| Freddy_Maryus_1993_hEcv a întrebat:

Salut,
Revin cu problema mea.
Am un Opel Vectra B 1.6 16 v din 2001. Nu am apucat sa ii schimb pompa de apa ca pierdea apa, deci nu i-am pus antigel.
A venit iarna si masina a stat nepornita o saptamana iar cand am ajuns acasa, toate furtunule erau inghetate "beton". Am desfacut furtunele, le-am dezghetat si am pus apa fiarta. Am astept putin si am dat incercat s-o pornesc. Cum dateam la automat, la distributie se auzea un sunet "rontaind" si nu pornea + ca, cureaua de distributie nu se invartea.

A mai trecut 2 sapatamani si tot asa a stat, cand am ajuns la tara, masina era dezghetata si nu mai aveam apa deloc pe furtune. Am dat din nou la automat fara sa ii pun apa, gandindu-ma ca nu v-a pornii si ramane iar apa in ea si ingheata. Am incercat sa o pornesc, cureaua de distributie se invarte, dar se aude un sunet tare "trosc, trosc " ori la distributie, ori la motor. Nu am reusit sa imi dau seama + ca nu a pornit. Ce trebuie sa fac? cu ce trebuie sa incep? 1. Pompa si sa sa vad daca porneste. Ce va ganditi ca poate sa aiba masina?

Vreau raspunsuri bune nu ca "un membru" care a zis ca apa nu trece prin blocul motor straight face

Multumesc

8 răspunsuri:
| besleaganicolaecosmin a răspuns:

Cheama un mecanic adevarat

| CiuiDRM a răspuns:

In primul rand ai gresit ca ai pus apa fiarta la motor, nu se face asa ceva, pentru ca motoru se invarte pentru a incalzi apa manual cum se zice, iar tu deja ai bagat apa fiarta peste, si l-ai dat peste cap, dar nu asta e marea problema.

Te-ai gandit la pompa de injectie? sa fie inghetata si sa nu iti traga benzina? sunt foarte multe optiuni, asteapta o zi mai calduroasa, bagi apa la motor, si incerci sa ii dai la automat, daca vezi ca nu merge nici asa, o fortezi cu spray de ala de motoare, am uitat cum ii se spune, bafta tovarase.

| Freddy_Maryus_1993_hEcv explică (pentru CiuiDRM):

Multumesc, dar sunt sanse sa fie pompa de apa sparta? ca am fortat cand era inghetat tot si se auzea rontaind la distributie si nu se invartea. Acum poate ca s-a spart si s-a dezghetat ca se aude mai tare. Benzina vine ca am apasat acolo la rampa de injectoare in capu la o conducta si arunca benzina.

| CiuiDRM a răspuns (pentru Freddy_Maryus_1993_hEcv):

Fredy, taicameo are un ford transit tdi da?, si are si el pompa de apa stricata, e putin fisurata tot de la ingheturile astea, a fortat si i sa fisurat putin, dar de pornit tot porneste, asa ca pompa de apa nu are nimic in comun cu pornirea.

Uita-te la cureaua de distributie sa nu fie slabita sau sa aive rupt vreun ''tambarus '' dala.

Astept raspuns, vreau din toata inima sa te ajut.

| Freddy_Maryus_1993_hEcv explică (pentru CiuiDRM):

Saptamana asta merg si o desfac la distributie cu cineva. Ma poti ajuta daca ai idee ce chei imi trebuie sa dau jos pompa daca este sparta sa o schimb?

| CiuiDRM a răspuns (pentru Freddy_Maryus_1993_hEcv):

Tubulara de 10 sau de 13, ar fi mai indicat sa iei o tubulara cu capatul flexibil, sa lucrezi mai usor, multa bafta.

| Freddy_Maryus_1993_hEcv explică (pentru CiuiDRM):

Multumesc, dar nu trebuie si fulia de la motor data jos? mi-a zis un mecanic ca s-ar putea as si fii spart "paletii" la pompa de apa si sa fie distributia sarita de la punct. si sa scapa asa ori sa mai fie supape sparte sad

revin cu raspuns, cand ajung sa desfacem

| CiuiDRM a răspuns (pentru Freddy_Maryus_1993_hEcv):

Asta e cel mai sigur, pentru ca ai spus ca atunci cand incerci sa o pornesti, se aude un sunet foarte urat, este distributia cel mai sigur, bafta.