| motobiz a întrebat:

Salutare TPU, nu sunt sigur dar cred ca am facut o prostie mai mare decat mine, am pus o baterie UPS de 14V/7, 2A pe un redresor auto de 12V/4A si de la 4A cat indica atunci cand am pus o intr o ora a ajuns la 2A dupa care am dat o jos de pe redresor pentru ca mi s-a parut ca ceva nu e ok dar eu cred ca mai mult ca sigur am stricat bateria, ce parere aveti?

Răspuns Câştigător
Bula
| Bula a răspuns:

Practic, si bateria auto are tensiune de 14, 75V cand este incarcat complet, deci nu e diferenta mare fata de bateria UPS-ului.

Nu se intampla nimic daca pui bateria la incaarcat pe un redresor de tensiune "mai mica", doar nu se va incarca complet.

In cazul tau, redresorul auto scoate 16-17V, iar diferenta de tensiune provoaca curentul de incarcare.

Daca vrei sa ai siguranta ca nu se va supraincarca, poti inseria (cu un fir din iesirea redresorului auto) un bec de faza scurta de la o masina. Acest bec va limita curentul de incarcare si vei putea vedea cand incarcarea este buna. Filamentul becului va fi mai inrosit la inceputul incarcarii si va fi doar putin inrosit cand bateria este incarcata).

| motobiz explică (pentru Bula):

Da dar in timp de o ora in loc sa creasca de la 4 amperi a scazut la doi, nu cred ca este normal

| Bula a răspuns (pentru motobiz):

Ba da; este normal!
Tensiunea pe bornele bateriei creste cu incarcarea, iar ceea al incarcatorului auto este constanta.
Astfel, diferenta de tensiune scade in timpul incarcarii, ceea ce se vede si prin becul inseriat propus de mine.

Becul are rolul primordial de a limita curentul de incarcare, important mai ales cand bateria este foarte descarcata.

4 răspunsuri:
Salontanul
| Salontanul a răspuns:

S-ar putea! Ar fi bine sa masori tensiunea la borne daca ai un aparat care masoara macar 15 V.

| xerxes1 a răspuns:

Este normal sa indice mai putin pe masura ce acumulatorul se incarca.
Este totul ok.