| slow0 a întrebat:

O intrebare pentru cei care au permis, cat.B. Spuneti-mi si mie dupa ce bagi cheia in contact, spuneti-mi pasii exacti pentru a pleca cu masina dupa loc. Ca auzisem la niste prieteni ca daca i-a prea repede piciorul dupa ambreaj, moare motorul, deci? Funda celui care imi spune pasii!

Răspuns Câştigător
| Altadata a răspuns:

Salut.

Pornirea motorului

de obicei, autovehiculul este parcat cu maneta schimbătorului de viteze în treapta I-a şi frâna de ajutor acţionată ( frâna de mâna trasă - ridicată ).

Pentru a porni motorul:

- introducem cheia în contact

- apăsăm total pedala de ambreiaj

- ducem maneta schimbătorului de viteze în poziţia liber ( se scoate din viteză, adică se poziţionează în punctul mort )

- punem contactul, adică rotim cheia de contact ( în sensul acelor de ceasornic sau înşurubare ) până se aprind becurile ( martorii ) din bord, se aşteptă câteva secunde până se sting o parte din becuri

- apăsăm puţin pe pedala de acceleraţie

- după care continuăm rotirea cheii de contact 1-2 secunde pănă se aude motorul pornit şi eliberăm cheia de contact ( luăm mâna de pe cheie )

- după pornirea motorului se poate lua piciorul de pe ambreiaj şi se lasă motorul să funcţioneze pentru o uşoară încălzire, accelerând uşor dacă are tendinţa de oprire.



Plecarea de pe loc:

- eliberăm frâna de ajutor ( lăsăm în jos frâna de mână )

- apăsăm total pedala de ambreiaj

- introducem maneta schimbătorului de viteze în treapta I de viteză ( se bagă în viteză )

- semnalizăm

- ne asigurăm din faţă, spate şi din lateral ( în oglinzile retrovizoare, inclusiv oglinda de unghi mort )

- apăsăm moderat ( mangâiem ) pedala de acceleraţie ascultând turaţia motorului şi menţinem turaţia constantă

- ridicăm parţial pedala de ambreiaj până în punctul de lucru al ambreiajului, acesta este punctul în care începe să se cupleze motorul cu cutia de viteze şi maşina începe să tremure uşor, concomitent în momentul ridicării ambreiajului trebuie apăsată acceleraţia ( acestă mişcare se numeşte FORFECAREA pedalelor, adică atunci când apăsăm acceleraţia ridicăm ambreiajul şi atunci când apăsăm ambreiajul ridicăm acceleraţia ) mai mult sau mai puţin, pentru ca motorul să menţină turaţia corespunzătoare şi să nu se simtă acel şoc când cuplează cutia de viteze

- urmărim menţinerea turaţiei motorului

- continuâm ridicarea lentă şi progresivă a ambreiajului evitând apariţia şocurilor.

| korenix a răspuns (pentru Altadata):

Mai mult decat atat nu avem ce spune, bravo daca ai scris tu asta.

| suntserios a răspuns (pentru Altadata):

"- apăsăm total pedala de ambreiaj
- ducem maneta schimbătorului de viteze în poziţia liber ( se scoate din viteză, adică se poziţionează în punctul mort )"

mic detaliu, in momentul asta daca masina se afla in cea mai mica panta ia ghici ce se intampla daca urmaresti sfatul tau?

"- apăsăm puţin pe pedala de acceleraţie
se lasă motorul să funcţioneze pentru o uşoară încălzire, accelerând uşor dacă are tendinţa de oprire."

astea sunt sfaturi de pornire pentru dacia 1300?

"- eliberăm frâna de ajutor ( lăsăm în jos frâna de mână )
- apăsăm total pedala de ambreiaj"

si iar nu se zice nimic de apasat frana, si masina daca e in panta...

5 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Da, daca ridici ambreiajul brusc sau mai repede fata de cum apesi acceleratia iti va muri motorul.

miscare consta in ridicarea ambreiajului si apasarea acceleratie concomitent

| Altadata a răspuns:

Nu am scris eu asta pentru ca ar fi durat prea mult timp, dar am gasit un articol care spunea acelasi lucru pe care voiam sa il spun eu. Eu sunt multumit daca l-am ajutat.

| Altadata a răspuns:

In intrebarea lui slow0 nu este specificat nimic de panta Suntserios asa ca ce spui tu despre panta nu are nici o treaba si da pornirea de pe loc in panta se executa altfel. Si se indica incalzirea motorului inainte de pornire pentru o functionare mai buna. Eu sunt multumit daca l-am ajutat si funda o da cui crede cel care intreba.