| HaChick a întrebat:

Subiectul zilei de azi: Anvelope MATADOR MP61 "ADHESSA" 195/65 R15.
Nu sunt sclavul brandurilor, cu toate ca am vazut un oarecare top in domeniul anvelopelor: Dunlop, Goodyear, Pirelli, Michelin, Continental, etc. Toate acestea sar de 300ron/bucata. Am avut si Michelin "Economy Saver" si Continental "Eco Contact". Asa sunt eu, ECOnomist! :P Nu sunt cine stie ce cauciucurile pe care le-am avut, si sunt cam scumpe, asa ca acum am decis sa ma indrept spre niste anvelope ALL SEASON de la care sa nu am asteptari mai mari dar sa fie mai ieftine. Consider ca antidemarajul si sistemul anti-blocare roti (ABS) cresc considerabil viata caucicurilor si in al doilea rand stilul de condus - viteza maxima (cand depasesc) e 160km/h iar in general 120-130, in vreme ce pe cauciucuri scrie H - ca poti merge cu max. 210 km/h. Intrebarea mea e daca ma incurajeaza cineva sa le cumpar? Detalii aici: http://www.anvelopeweb.ro/......5-R-15.htm si un al doilea link in engleza despre aceleasi anvelope aici: http://www.matador.sk/index.cfm?Module=ActiveWeb&page=We bPage&s=MP61. Tin mult la buget si la sugestiile voastre, asa ca va ascult... cu argumente pro & contra.

Răspuns Câştigător
regis
| regis a răspuns:

Un pneu neutilizat isi pierde din calitati, in conditiile in care este pastrat in conditii necorespunzatoare. Este de preferat un loc intunecat, cu temperatura constanta (de exemplu o pivnita). Anvelopele fara janta se pastreaza in pozitie verticala, cele cu janta se pastreaza culcate. Totusi uzura este mult mai mare in timpul folosirii.
Eu am folosit acelasi set de anvelope de iarna timp de 6 ani (e drept ca nu parcurg decat o mie si ceva de km lunar) si probabil le-as mai fi folosit inca unul, dar mi le-au furat. Uzura unei anvelope in 2 luni nu este un lucru normal, daca nu parcurgi 20000 de km lunar, indicand o utilizare necorespunzatoare a lor (presiune incorecta, unghi de fuga nereglat, suprasarcina samd). Iar daca parcurgi 20000 km lunar, vei uza si anvelopele all seasons. Ba mai mult, acestea pe timpul verii acestea se uzeaza mai repede decat cele de vara.
In fine, e optiunea fiecaruia de a folosi anvelopele pe care le considera potrivite. Dar parerea mea este ca anvelopele all-seasons (pe care le-am folosit si eu intr-un singur an si pe care apoi le-am considerat de vara pana s-au uzat), sunt de fapt un compromis nefericit, atat pe timpul verii, cat mai ales iarna.

7 răspunsuri:
regis
| regis a răspuns:

Nu am nimic impotriva pneurilor Matador, dar nu recomand nimanui pneuri all-seasons. Cred ca o denumire mai corecta pentru acestea ar fi no-seasons.
Pneurile de vara trebuie fabricate dintr-un cauciuc dur, pentru a rezista mult in timp si a nu se supraincalzi si a-si pierde astfel calitatile, chiar si atunci cand rulezi cu viteza pe o sosea incinsa. Este ideal ca profilul lor sa asigure o drenare cat mai buna a apei.
Prin contrast, pneurile de iarna trebuie sa fie cat mai moi, pentru a oferi o aderenta cat mai buna, chiar si pe zapada sau pe gheata. Profilul trebuie sa fie astfel conceput incat sa nu se incarce cu zapada sau noroi, acest scop fiind prioritar in sezonul rece.
Astept de la cei care recomanda anvelope all seasons sa imi explice argumentat cum imbina acestea calitatile unei anvelope de iarna cu cele ale uneia de vara.

regis
| regis a răspuns:

@mariobros - anvelopele de iarna sunt parte din intretinerea masinii. Daca nu iti permiti doua seturi de anvelope inseamna ca nu iti permiti cele doua masini. Este ca si cand ai spune ca masina ta consuma prea mult, de aceea nu o folosesti. Asta asa, ca si o carcoteala.
Eu unul incerc sa nu fac economii la siguranta, iar pneurile sunt printre cele mai importante elemente de siguranta rutiera. Desi nu cred ca faci vreo economie utilizand anvelope all-seasons, pentru ca acestea se vor uza mult mai repede pe timpul verii decat cele efectiv de vara. Iar daca doamne fereste, iarna pe zapada distanta de franare va fi o singura data mai lunga cu 10 cm... s-a dus economia pe cativa ani... Si sambata tocmai a patit-o un dobitoc in spatele meu, oprindu-se tocmai in spoilerul meu.
Concret, in cazul tau, eu unul as prefera sa cumpar un set de anvelope de vara, pe care sa ma bazez 9 luni pe an, cat timp nu e zapada. Iar pentru iarna as cumpara 4 anvelope pe care le-as monta cate doua pe fiecare masina, pe rotile motrice, urmand ca anul urmator sa iau inca patru, pentru celelalte roti.
Daca si asa ti se pare scump, primavara ai ocazia sa cumperi anvelope de iarna second hand, foarte putin uzate (mai putin decat cele all-season folosite o vara) si de marca premium. Cum iarna e 3 luni pe an, le vei folosi mai multi ani la rand. Ba chiar gasesti cu tot cu jante, astfel incat si schimbarea este foarte facila. Depozitarea nu mai este o problema, tot mai multe serviceuri iti pastreaza un set gratuit, cu conditia sa le montezi la ei.
Partea cu "vara se coace" nu am inteles-o deloc. Adica pneurile all-seasons nu se coc vara?

| mariobros a răspuns:

Eu utilizez de mult timp Matador, ce-i drept C-uri, de greutate, si sunt f multumit, cred ca reprezinta cel mai bun raport pret/calitate pentru ce am eu nevoie. Si as recomanda si Firestone.

| mariobros a răspuns:

@regis, ai dreptate, dar pentru multi bugetul nu permite 2 randuri de pneuri, eu am 2 masini si ar insemna sa cumpar odata cu venirea iernii inca 8 pneuri, ceea ce nu-mi permit. Si vara se scoace si poti avea surprize f neplacute iarna, mai ales cand mergi incarcat. Si ma refer la pneuri cu preturi acceptabile, nu la cele varf gama.

| mariobros a răspuns:

Pneul care-l aveam pe roata de rezerva, Firestone, tubeless, din dotarea masinii, l-am pus pe stanga spate si mi-a facut explozie, la vulcanizare explicatia a fost ca l-am lasat prea mult nerulat. Nu stiu sa-ti explic stiintific, dar este cert faptul ca un pneu neutilizat se deterioreaza, si 9 luni pe an daca nu-l utilizez, oricum se deterioreaza.
Opel Zafira, tipul nou, echipat acum 2 luni cu pneuri de iarna pe fata, s-au uzat excesiv de mult, practic se mai pot utiliza poate inca 2 luni. Deci, pana cand o sa-mi permit sa dau niste bani pentru pneuri de iarna care sa le rulez 1-2 ani, le fol pe cele allseazon, cel putin de 10 ani incoace asa fac, si cei 10 cm in plus sau in minus poti sa-i scoti din stilul de condus daca e sa fie.

| HaChick explică:

Mersi de sfaturi! happy

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Eu nu mi-am batut capul cu marea problema de marketing iarna/vara. Am zis ca daca merge iana pot folosi si vara - asadar, mi-am luat 4 x Sava Eschimo M+S in oct. 2007 din Metro cu aprox 180 RON unul. Am mers cu ele fara sa le schimb pana acum (3 ierni si 2 veri ~60 000km) si au mers fara cusur. Zgomotul nu e mai mare decat cel pe care il auzi intr-un logan happy (taxi) stand pe bancheta din spate (scuze celor cu logan nu e vina lor ca nu e bine izolat, am VW). Vara, cand asfaltul contine prea multa smoala (pe stradutele dintre blocuri - unde e mai lucitor) si la viteze mici, cauciucurile de pe fata scartaiau in curbe stranse. Vara pe ploaie am mers fara probleme. Iarna am urcat la munte (majoritar Straja, Semenic, Rausor) fara sa folosesc lanturi - in conditii de iarna grea (si am facut asta in toate cele 3 ierni!). Vara am mers si la munte (Padis, Retezat, Fagaras) si prin EU in prima lor vara ~10000km un concediu. Viteza maxima 190, dar dependenta de drumuri. Acum trebuie sa le schimb ca s-au uzat (cele care au fost pe fata sunt uzate mai mult) si imi e foarte greu sa aleg ceva/altceva. De cand le-am cumparat le-am schimbat intre ele fata/spate + echilibrat de 3 ori. Am remarcat ca nu pierd aer-ul si la a doua schimbare meseriasii au remarcat ca s-au timut foarte bine dupa 2 ierni si o vara. Ti-am scris asta pentru ca, cel putin la mine a functionat fara sa afecteze bugetul in aceleasi conditii pe care tu le-ai descris. (avem 2 masini)