| KingMojo a întrebat:

Salutare, de când a venit toamna și temperaturile au început sa scadă am observat ca temperatura lichidului de răcire a mașinii mele (vw passat b5.5, 1.9 tdi) dimineața când este mai frig afara nu urca la 90°. Dacă ma dau la ea, temperatura urca apoi din nou spate la 70 - 80°. Menționez ca mașina baga căldură. Care ar fi problema?

5 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Ai cateva bujii de preincalzire a antigelului, alea ar putea fi arse.
Multi mecanici de duminica nici nu stiu ca exista alea, nu mai zic de cei care fac singuri pe mecanicii...

| relian a răspuns:

Poate ai termostatu defect,ramane mai mult deschis,ori nu mai inchide cat trebuie.
La temperaturile astea nu cred ca ar pleca bujiile alea ce spune cineva pe aici.
Zic asta pentru ca la tine nu-i problema doara la pornire,asa se pare sta temperatura
Poti verifica si elementii aia sau bujii cum so mai numi,dar ai nevoie de aparat de masura
Nu stiu cum se masoara, dar banui, ai putea masura cati amperi trag fiecare, asa vezi, pentru ca daca o bujie de aia ar fi arsa, nu ar mai trage curent deloc.Nu stiu cate bujii are masina ta,dar ar trebuie sa aiba mai multe,deci nu ar fi alea arse toate.

Daca alea is bune, asta afli verificand dimineata cand este rece cum spui, nu dupa ce motorul sa incalzit, banui ca bujiile alea nu functioneaza tot timpul, deci daca is bune, atunci schimbi termostatul.

| danbnz a răspuns:

Nu e nici o problema.
E mai frig afara, se comporta normal.

| xerxes1 a răspuns:

Este normal.Motorul diesel are un randament mai mare decar al benzinarelor si se incalzeste mai greu. Unele modele au 3 bujii incandescente care pornesc la temperaturi sub -4 grade, alea de care zicea si mecanicul nostru de duminica dar nu fac mare lucru.Castigi 5 minute maxim.La mine ajunge la 90 de grade dupa 20 de minute in perioada aceasta, iarna dupa 30.

| UserRo10 a răspuns:

Cea mai ieftina cauza este termostatul. Este decalibrat si nu mai inchide cand trebuie, Costa maxim 50 ron