| user4248 a întrebat:

Buna!
Am o simplă intrebare: zootehnie sau medicina veterinară?
Sa va explic situația mea. Sunt încă eleva, însă ma gandesc mereu din timp la drumul pe care il voi alege. Practic echitatia de aproape 9 ani si imi place sa ma aflu in preajma animalelor, dar mai ales a cailor. Totodată, ma pasionează si informatica. Stiu, stiu domenii total opuselaughing. Nici nu ma gândesc sa renunț la vreuna dintre ele. Cert e ca vreau ca informatica sa fie pe primul loc, dar totusi imi doresc sa studiez medicina veterinara generala, mai ales că mi-ar fi mult mai usor sa ma descurc cu hobby-ul meu. Cu alte cuvinte mi-as dori sa fiu asemeni unei medic de familie, dar pentru animale. Ma refer la lucruri de baza precum injecții, vaccinuri si identificarea unor boli sau afecțiuni, fără intervenții chirurgicale sau alte tratamente de specialitate. Întrucât nu stiu mare lucru despre ce se studiază la zootehnie, deși am cautat pe internet si nu am gasit informații relevante, va rog sa imi dati mai multe detalii. Si, daca se poate, sa ma ghidati in ceea ce priveste alegerea zootehnie sau medicina veterinară. Va multumesc!

2 răspunsuri:
sadrian46
| sadrian46 a răspuns:

Pe scurt și pe înțelesul tău. Și poate că imperfect și încorect.
În zootehnie un animal este conceput ca un mijloc de a produce hrană pentru oameni. O vacă să dea mai mult lapte, un porc să fie îngrășat mai ușor, peștii din acvacultură să crească mai repede în greutate. Astfel în domeniu vei învăța tehnici și proceduri în acest sens. La medicina veterinară vei fi medic de animale. Dar dacă te pasionează și IT-ul, poți să înveți în paralel și asta ca să digitalizezi medicina veterinară. Succesuri!
Și ca specializare în plus, nu numai caii. Acum, cel puțin la Cluj, despre bolile canine în facultate se studiază doar două săptămâni, deci foarte puțin, în raport cu cererea de medici veterinari pentru acest domeniu.