| AndrP a întrebat:


Am găsit un Vw Passat B5.5, Berlin, 2003, motorizare 1.9 TDI 131Cp în 6 trepte.
Chestia e că mașina are tractiune integrală 4x4 permanent.
Și eu nu prea știu ce să zic.
Adică această chestie poate fii un avantaj, gen să tragă mai bine sau degapt este un dezavantaj, adica trage mai greu?
Nu prea ma pricep în chestiile astea si de aceea întreb.
Voi ce parere aveti?
Merita luata sau?
Precizez ca masina este in pretul de 2000€ si are si dotari+ piele.

7 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Merita in condițiile în care ieși des de pe asfalt cu ea... Asa pentru mașină de zi cu zi nu ai niciun avantaj

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

E avantaj pe timp de iarna, si pe drumuri cu multe viraje.
Oarecum dezavantaj daca folosesti masina mai mult in oras, pentru ca pleaca un pic mai greoi, in loc de 2 planetare stricate in gropi, vei avea 4, iar consumul probabil e cu o idee mai mare.
Dar din punct de vedere al performantei, transmisia 4motion este un avantaj, face masina adaptabila la mai multe tipuri de teren.
Merita luata, daca ai unde sa profiti de avantajele 4motion (drumuri ude sau inghetate, noroaie, pante mari). Daca mergi doar prin oras, e un pic de dezavantaj, dar nu mare. Eu unul as lua-o cu ochii inchisi, spre deosebire de unul cu tractiune fata.

| AndrP explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Chestia e să fie bună din punct de vedere mecanic.
Pentru mine contează foarte mult să functioneze bine motorul, ca astea estetice le mai schimbii in schimb la motor daca ai umblat numai e acelasi lucru.
Proprietarul mi-a dat puțin de bănuit, deoarece în poze se vede că are semn de incepător și tin să cred ca masina este a unui puștii care a cocoșato.
Cel putin la telefon mi-am dat seama că este un puști după cum vorbea, omu' mi-a zis problemele masinii însă în sinea mea fac pariu ca are ceva ascuns masina aia.
Ma rog, sunt doar presupunerii momentan.
O sa ma duc sa vad care-i treaba cu ea.
Daca m-ai putea sfatui cam la ce m-as mai putea uita asa si cam ce probleme are de obicei modelul asta de Passat ar fi perfect.
Multumesc!

| Frank51 a răspuns:

E avantaj. Diferenta este ca ai 2 planetare in plus, si cand se uzeaza trebuie sa schimbi 4 planetare nu 2, ceea ce urca costul.

Masina merita dar fi foarte atent la detalii, pe tester injectoarele sa aiba valori bune, sa stea bine pe drum verifica suspensiile bratele, tampoane, turbina, verifica interiorul, nu te grabii.

| AndrP explică (pentru Frank51):

Omul mi-a specificat la telefon că mașina prezintă 3 probleme.
O dată, macaraua de pe ușa față dreapta e stricată, a doua oară un tampon de pe dreapta și egr-ul trebuie desfundat.
Tu ce părere ai?
Sunt probleme majore?
Eu am dubii la egr-ul ăla, o fii greu de curățat? O costa mult?
Tu ce părere ai?

| Frank51 a răspuns (pentru AndrP):

Sunt cam multe probleme. O data macaraua costa 150 de lei+ 100 manopera, am schimbat eu(am tot passat) deci 250, tampon de pe dreapta de la motor? sau telescop? Daca zici de telescop, atunci trebuie sa schimbi ambele suspensii de pe fata, 150 bucata, +150 manopera 450, curatat egr e 100 lei, nu uita ca trebuie sa schimbi distributia si uleiul, deci 250+450+100+200uleiul+1000 distributia, te duce in 2000 de lei. Si crede-ma ca daca a inceput sa zica problemele inseamna ca mai are multe.

Nu te baga unde vezi ca are probleme, incearca sa nu te grabesti, pentru ca ai timp, eu m-am grabit si am luat teapa. Uite-te atent la toata masina, ia cu tine pe cineva care se pricepe foarte bine la gama VAG. Ce n-as da sa am eu sfaturile astea acum 3 ani.

Cel mai bine este sa vezi masina mai intai, si sa faci un test, acolo iti dai seama cat de buna este sau nu masina. Oricum mi se pare cam ieftina.

| AndrP explică (pentru Frank51):

Mda, ai dreptate.
În orice caz nu mă duc singur de nebun.
O să i-au pe cineva care se pricepe și să se uite bine la ea.