca ar fi revopsita total, dar nu stiu ce sa zic.) Bara fata/aripa dreapta au fost schimbate clar, usa dreapta troncane un pic si pare revopsita, geamul scartaie cand il las jos, iar masina tot dreapta trage si ea. ma gandesc ca a fost lovita cam urat de a afectat si usa si aripa si bara fata. si d'aia trage si dreapta ( lonjeron stramb) Sper totusi sa nu fie vorba de asta si sa fie doar unghiul de fuga, fostul propietar mi-a spus ca el l-a facut dar nu a fost multumit de aia de acolo. Tu ce spui?

| anonim_4396 a răspuns (pentru Kevin1975):

Despre consumul de ulei, nu stiu ce sa spun, unele au un consum normal de ulei. Incearca sa vezi cat consuma de la schimb la schimb.
Cat despre parerea mea, dupa ce s-au investit atati bani, e cam ciudat sa fi vandut masina "de buna", e clar ca ceva e in neregula cu ea, fie a fost avariata dupa cum spui tu si astfel a incercat sa scape de o eventuala problema. Pana la urma exista posibilitatea ca in urma incidentului si motorul sa fi fost afectat si schimbat si poate de aceasta nu trage suficient de bine. Iar daca mai zici ca esti si al 6-lea proprietar, posibil sa fie o problema.
Bine, nu zic ca e neaparat sa fie ceva ciudat, si eu am detinut o masina la care am fost al 9-lea proprietar, si desigur masina a fost revopsita odata, dar in doi ani de zile in afara de un brat si alte consumabile, nu am inlocuit nimic.
Oricum referitor la trasul in partea dreapta, cel mai bine pui un set nou de cauciucuri, verifici jantele, echilibrezi si faci geometria, macar asa ajungi la o concluzie.

| Kevin1975 explică (pentru anonim_4396):

Pai nu fostul propietar a modificat-o, asta a mers vreo 5 mii de km cu ea intr-un an, din care 3 luni n-a avut permis. El mi-a spus ca cel din Bucuresti a modificat-o. Din Bucuresti sunt 2 propietari, amandoi au tinut-o cate un an. Motorul nu e schimbat, imi dadeam si eu seama... n-oi fi chiar asa de prost, sper laughing Ca veni vorba de motor, cu fumul ala albastru din nou nu stiu care-i treaba cu el, iar motorul cand il pornesc miroase a benzina daca deschid capota. acum dau vina si pe modificari. Plus ca nu se aude rotund, se aude mai incet, mai tare, si tot asa, dar turometrul nu se misca. Mie mi-e frica de uzura aia de la pistoane, segmentii ii schimb eu, dar doar cand aud cuvintele astea " pistoane uzate" ma gandesc ca n-are cum sa traga bine, cred ca e pe psihic treaba asta. Tinand cont ca este si o benzina turbo, diesel-ul e cu totul alta treaba, pe langa ca este mai rezistent, diesel-ul nu este turat nebuneste cum este o benzina turbo ( sub 7 mii de ture nu vede schimbare de treapta daca am nervi, iar la turatii d'astea cu care s-a mers mereu daca are 200 de mii ar fi echivalent cu 250 de mii ) A prins 230 destul de repede, si am plecat cu a 6-a de la 130, deci nu i-am dat cat a putut. Azi am facut si o plecare de pe loc mai tare si au scartait rotile rau de tot. le-am auzit cu muzica la maxim si au continuat sa scartaie si in a 2-a. Tot azi am mai auzit un tacanit ciudat la motor, nu stiu ce se aude, chiar nu-mi dau seama, of... sper sa nu fie vreo teapa. Daca ar merge asa in continuare ar fi bine, dar totusi am eu pe cap vorba aia " uzura din pistoane" si ma gandesc ca nu mai trage ca inainte si degeaba am 260 de cai, poate e si pe creier, cand vreau sa intru intr-o depasire nu simt deloc cum ma baga in scaune, si nici depasirea nu o fac chiar rapid. Ma baga foarte tare in scaune atunci cand pun frana si ii dau din nou talpa. In rest, nu prea. Din nou, ce parere ai? Imi cer scuze daca te deranjez. La schimb de ulei, cred ca ar consuma mai bine de jumatate de litru, depinde si cum merg, fum albastru mi s-a spus ca scoate, dar dau vina si pe modificari si pe evacuare care e goala.

| anonim_4396 a răspuns (pentru Kevin1975):

Trebuie de investigat, eu totusi as miza pe turbina ca tot zici ca parca nu trage cum ar trebui. Si desigur daca zici ca nu functioneaza motorul tocmai rotund si ca se simte miros de benzina ar trebui de verificat si acest aspect.
Eventual mergi la cineva care cunoaste sa faca un log in mers si sa vada valorile injectoarelor.

| Kevin1975 explică (pentru anonim_4396):

Turbina nu are nimic, masina face viteza foarte bine, doar ca am eu pe cap chestia aia cu " uzura la pistoane" Crezi ca e ceva grav? Ca daca ar fi s-o vand n-ar mai cumpara-o nimeni la pretul cu care am luat-o, pentru ca sunt al 6-lea propietar...

| anonim_4396 a răspuns (pentru Kevin1975):

Eu nu o sa-mi dau cu parerea, cel mai bine mergi la un mecanic sa verifice acest aspect legat de pistoane.
Cat despre pret, asta e, cand cumperi o masina sa o pastrezi, deja e clar ca iesi in pierdere.

| Kevin1975 explică (pentru anonim_4396):

Pai iti voiam o parerea daca o masina modificata dar cu km multi, trage mai bine decat acelasi model, dar stock (35 cai in minus) si cu km putini. Iar pistoanele uzate ce mai afecteaza in afara de putere? De fapt, ce mai afecteaza km astia multi. de se feresc toti de ei?

| anonim_4396 a răspuns (pentru Kevin1975):

Cat timp masina a fost intretinuta, cu uleiul la timp si toate cele, da, masina ar trebui sa traga mai bine decat acel model stock. Dar asta depinde si de cat de bine au fost facute acele modificari, din ce ai spus tu, masina ta are ceva modificari, iar daca dupa toate aceste modificari sunt doar 35 de cp in plus, personal imi pare cam putin. Fie remaparea a fost facuta inainte de acele upgrade-uri, iar momentan softul este putin cam depasit si nu face fata.
Cat despre pistoane, segmenti, afecteaza compresia, se simte si prin lipsa de putere, prin fum excesiv, pornire grea, mers intrerupt.

| Kevin1975 explică (pentru anonim_4396):

Pai masina mea nu merge intrerupt, porneste repede. fum. nu stiu ce sa zic. Imi poti spune te rog frumos de ce da cu fum albastru cand ii dau talpa? Ulei din cate am citit pe forumuri e normal sa consume atat. Atunci de ce scoate? Cand mi-a turat-o un prieten pe loc cu motorul rece scotea la fum albastru rau de tot, ca la dacie, se facuse albastru peste tot si mirosea a benzina si gaze peste tot... dar asta cu motorul rece. Un sfat? Mentionez inca o data ca evacuarea e goala. Si daca s-ar ajunge unde spui tu, cu fum excesiv, pornire grea, mers intrerupt, mai e ceva de facut sau e mort motorul? Si cat m-ar costa? Multumesc frumos

| anonim_4396 a răspuns (pentru Kevin1975):

Fumul albastru e semn al prezentei uleiului in camera de ardere.
Problema e ca si tu ai evacuarea goala ceea ce te poate induce in eroare. Dar chiar si asa, daca zici ca e prezent cu motorul rece, e semn ca segmentii sunt pe "duca".
Daca e sa ajungi si la problemele de compresie, se face segmentare, se rectifica cilindrii, tot ce e nevoie in functie de starea motorului, daca merita, dar cel mai adesea e mai simplu sa-l inlocuiesti.
De un eventual cost nu-ti pot spune, totul depinde de unde e problema si desigur de masina.

| Kevin1975 explică (pentru anonim_4396):

Deci segmentii sunt uzati. cam cati km ar avea atunci? Si problemele de compresie/etc la cati km apar la o benzina turbo turata in permanenta?

| Iancu_Silvan_1996 a răspuns:

Salut! Dupa cum ai zis si tu : "am vazut scaune la 300 de mii mai frumoase" poti sa realizezi faptul ca masina ta are vreo... Mai multi km decat 250-300 de mii, poate mult mai multi. Amortizoarele originale? Mhm. Stii ca poti sa schimbi amortizoarele originale alea duse cu unele tot originale dar reconditionate sau noi? Puterea in plus fata de cea stock nu duce decat la uzura prematura a motorului, ca sa stii de la mine. Ca o trage altfel, nu zic "nu", dar duce la alte probleme. Totusi daca mi-ai spune modelul de masina ti-as da mult mai multe detalii. Eu, fiind crescut printre mecanici, am dezvoltat o pasiune pentru masini si stiu cam orice "zace"-n ele. Nu ezita sa-mi dai mai multe detalii, sunt bucuros sa te ajut. happy

| Kevin1975 explică (pentru Iancu_Silvan_1996):

E vorba de un megane rs. totusi, nu cred ca in 10 ani ar fi facut cineva in Romania atatia km cu o masina sport. o fi fost unul mai plinut si d aia s o fi uzat si el prematur.