| Dracula96 a întrebat:

am si eu cateva intrebari legate de conducere.Deci sa incep.Am luat carnetul ieri iar apoi am plecat la o plimbare asa de inceput cu taica-miu sa imi mai arate cate ceva ici, colo.Totul bun, e ok cam tot insa o singura problema am.Instructorul meu m-a invatat ca atunci cand franez la stop,semafor,etc,s-a merg cu ea in viteza iar atunci cand trebuie sa opresc poc ambreaj+frana iar atunci cand sunt deja oprit sa o scot pe liber ca sa nu mai tin piciorul pe ambreaj,apoi cand am mers cu taica-miu mi-a aratat cum ca atunci cand trebuie sa opresc adica in apropierea unui semafor,stop, intersectie s.a sa o scot pe liber cu putin timp inainte si sa opresc doar cu frana fara a mai apasa ambreajul, eu deoarece am invatat prima varianta si imi este destul de greu sa ma obisnuiesc cu faza asta cu lasatul pe liber dinainte.Acuma intrebarae vine, daca este vreo problema sa opresc ca in prima varianta adica merg cu ea in viteza incetinesc doar cu frana si cand trebuie sa ma opresc frana +ambreaj sau daca ar fi mai bine sa fac cum zice taica-miu.Iar a doua intrebare ar fi ca daca folosesc varianta a 2 cu lasatul pe liber ce fac intr-o coloana care ba trebuie sa opresc ba trebuie sa pornesc din nou dupa 5 secunde cum voi proceda? bag in prima treapta pornesc iarasi o las pe liber, iar o bag in prima treapta si tot asa sau merg cu ambreajul.Lasa-ti mesaj cu ce nu ati inteles, stiu ca am fost putin neclar...

5 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Daca ai mai putin de 30-40km/h si e uscat pe jos, poti sa o scoti din viteza si sa folosesti doar pedala de frana. Daca te-ai invatat sa o lasi in viteza, poti s-o lasi... In timp o sa capeti experienta si o sa-ti personalizezi manevrele astea. Eu de exemplu o las si de la 100km/h pe liber, si ma indes pe frana laughing Nu ca ar fi bine... E chiar rau, uzez placutele de frana si exista risc sa ovalizez discurile, dar mie imi place senzatia, avand in vedere ca eu ma ocup de mecanica masinii, sunt curios cum se comporta.

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns:

1) Varianta pe care ai invatat-o la scoala de soferi e cea corecta (desi recunosc ca nici eu nu fac asa intotdeauna)
2) Depinde cat de aglomerat este si cum se merge. Daca se sta mult si se merge putin atunci scoti din viteza. Daca se merge in reprize scurte in permanenta atunci ramai cu piciorul pe ambreiaj. In principiu nu e bine sa stai cu piciorul pe ambreiaj ca uzezi rulmentu de presiune dar nici sa mesteci intruna in cutia aia de viteze nu e prea ok. Stiu pe unii care au ramas cu maneta in mana laughing

| Dracula96 explică (pentru IzvorulDeIntelepciune):

Mersi de raspuns happyInsa totusi sunt putin nedumerit, de ce ar fi mai corect cum am invatat la scoala de soferi adica sa franez cu ambreajul ...Asta ar insemna sa apas sau mai bine zis sa tot frec ambreajul de fiecare data cand am un stop sau ceva.Nu s-ar strica mai repede ambreajul asa? big grin (In opinia mea de novice laughing )

| suntserios a răspuns (pentru Dracula96):

Corect e asa cum ai invatat la scoala de soferi, e important sa ai mereu masina in viteza sa o poti controla cum vrei. Ce ti a zis taica tu e o manareala pentru reducerea consumului, dar daca ai o masina cu motor pe injectie faci mai mare economie mergand in frana de motor pana opresti complet.

| AndyPeScurt a răspuns:

Si pe mine ma u invatat la scoala prima varianta.
Sa fiu sincer cu ia nu ma m putut acomoda deloc.
De 11 luni de cand am carnetu cred ca am folosit-o doar odata.
A2a varianta mi se pare mai OK.
BAFTAwinking