| eusebiu27 a întrebat:

sunt șofer începător și as dori sa îmi dați niște sfaturi pentru ca mi-am cumpărat recent mașina. Cum îmi dau seama ca trebuie schimbate uleiul, frânele, ambreiajul?

4 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Duci masina la revizii

| mihai69 a răspuns:

Dacă e mașină nouă, respecți reviziile recomandate de fabricant.
Dacă e la mâna a doua, recomand schimbarea tuturor filtrelor și a setului de distribuție.
Ambreiajul, doar dacă e necesar.
Ar fi utilă și o revizie a sistemului de frânare (stare etrieri, discuri, ferodouri, conducte), eventual schimbat lichidul dacă se intervine cumva la instalație.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Mergi la un mecanic, iar acesta iti spune ce trebuie schimbat.
Uleiul si filtrele e bine sa le schimbi din prima, iar la distributie ar trebui sa se uite putin mecanicul, sa vada cat de veche pare. Daca e imbatranita cureaua si e plin de praf acolo, trebuie schimbata.
Uleiul se schimba cam la fiecare 10. 000km, iar atunci se schimba si toate filtrele, preventiv. Adica filtrele de aer motor, aer habitaclu, combustibil si ulei.
Cureaua de distributie se schimba cam la fiecare 70-80. 000km, ori dupa 5-6 ani.
La 5 ani ar cam trebui inlocuite antigelul si lichidul de frana, pentru ca devin tulburi si acide, ataca instalatia masinii.
La frane se schimba placute si discuri atunci cand spune mecanicul, sau se aprinde un bec in bord cu simbolul franelor. De fiecare data cand masina se comporta mai ciudat la franare si directie, mergi la mecanic pentru o constatare, ca sa afli daca e ceva grav, sau nu. Daca de exemplu frana tine mai jos sau nu mai tine cum ar trebui, ori volanul incepe sa mearga greu ori cu joc mare, mergi la mecanic.
In general faci o revizie pe an, daca faci cam 10. 000km (eu atat fac). Daca faci 20.000 sau mai mult, faci o revizie toamna, pentru a o pregati de iarna, si una cand se fac 10. 000km de la cealalta.