anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Sunt eleva in clasa a XII-a, la profil de filologie si nu stiu spre ce sa ma indrept mai departe, intr-un domeniu universitar. Ma simt oribil, iar in ultimele zile m-am gandit doar la viitor si la ce facultate sa aplic,insa nu sunt inclinata spre nimic anume straight face ma simt proasta si inutila. Vreau sa fac doua cursuri,unul de croitorie si altul de design vestimentar! Insa daca nu ai facultate, "nu esti la moda" si esti privit cu alti ochi! As vrea sa dau la Arte si Design, dar... nu mai fac desen de 2 ani,admiterea e foarte grea, nu am exercitiu la desen si asta ma va impiedeca sa trec examenul de admitere. Ce sfaturi imi dati? nu stiu ce sa fac pe viitor si asta ma duce mereu intr-o stare de melancolie sad va rog, ajutati-ma!

20 răspunsuri:
| kiv1990 a răspuns:

Asta nu e urit deloc, eu am facut
liceu cu profil umanist, fara multa info si mate, dar am mers la politehnica, si sa vezi sunt primul in grupa, cu toate ca cind am terminat liceul eram bou in ce priveste info

| lonewulf a răspuns:

Croitoria e o chestie buna. Asta ca vai nu ai facultate, esti proasta...Hmmm -iti spune unul cu 2 facultati: In tara asta daca nu esti pe IT/doctor/Avocat/Notar, te faci pe ea de facultate. Nu da nimeni 2 bani pe ce diploma ai tu.Invata ceva ce se cere pe piata muncii.

| anonim_4396 explică (pentru lonewulf):

Multumesc... si. mai simt inca cevastraight face ca daca nu o sa fac facultate nu o sa imi gasesc jumatatea... nu o sa gasesc baiatul pe care mi-l doresc eu. Si ca "el" o sa se uite mai mult la fete cu facultate.

| lonewulf a răspuns (pentru anonim_4396):

Fi serioasa! N-are treaba facultatea cu baiatul pe care il vrei tu. Pe pariu ca termini facultatea, si tu tot nu il gasesti pe Fat Frumos happy? Fiindca o sa creasca si prentetiile in mod nejustifica. Doar ai facultate, nu?tongue Vrei cel putin un directoras happy Atata timp cat esti cu picioarele pe pamant, baieti ok sunt pe toate drumurile. Doar sa ai ochi sa-i vezi.

| anonim_4396 explică (pentru lonewulf):

Pai eu as vrea ca prietenul meu sa aiba facultate, dar daca eu nu o sa am...sad se va uita el la mine?

| lonewulf a răspuns (pentru anonim_4396):

Se uita la tine si daca ai 8 clase, crede-ma happy

| anonim_4396 explică (pentru lonewulf):

Multumesc de raspunsuri
:*

| CiprianAndronache a răspuns:

Mereu le spun celor care îmi cer CdA că trebuie să își deschidă o afacere conform unei reguli simple : PEP!
Regula PEP spune astfel :
- pregătirea profesională,
- experiența profesională,
- ce îți place să faci.
Analizând acești 3 factori un tânăr trebuie să aleagă ce start-up i se potrivește.
Așa și tu :
- ce-ți place să faci,
- ce îți place să faci dar care să fie ceva ce generează un venit lunar cu care să te întreții,
- ce îți place să este de viitor?
Cu astfel de catalogări : mă simt proastă, să știi că TU NU te ajuți deloc.
Și hai să îți zic un mic secret: dacă tu te consideri proastă și inutilă...te aștepți ca alții ( profesori universitari, viitori colegi, viitori angajatori, viitori colaboratori ) te vor considera un performer?
Trebuie să te admiri mai mult, să te înțelegi, să comunici cu tine, să îți propui mai mult, să îți dorești mai mult și SĂ FACI! Este important SĂ FACI!
Am o vorbă : dacă îți propui mult vei realiza puțin, dacă îți propui puțin vei realiza nimic! Cius!

| anonim_4396 explică (pentru CiprianAndronache):

Croitoria este de viitor? O sa ma pot descurca financiar, intr-un mod decent?

| CiprianAndronache a răspuns (pentru anonim_4396):

Depinde de tine cât de bună devii în domeniul tău, cât de mult investești în dezvoltarea ta profesională și personală, depinde de locația în care trăiești și vrei să te dezvolți, sunt mulți factori care pot influența negativ sau pozitiv. Sunt mii de doctori stomatologi, dar totuși mereu îl căutăm pe cel mai bun, de ce?! Așa și la croitorie. Sunt multe croitorese, depinde tu cât de bună ești sau vrei să devii, cu ce vii nou pe piață, etc. Dacă vrei să practici această meserie poți să ajungi să îți deschizi propriul business în acest domeniu. Îți dau un singur exemplu : Botoșani ( orașul meu natal ). BT-ul a trăit mulți ani din confecții, erau peste 10.000 de botoșănence în fabricile de confecții. Deci?! Totul depinde de tine. Dacă ai un talent spre modă, spre creație, atunci NU mai folosi termenul de croitorie. Dacă ești afon, și efectiv chiar nu ai treabă cu astfel de lucruri ( deși eu nu cred, sunt ferm convins că ești o fată capabilă însă care și-a pierdut puțin încrederea în ea ) atunci încearcă o facultate care să îți ofere un job la bugetari și astfel îți vei realiza viitorul, cum se zice. Cius

| anonim_4396 explică (pentru CiprianAndronache):

De multi ani mi-am pierdut increderea in mine... Multumesc pentru raspunsuri

| CiprianAndronache a răspuns (pentru anonim_4396):

Asta pentru că nu faci lucrurile care îți plac sau pentru că nu ești destul de activă, ai prea puține activități. Când nu faci multe lucruri te simți inutilă, când te simți nefolositoare îți pierzi încrederea în tine. Acum citește de la coadă ca să înțelegi ce trebuie să faci să te simți mai bine!

| anonim_4396 explică (pentru CiprianAndronache):

Multumesc! dar faptul ca sunt urata si alte lucruri de acest gen, nu au de a face cu activitatile.

| CiprianAndronache a răspuns (pentru anonim_4396):

Nu am înțeles ce ai vrut să spui. Eu vorbeam de ce trebuie să faci să te simți mai bine, nu am spus că ai fi urâtă. Sau TU spui că d-aia te simți aiurea deoarece ești urâtă? Reformulează, ca să înțeleg!

| anonim_4396 explică (pentru CiprianAndronache):

NU! Mi-am pierdut increderea in mine TOTAL, din orice punct de vedere! M a simt inutila si toate cele. Si imi spuneai ca probabil ca mi-am pierdut increderea in mine pentru ca nu am destule activitati sau nu fac ceea ce imi place... dar sunt multi alti factori care intervin in "increderea" de sine, nu doar activitatile.

| CiprianAndronache a răspuns (pentru anonim_4396):

Oricum ești pe drumul ce bun, eu am încredere în tine. Atâta timp cât ai sesizat care sunt motivele înseamnă că știi ce trebuie să remediezi! Ești tinerică, ai tot timpul din lume să devii mai bună, să îți câștigi încrederea în tine, etc. Un alt pas foarte bun este faptul că socializezi! Începe să te apreciezi și ai să vezi că ai să te simți mai bine. Cius!

| anonim_4396 explică (pentru CiprianAndronache):

Asa voi face! Multumesc mult pentru timpul acordat si pentru raspunsuri! Numai bine!

| danut7ddanut a răspuns:

Pai in primul rand nu trebuie sa te iei dupa altii oameni(ca daca nu ai facultate nu esti la moda sau proasta in unele cazuri)tu trebuie sa continui viata ta cu ce iti place (nu cu ce nu-ti place, ca te obliga tata sau mama etc)gandeste-te ca ce alegi acuma e viitorul tau! Eu iti doresc mult succes! bafta!

| anonim_4396 explică (pentru danut7ddanut):

Multumesc! happy

| danut7ddanut a răspuns (pentru anonim_4396):

Cu placere!