anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Ce face un inginer de software?

2 răspunsuri:
| elasexygagica a răspuns:

Instaleaza jocurilove struck

| CrissuCristina a răspuns:

Ocupaţia: Inginer de sistem software
Domeniul: Electrotehnică, automatică, electronică,
informatică / tehnologia informaţiei
Cod COR: 213905

Inginerul de sistem software îşi asumă rolul de conducător (manager) de proiect cel puţin în situaţia găsirii şi implementării noilor soluţii IT&C.
Inginerul de sistem elaborează un model structurat al costurilor previzionate pentru proiect, bine fundamentat tehnic, pentru a permite echipei de management fundamentarea economica si decizia cu privire la oportunitatea proiectului

Scopul postului ,activitati principale si responsabilitati :

cunoaşte şi are permanent preocupare pentru a înţelegere în profunzime activităţile desfăşurate în organizaţie (firmă, instituţie), modul cum pot fi ele susţinute şi dezvoltate prin soluţii IT&C1 adecvate. Soluţiile IT&C special proiectate sau adaptate vor avea la bază cerinţele de lucru ale organizaţiei (firmă, instituţie), performanţele aşteptate, în condiţiile unor costuri acceptabile şi într-un timp determinat;
transpune/participa la transpunerea fluxurilor si proceselor informaţionale din organizaţie (firmă, instituţie) in cerinţe şi specificaţii IT&C; înţelege strategiile organizaţiei şi identifică soluţiile IT&C disponibile sau adaptabile;
studiază, cunoaşte, înţelege şi analizează tendinţele tehnologice în industria IT&C; este expert în calculatoare, reţele de calculatoare, comunicaţii; lucrează în echipă cu alţi experţi pentru selectarea, adaptarea, proiectarea, integrarea celor mai convenabile soluţii IT&C.
proiectează, selectează, adaptează, configurează, dezvolta, testează, implementează, integrează soluţiile IT&C: pune cele mai convenabile soluţii la dispoziţia angajaţilor şi a conducerii organizaţiei (firmă, instituţie), în funcţie de specificul activităţilor desfăşurate şi de rezultatele aşteptate; acţionează ca "manager de proiect" pentru soluţiile IT&C implementate şi pentru cele viitoare.
aplica standardele tehnice IT&C în vigoare şi cerinţele specifice ale organizaţiei (firmă, instituţie), aşa cum decurg ele din activităţile desfăşurate.
adaptează programele şi configuraţiile de echipament existente (împreună cu dezvoltatorii de aplicaţii şi specialiştii hardware), astfel încât noile soluţii IT&C sau cele modificate şi adaptate să asigure creşterea performanţelor organizaţiei (produse sau servicii mai bune, productivitate a muncii mai mare, condiţii specifice de muncă mai bune, operaţii şi lucrări simplificate etc.).
stabileşte soluţii, proceduri, tehnici pentru buna funcţionare şi corecta utilizare a calculatoarelor, echipamentelor periferice şi a celor de comunicaţii.
stabileşte soluţii pentru replicarea, duplicarea sistemelor de operare, a aplicaţiilor şi a datelor; stabileşte soluţiile pentru redundanţa / salvarea / restaurarea datelor.
decide asupra modului in care utilizatorii (angajaţi şi conducere) au acces şi folosesc resursele hardware şi software pe care le au la dispoziţie.
colaborează cu toate compartimentele funcţionale ale organizaţiei (firmă, instituţie) oferind asistenţă în folosirea tehnologiilor informaţiei în activitatea curentă; este la current cu solicitările şi necesităţile reale hardware şi software ale fiecărui compartiment şi cu gradul lor actual de acoperire şi susţinere.
informează utilizatorii (angajaţi, conducere) despre noile facilitaţi, configuraţii, tehnologii, produse apărute şi a căror utilizare ar putea îmbunătăţi calitatea produselor şi/sau a serviciilor care fac obiectul activităţii organizaţiei (firmă, instituţie).
organizează sesiuni de instruire a utilizatorilor, corespunzător noilor soluţii tehnologice implementate, sau care urmează a fi implementate.
identifică şi eşalonează activităţile de întreţinere / upgradare software şi hardware.


Cunoştinţe necesare practicii ocupaţiei:
sisteme de operare, sisteme de fişiere, administrarea sistemelor, comenzi de la tastatură, fişiere cu comenzi, fişiere script;
calculatoare şi subsisteme hardware: structura şi arhitectura calculatoarelor, procesoare, discuri, memorii, adaptoare de intrare / ieşire pentru echipamente, controllere, interfeţe standard etc.;
concepte şi arhitecturi de reţea, funcţionarea reţelelor, tipuri de reţele, medii de comunicaţii;
securitatea accesului în reţea, securitatea datelor accesibile în reţea;
reţele LAN, bridge-uri, rutere, tabele de rutare, concentratoare, protocoale, niveluri OSI, protocolul TCP/IP, adresare şi comunicare;
reţele WAN, comutare de pachete, X25., VPN etc.;
teoria şi practica sistemelor de baze de date, modalităţi de păstrare şi de acces la volume mari de date, tipuri de management;
concepte şi principii ale bazelor de date, prelucrarea tranzacţiilor şi transmiterea mesajelor;
Internet: servere Web, servere de poştă electronică, "firewall", alte servicii;
aplicaţii: "e-commerce", "e-business", "office", produse antivirus, alte aplicaţii;
păstrarea securităţii reţelelor;
platforme pentru aplicaţii: SAP, Lotus Notes/Domino, Microsoft SQL Server, Oracle etc. limbaje de programare a calculatoarelor (ADA, C, C++, C#, Java, Smalltalk, HTML, XML, SQL), principii de dezvoltare a aplicaţiilor, proiectarea, codificarea, testarea, implementarea programelor, instrumente pentru dezvoltarea de programe;
interfeţe grafice, principiile interfeţelor om-maşină;
managementul proiectelor: cerinţele şi strategiile lucrului în echipă, participarea în echipă, atingerea obiectivelor, conducerea echipei, gestionarea conflictelor;
managementul activităţilor: planificarea, estimarea, conducerea, controlul, evaluarea riscurilor, raportarea progreselor;
asigurarea calităţii: respectarea standardelor industriale în privinţa calităţii produselor şi serviciilor;
modelarea costurilor, eficienţa investiţiilor în soluţii IT&C;
tendinţe ale dezvoltării tehnologiilor hardware şi software etc.

APTITUDINI ŞI DEPRINDERI NECESARE:

spirit analitic: identifică informaţiile lipsă, analizează logic o situaţie (problemă) tehnică şi o rezolvă prin soluţii noi, inovatoare;
atenţie la detalii: obţinerea unui rezultat corect chiar atunci când se află sub presiune, verifică acurateţea (corectitudinea) informaţiilor înainte de a le folosi;
pasiune pentru succesul propriilor acţiuni, dispus către excelentă;
responsabilitate, adaptează timpul de lucru la cerinţele activităţilor;
comunicare eficientă: faţă în faţă, la telefon, în scris, prin prezentări, foloseşte noile instrumente ale tehnologiei comunicaţiilor: telefoane mobile, SMS-uri, MMS-uri, e-mail etc.;
orientat către client: alege ceea ce este mai bun pentru utilizatorul final, pentru confortul si profitul lui;
ia decizii în timp util;
flexibilitate, învaţă singur;
iniţiativă – nu aşteptă să i se spună ce are de făcut;
caracteristici de conducător, managementul riscurilor: consideră şi evaluează consecinţele posibile ale acţiunilor care vor urma (ale lipsei de acţiune) şi face în aşa fel încât să minimizeze consecinţele negative;
negociere;
persuasiune – putere de convingere;
spirit organizatoric.


Competenţe fundamentale
1 Comunicarea la locul de muncă
2 Lucrul în echipă
3 Dezvoltarea profesională

Competenţe generale pe domeniul de activitate
1 Aplicarea normelor de tehnica securităţii muncii şi de prevenire şi stingere a incendiilor
2 Aplicarea procedurilor de calitate
3 Organizarea activităţilor

Competenţe specifice ocupatiei
1 Conducerea proiectelor pentru soluţii IT&C
2 Asigurarea funcţionalităţii soluţiei IT&C implementate
3 Monitorizarea funcţionării soluţiei IT&C implementate
4 Dezvoltarea soluţiei IT&C implementate
5 Instruirea personalului pentru utilizarea tehnologiilor IT&C implementate
6 Coordonarea echipelor de specialişti


Comunicarea la locul de muncă

1. Colaborează cu toate compartimentele funcţionale ale organizaţiei
1.1. Colaborarea pentru stabilirea cererii de echipamente, componente hardware şi/sau software se bazează pe aspecte strategice şi de calitate ale organizaţiei.
1.2. Colaborarea pentru stabilirea cererii de echipamente hardware, sisteme de operare, aplicaţii şi componente software se bazează pe desfăşurarea în bune condiţii a activităţii organizaţiei.
2. Informează personalul asupra noutăţilor tehnice din domeniu
2.1. Soluţiile IT&C comunicate personalului respectă cerinţele de lucru ale organizaţiei, pecificul
activităţilor desfăşurate, performanţele aşteptate în condiţii bine stabilite.
2.2. Personalul este periodic informat despre apariţia noutăţilor tehnice din domeniu.
2.3. Eventualele modificări / adaptări ale soluţiei curente IT&C ca şi implementarea soluţiilor noi sunt din timp aduse la cunoştinţa personalului.
2.4. Personalul este informat din timp asupra noutăţilor tehnice care pot îmbunătăţi performanţele
proprii, stilul de viată şi de muncă.

1. Aplică normele de protecţia muncii
1.1. Legislaţia şi normele de protecţia muncii sunt însuşite şi aplicate în conformitate cu
specificul locului de muncă.
1.2. Însuşirea corectă a procedurilor în vigoare este asigurată de participarea la instructajul
periodic de protecţia muncii.
1.3. Măsurile de prim ajutor sunt însuşite corect.

2. Aplică normele de prevenire şi stingere a incendiilor.
2.1. Legislaţia şi normele de prevenire şi stingerea incendiilor sunt însuşite şi aplicate în conformitate cu specificul locului de muncă.
2.2. Însuşirea corectă a procedurilor în vigoare este asigurată de participarea la instructajul periodic de prevenire şi stingere a incendiilor.
2.3. Echipamentele şi materialele de stingere a incendiilor sunt identificate corect şi rapid conform normativelor.

3. Identifică pericolele.
3.1. Pericolele sunt identificate şi raportate imediat persoanei în măsură să le înlăture.
3.2. Pericolele sunt înregistrate în registrul de evenimente şi raportate prompt persoanelor abilitate, conform procedurile specifice.

4. Aplică procedurile de urgenţă.
4.1. Măsurile de urgenţă şi de evacuare sunt aplicate în conformitate cu specificul locului de muncă.
4.2. Accidentul apărut este semnalat prin contactarea cu promptitudine a persoanelor abilitate, conform procedurile specifice.
4.3. Primul ajutor este acordat rapid şi corect în conformitate cu tipul de accident produs.
4.4 Echipamentul de intervenţie este utilizat conform normelor PSI, a celor de protecţie şi igienă a muncii.

Activitati care sunt organizate:
- analizarea în profunzime a activităţilor desfăşurate în organizaţie (firmă, instituţie),
- transpunerea/participarea la transpunerea proceselor din organizaţie (firmă, instituţie) in cerinţe şi specificaţii IT&C;
- studierea, cunoaşterea, înţelegerea şi analiza tendinţelor tehnologice în industria IT&C;
-proiectarea, selectarea, adaptarea, configurarea, dezvoltarea, testarea, implementarea,
integrarea soluţiilor IT&C;
- aplicarea standardelor tehnice IT&C în vigoare şi a cerinţelor specifice ale organizaţiei
(firmă, instituţie),
- adaptarea programelor şi echipamentelor existente (împreună cu dezvoltatorii de aplicaţii şi specialiştii hardware) ;
- stabilirea de soluţii, proceduri, tehnici pentru buna funcţionare şi corecta utilizare a calculatoarelor, echipamentelor periferice şi a celor de comunicaţii.
- stabilirea de soluţii pentru replicarea, duplicarea sistemelor de operare, a aplicaţiilor şi a datelor; stabileşte soluţiile pentru redundanţa / salvarea / restaurarea datelor.
- stabilirea modului in care utilizatorii (angajaţi şi conducere) au acces şi folosesc resursele hardware şi software pe care le au la dispoziţie.
- asistenţă în folosirea tehnologiilor informaţiei în activitatea curentă;
- informarea utilizatorilor (angajaţi, conducere) despre noile facilitaţi, configuraţii, tehnologii, produse apărute şi a căror utilizare ar putea îmbunătăţi calitatea produselor şi/sau a serviciilor care fac obiectul activităţii organizaţiei (firmă, instituţie).
- organizarea sesiunilor de instruire a utilizatorilor,
- identificarea şi eşalonarea activităţilor de întreţinere / upgradare software şi hardware;
- stabilirea de soluţii pentru replicarea, duplicarea sistemelor de operare, a aplicaţiilor şi a datelor;
- stabilirea soluţiilor pentru redundanţa / salvarea / restaurarea datelor;
- accesul utilizatorilor la resurse
- traficul de informaţii în reţea
- modul de lucru al serviciilor şi aplicaţiilor
- etc.

Asigură utilizarea corectă şi sigură a sistemelor / subsistemelor IT&C de către personalul organizaţiei
1. Regulile stabilite şi implementate asigură accesul controlat şi sigur al utilizatorilor numai la acele resurse - fişiere, aplicaţii, echipamente- de care au nevoie pentru îndeplinirea sarcinilor de serviciu conform fişei postului.
2. Datele / informaţiile sunt întotdeauna corecte, sigure şi sunt obţinute la timp.
3.Strategiile şi procedurile folosite pentru redundanţa / salvarea / regenerarea / restaurarea datelor asigură recuperarea datelor în situaţia apariţiei erorilor şi incidentelor previzibile