| EmilTraian95 a întrebat:

Vreau sa lucrez si sa imi cumpar prima mea masina, ce model mi-ati mi-ati recomanda? sa tineti cont ca voi castiga undeva la 800 de lei pe luna si masina vreau sa o iau in vara.

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Ok, incepem cu stransul banilor:
Eu am lucrat din septembrie (anul trecut), pana in mai. Salariu ~800 lei in mana. La fel, inca sunt 'tinut' de parinti. Am reusit sa strang undeva pe la 1000e, punand deoparte aproximativ 400 lei/luna. Nu m-am descurcat doar din salariu, am mai avut si alte mici venituri. Precizez ca din 15 mai am intrat in concediu + 'recuperari' (facusem ore suplimentare care nu puteau fi platite lunar, am primit zile libere in schimb), si abia pe la sfarsitul lui iulie am desfacut contractul de munca.
Deci, sa zicem ca reusesti sa strangi si tu, ca mine, 400 lei/luna. Vei fi platit incepand cu sf lunii octombrie, iar masina o vrei prin iunie-iulie.
Vei avea maxim 3600 lei, la sfarsitul lunii iulie. In jur de 800e.
La banii astia, nu ai prea multe masini ce merita cumparate. Opel Vectra impecabil, Opel Astra F cu taxa nerecuperata. Golf 3 mai bine nu, decat daca gasesti unul TD/TDI, in stare acceptabila.
Daca mai ai rabdare, sau faci un imprumut ceva (te inscrii la CAR, sau faci chiar credit bancar), plusezi pana pe la 1600e, si de acolo incep ceva masini ok:
-Opel Vectra B
-Opel Astra G
-Dacia Logan.
Cam asa m-as orienta eu. Dar eu am bagat banii aia in renovarea unei hale, si merg cu Dacia laughing
O alta varianta pentru bugetul tau pana in 800e, pe care chiar ti-o sugerez, este Mercedes W124, sau E190. Cauti modele diesel, direct de la proprietari, daca sunt 1.9 sau 2.0; Daca sunt mai mari de 2.0, mai mult ca sigur sunt radiate fiscal, si nu mai dai de proprietar; circuli asa cu el, faci ITP, RCA, platesti rovigneta, si n-ai stres. Eu am avut W124 (E-klasse, mai exact), si am fost foarte multumit de ea. Piesele nu erau scumpe, si era o masina foarte placuta. E190 nu difera cu mult, insa e un C-klasse de la vremea respectiva. Am cunostinte cu asa ceva, care le lauda, cel mai interesant lucru fiind faptul ca piesele sunt la fel de ieftine ca si la masinile low-cost (Golf, Astra, Dacia). Sa nu te sperii de puterile mici ale motoarelor, al meu W124 avea motorul schimbat, cu unul 1.9d (nici nu s-a pus de fabrica motor asa mic pe modelul ala), iar cu cutia de 4 trepte, o tineam linistit 80-110 prin oras. Nu era o masina sport, dar tragea super bine. Iar in certificat, motorul ala are putin peste 60cp.

| EmilTraian95 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Interesante modele si chiar frumos mercedesul insa aici intervine problema 2 costul impozitului asigurari... si in cazul in care o gasesc inmatriculata si proprietarul refuza sa faca contract de comodat o sa ma piste putin la buzunar.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru EmilTraian95):

Eu intreb direct, la telefon, daca e de acord s-o dea cu comodat/procura.
Unii habar n-au ce vor, si zic ca nu, apoi vad masinile ajunse pe la samsari care oricum le dau mai departe pe numele fostului proprietar, si cu preturi de rahat.
Costul impozitului la 1.9-2.0 parca e 150 de lei, dar nu sunt sigur. S-ar putea sa fie 250. Iar daca e una de aia data din mana in mana, cu numere de TM prin Bacau, cum se poarta, iti iei cartea, talonul, si daca sunt curate (adica fara sa se fi scris "instrainat catre", circuli cu ea. Sunt sanse mici sa fie furata, sau reclamata ca vanduta si netranscrisa.
Costul asigurarii il vezi pe polita veche, te duci la aceeasi firma, si ti-o reinnoieste doar cu certificatul de inmatriculare, si asigurarea veche.
La ITP e ceva mai "cu scartaiala", oricum trebuie sa 'cinstesti' inginerul, si ii spui ca nu stii cum sta cu actele, ca ai luat-o asa 'de circulat'. In cel mai rau caz, iti spune ca nu ti-l poate face, ca e blocata in baza de date. Atunci o vinzi rapid, si iei alta.
Impozit nu prea platesti la cele cu comodat, asta e partea buna. Iti cumperi unul cu 2.5, circuli relaxat, si nu platesti impozitul. Vechiul proprietar o radiaza, prezentand un contract de vanzare-cumparare la fisc, care nu iti afecteaza tie dreptul de a circula. Doar daca ramai fara talon, nu il mai poti recupera.
Poate suna riscant, dar e plina tara de masini in astfel de situatii. Legislatia a lasat aceste portite cu comodatul, si nu au nici o sansa sa o schimbe prea curand.
Baza de date a fiscului (impozitul), nu comunica cu politia inmatriculari, decat prin acele adeverinte fiscale, folosite la inmatriculare. In rest, te poate opri si un control RAR, actele pe care le prezinti lor (certificat de inmatriculare, cel mult cartea de identitate), nu ofera informatii despre starea fiscala. Daca ai comodat nu te mai intreaba nimic, daca nu ai, tot nu iti pot face nimic. Legislatia nu prevede nici o procedura pentru imprumutul de masini, pe teritoriul tarii. Nu zici ca ai cumparat-o, spui ca e masina unui prieten de familie (in caz ca nu ai comodat/procura).

3 răspunsuri:
| EmilTraian95 explică:

Precizez ca voi ramane lunar cu 800 de lei in mana deoarece ai mei platesc cheltuielile si macarea mea.