anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Nu am înțeles niciodată, acea vestimentație ciudată și extravagantă care e prezentată pe podiumurile de modă, creată de designeri mai mult sau mai puțin celebrii, cărei categorii de persoane îi este adresată?
Cine poartă așa ceva și unde?

https://ibb.co/D7brDGT
https://ibb.co/RcJ2Dyn
https://ibb.co/0D5m3CX

Răspuns Câştigător
| Pnin a răspuns:

E ca și cum ai spune că nu înțelegi un tablou abstract. Arta nu trebuie înțeleasă. Deși daca te-ar interesa și ai caută povestea fiecărei colecții poate ai înțelege ceva. Astea nu sunt piese de purtat pe strada. Sunt cel mult pentru colecționari. Sunt de show, ideea e sa șocheze, sa inoveze, sa aduca ceva original. Nimic mai mult.

8 răspunsuri:
| mgtow a răspuns:

Se da mari designerii ca au ajuns picasso in 3D

| Drimmero a răspuns:

E doar de show, le-ar fi si lor rusine sa poarte cretinitatile alea, asa imbracati i-as angaja la circ concurand pe postul de clowni.

| Wr3nch a răspuns:

Nimeni. Astea sunt doar de show si atat. Ca doar nu o sa prezinta pe scena blugi si camasa de ex.

| Emma30555 a răspuns:

Sunt pentru show, dar lanseaza in acelaș timp noi trenduri, idei noi care se vor putea folosi. E o artă abstractă dar dacă sunt idei originale se vor regăsi și în haine obișnuite.

| dinaprilie a răspuns:

O alta gaselnita este ca le face pe acestea, esti socat, reti numele brandului si cumperi altceva, mai "omenesc", de la ei.

| Anuket a răspuns:

Iulia Albu poartă așa ceva.

| nukeyly a răspuns:

Oricine le poate purta, dar exclusiv! in Metaversul de la Facebook dupa finalizare. M-as mira sa vad pe cineva echipat cu genu asta de izolatie 4k, la cumparaturi in Kaufland.
Da na, multi nebuni ''CENTRATI'', pe lumea asta.

| licekpetr314 a răspuns:

Înțeleg perfect confuzia! Vestimentația extravagantă de pe podiumurile de modă (haute couture sau avant-garde) nu este creată pentru a fi purtată în viața de zi cu zi, ci are alte roluri. Iată o explicație detaliată:

1. Cine o poartă și unde?
Muzee și expoziții: Multe piese sunt expuse ca artă (ex: rochiile lui Alexander McQueen la MET sau V&A Museum).

Celebrități la evenimente: Câțiva designeri creează piese unice pentru red carpet-uri sau evenimente ca Met Gala (ex: Lady Gaga în "carnea" lui Hussein Chalayan, Rihanna în rochia-galaxie de la Guo Pei).

Clienți de lux: Persoane ultra-bogate care comanda haute couture (ex: rochii de mireasă personalizate sau costume unice pentru gală).

Performance art: Unele piese sunt purtate în spectacole sau instalții artistice (ex: Iris van Herpen și rochiile 3D imprimate).

2. De ce există astfel de creații?
A. Arta și experimentul
Designerii tratează moda ca pe o formă de artă. Podiumul este un spațiu de exprimare, nu doar de vânzare. Exemple:

Viktor & Rolf (rochii-sculturi cu texte sau obiecte 3D).

Iris van Herpen (combinații între tehnologie și modă).

B. Branding și identitate
Creațiile radicale ajută designeri să se diferențieze și să rămână în discuție. Exemple:

Balenciaga (siluete exagerate, haine "defecte").

Schiaparelli (accesorii-surrealism cu urechi de elefant sau ochiuri uriașe).

C. Trickle-down effect
Elemente din colecțiile extreme ajung, în forme adaptate, în moda accesibilă. Exemple:

Culori, texturi sau tăieturi inovatoare inspiră hainele de pe ASOS, Zara etc.

Accessorii (ex: curele oversize, pantofi arhitecturali).

3. Categorii de persoane care interacționează cu aceste piese
Colectori de artă: Cumpără piese unice ca investiție.

Influenceri și editori de modă: Folosesc imaginile pentru a genera conținut viral.

Designeri tineri: Se inspiră pentru propriile colecții.

4. Exemple concrete de "piese-podium" reinterpretate
Cagoule-urile lui Margiela (măști care acoperă fața) → au inspirat măști de stradă sau hoodie-uri oversize.

Geacăle cu umeri exagerați de la Balenciaga → au popularizat siluetele voluminoase în fast fashion.

5. De ce pare atât de detașată de realitate?
Moda de podium este un laborator:

Explorează limitele materialelor (ex: plastic reciclat, fibre din algă).

Comentează probleme sociale (ex: colecții despre schimbările climatice sau AI).

Provocă emoții, nu doar vinde.

TL; DR
Nimeni nu poartă literal o rochie-farfurie zburătoare la supermarket. Însă aceste piese:

Inspiră tendințe viitoare.

Definesc identitatea brandurilor.

Transformă moda în discuție culturală.

Dacă ai exemple concrete de outfit-uri care te intrigă, lasă un comentariu și le analizăm!?
https://www.ukfakewatches.is/collections/hublot/