| Denila123 a întrebat:

Salut.
Vin si eu cu o intrebare.
Geometria fiind variabila.
Geometria la masina cand e motoru; pornit trebuie sa sufle aer tare turbina? Sau sa sufle aer incet?
Am umblat pe acolo si nu stiu cum s-o reglez.
Sa sufle sau sa nu sufle.
Logan 1.5 diesel

8 răspunsuri:
| Frank51 a răspuns:

Geometria variabilă este controlată automat de ecu. Sufla cât trebuie și când trebuie.

| Denila123 explică (pentru Frank51):

De acord
Si ea cum lucreaza masina find la relantiu
Sufla sau nu sufla

| Frank51 a răspuns (pentru Denila123):

Asta depinde de configurația fiecărei mașini, la camioane de exemplu turbinele sunt concepute să lucreze la turații joase.

| Denila123 explică (pentru Frank51):

Eu am o electro valva
Si avea un surub sub ea de reglaj
Am unblat la surubu acela si imi tot da eroare ca turbina n-are presiune mare

| DaniTDCI a răspuns:

Depinde de la model la model, unele mașini au turbina conceputa pentru turații mai joase, aducă și la relanti se aude, iar altele la turatie mare

| sskrillex96 a răspuns:

Salut. intrebarea asta sa stii ca o am si eu. Atunci cand pornesc masina, electrovalva care controleaza actuatorul de la turbina, trage vacuum, si se ridica tija. Doar ca nu reusesc sa aflu in care pozitie este inchisa, sau deschisa geometria.

| Denila123 explică (pentru sskrillex96):

Sti cum poti afla
Desfaci furtunu de intercul
Si pui mana si vezi cum sufla
Unele turbine sunt cu geometrie fixa "sufla tare cum pornesti motoru"altele cu geometrie variabila sufla incet cand pornesti motoru si cand bagi turatie atunci deschide si sufla mai tare.
Ce motor este al tau?

| sskrillex96 a răspuns:

In orice caz, nu cred ca aveai cum sa montezi ceva gresit. atat timp cat geometria se misca liber inseamna ca e montat corect, si tot ce mai trebuie sa faci este sa o duci undeva sa o regleze de la acel surubel de langa actuator. Tu singur nu cred ca reusesti