| Drag00s a întrebat:

Salutare tuturor. Acum 3 zile am cumparat din Anglia un Vauxhall Astra H din 2005, 1.6 si deja am probleme cu ea...In bord am aprins un martor, am inteles ca ar fi vorba de sonda lambda. Masina se comporta astfel: cand stau pe loc cu motorul pornit, are momente cand se tureaza singura, desi este benzina este destul de galagioasa, iar astazi am observat ca la 3500 de ture ii taie benzina. Pur si simplu se infraneza, nu ma lasa sa trec de 3500 ture. La urcare in panta astazi eram cu acceleratia la podea si ea scadea din ture pana aproape de a se ineca. Am fost nevoit sa urc foarte incet cu treapta 1 si 2, altfel nu vroia. Inapoi spre casa deja huruia aproape ca un motor diesel.
As vrea sa stiu ce ar putea fi in functie de aceste simptome. Va rog multa rabdare, nu ma pricep foarte mult in domeniu. Multumesc anticipat

5 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Ai probleme grave, si nu vizitezi service-ul. Te intreb si eu ca Google, te simti norocos?
Pot fi bobinele de inductie 'bulite' (sunt sub forma de placa, deasupra chiuloasei, se inlocuiesc doar toate, si costa 450 lei - piesa SRL, in jur de 800 lei piesa de origine).
Ai putea avea alte probleme, precum:
-debitmetru stricat (scoti mufa si vezi daca merge bine)
-filtru de aer infundat
-distributia sarita de la punct
-clapeta aer blocata/decalibrata
-senzor pedala dus
-bujii 'paradite' (fise nu are)
Multi inteligenti cu 4 clase si experienta in NFS si scutere, o sa-ti spuna ca e sonda lambda. Ei bine, sonda se strica foarte rar, si asta la masinile batrane, precum Astra F, nu H. Becul intr-adevar, se aprinde in principal datorita informatiilor date de sonda, insa asta nu inseamna ca sonda a innebunit, ci ca motorul functioneaza in cu totul alti parametri fata de cei normali, iar sonda te alerteaza ca ies niste gaze anormale.
Ar putea fi catalizatorul dus, poate s-ar rezolva prin curatare (e nevoie de sudura), sau trebuie inlocuit.
Sunt multe de verificat la un asemenea caz, iar din pacate, in service-uri vei fi tratat cu superficialitate, mecanicii de acolo se simt atat de 'buni', incat se uita 3 minute la masina, si te pun sa cumperi piese de cateva milioane, care in 99% din cazuri sunt cumparate degeaba.
Sfatul meu este sa cauti un mecanic particular cu experienta in motoare din generatia asta (neaparat cu diagnoza pentru GM), sau un 'tipicar', de exemplu de pe www.clubopel.ro care sa cunoasca motorizarea foarte bine. Ai sanse mult mai mari sa rezolvi problema cu un mecanic 'amator', dar care a mai trecut prin asta, decat cu mecanicii universali, care au in cap Fiat, Mercedes, Skoda, Dacia, MAN, DAF, Iveco, placute de frana de Yamaha, aer conditionat, inchidere centralizata, sa-i ia caiete lu' ala micu', sa nu uite ziua lui nevasta-sa, sa cumpere 3l de lapte de la vecina lu soacra-sa, si sa vada ce numere au iesit la loto.
Nu uita si de EGR, cum zice un coleg, dar tot un tipicar ar fi mai indicat sa ti-l curete.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Si inca ceva: de fiecare data cand masina aprinde un bec in bord, vrea sa-ti spuna ceva. Fugi prima data la diagnoza, sa vezi ce vrea 'sa zica'.
Bec aprins = eroare in log
De acolo afli deja ceva important, mai exact cam unde s-a produs eroarea.
Deja banuim ca e de la informatiile date de sonda, si cum am spus, poate fi totusi altceva din motor; insa in log, scrie ce fel de eroare e.

| Drag00s explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Un raspuns foarte complet. Singura mea problema este ca sunt in Anglia...aici locuiesc de o luna. Am hotarat ca luni sa ma duc totusi la nesimtitu care mi-a vandut masina si sa il strang de gat, asta pana sa fac vreo verificare care costa si aia undeva intre 40-70 lire. Unde mai pui ca omu are parc auto si face si ITp(MOT) la masini

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Drag00s):

Sunt service-uri romanesti pe acolo, acum depinde de zona...
Cu o diagnoza s-ar putea sa afli ceea ce trebuie. Nu stiu ce mecanici sunt pe afara, sper ca sunt buni, ca in Romania, nu mai am incredere in nimeni. M-am dus cu Polo 1.4 la acelasi mecanic, mi-a zis sa schimb sonda, am schimbat-o, a mers bine o zi, apoi a reinceput circul (mers intrerupt). Am mers din nou la el, mi-a mai zis odata sa schimb sonda...
Am taiat toate 'tobele' (catalizator, intermediara si finala), le-am curatat bine, in special catalizatorul, masina si-a revenit 'miraculos', si la o saptamana mi-a spus proprietarul ca a prins 180 cu ea, in conditiile in care inainte sa aiba probleme, se plafona la 160.
Masinile vechi necesita 'bibileala', iar service-urile care taxeaza in ore de manopera nu pot face acea 'bibileala'.

| DamianCS a răspuns:

Ar trebui curățată supapa EGR și, dacă-ți dă mâna, să schimbi și sonda lambda, dar să fii atent dacă e cea din fața catalizatorului sau cea de după el. Mergi mai bine și fă un test la un service.