| Maya79 a întrebat:

Imi spuneti va rog, cam cat ia un profesor debutant sau un asistent medical debutant?
Multumesc!

Răspuns Câştigător
| alina2k18 a răspuns:

Asistent medical debutant 2100-4000 [ fireste, depinde foarte mult de sectie + daca lucrezi si in weekend ] la stat. IN privat nu stiu.

21 răspunsuri:
| sierra1 a răspuns:

Alina a exagerat puțin, vorbim de debutant!
prof debutant fără ore suplimentare are 1900 la teșcherea.

| BlueDark a răspuns (pentru sierra1):

Ce vorbesti? 1900 de lei ajungi dupa ce iti iei definitivatul sau ceva...Sunt profesor, deci stiu cum e treaba la noi.

| sierra1 a răspuns (pentru BlueDark):

Adică ești debutant profule! (habar n-ai ce salariu ai)

| BlueDark a răspuns (pentru sierra1):

Acum ca am vechime in munca, gradele date, def luat si sunt titular pe post, am un salariu de 3800 lei in mana.
Am vorbit cu multi tineri de 24, 25 de ani, care abia s-au lansat in cariera... Unii au aproape salariul minim pe economie, asta fiindca n-au primit o incadrare prea buna si nici nu au catedra intreaga.
In veci n-ai sa gasesti director sa iti dea o catedra intreaga(aprox. 30 ore/saptamana) ca debutant!
Nu vorbi daca nu stii.Tu nu cred ca stii nici macar ce sunt alea examene de grad...

| BlueDark a răspuns (pentru sierra1):

Si chiar nu te uita dupa ce zic astia de la minister... Spun ca au crescut salariile.Pe naiba! Conform spuselor dnei Dancila si a mirabolantului ministru al educatiei ar trebui sa iau un salariu de 6000 de lei, deci dublu.

| sierra1 a răspuns (pentru BlueDark):

"director sa iti dea o catedra intreaga(aprox. 30 ore/saptamana)"
- ce vorbești? catedra întreagă = 18 ore/săpt (optșpe)

"nu cred ca stii nici macar ce sunt alea examene de grad"
- din nou, ce vorbești? Tu care pui asementea întrebări...
https://www.tpu.ro/......rost-asta/

" tineri de 24, 25 de ani,... au aproape salariul minim pe economie"
- da, EXACT asta am spus și eu (Potrivit Hotărârii de guvern nr. 846/2017, salariul minim brut pe economie s-a majorat la 1.900 de lei pe lună, de la 1 ianuarie 2018. )

deci ar trebui să spui: da, ai dreptate (asta dacă ești corect)

| BlueDark a răspuns (pentru sierra1):

1)Ce legatura are intrebarea aia cu subiectul? laughing

2) 18 ore/saptamana nu inseamna o catedra intreaga.Asta e minimul de ore pe care trebuie sa le aiba un profesor ca sa fie platit. Daca nu ma crezi, informeaza-te mai bine.

3)Noua nu ne-au modificat grila de salarii, pentru ca ea a fost facuta la inceputul lui septembrie(anul trecut) si nu se mai poate schimba pana la finalul anului scolar.Deci la noi majorarile salariilor vor fi valabile incepand cu luna septembrie, anul acesta.Si ma indoiesc ca se va intampla, parca vad ca e ca acum 4 ani, cand tot asa...Veste in toata tara ca ne maresc salariile.Pe naiba le-au marit! Inainte sa incepem scoala au trimis pe la Inspectorat atentionari cu privire la faptul ca fondul de invatamant a ramas fara bani, era sa nu ne mai plateasca.

Tu crezi ca ii spui unui profesor cese intampla in invatamant? Esti penibil! happy Ti-as spune "Da, ai dreptate", dar astfel as duce in eroare niste oameni neinformati.Stiu ca esti incapatanat, ca vrei sa te arati tare in domeniu...Tu ai terminat macar liceul?

| BlueDark a răspuns (pentru sierra1):

Zi ce e un examen de grad, cate grade exista, ce sunt alea DEF si Titularizare... Apoi(daca raspunzi corect), vei avea dreptul sa ma contrazici.

| sierra1 a răspuns (pentru BlueDark):

"Tu ai terminat macar liceul?"

oops, m-ai prins! Da, sunt încă la grădiniță.
Atât despre mine. Dar tu ești prof de ce specialitate!
------------------
"18 ore/saptamana nu inseamna o catedra intreaga" - dacă te vede femeia de serviciu că ai scris asta, îți dă notă mică! Vrei n citat li L1/2011?

| BlueDark a răspuns (pentru sierra1):

Intotdeauna cand cineva se simte pus la colt devine ironic laughing
E tipic oamenilor slabi, care atunci cand realizeaza ca nu mai au argumente in favoarea lor, ies din zona de confort si pica in penibil happy

| sierra1 a răspuns (pentru BlueDark):

Aștept cu emoție răspuns la:

Dar tu ești prof de ce specialitate?
------------------
"18 ore/saptamana nu inseamna o catedra intreaga" - dacă te vede femeia de serviciu că ai scris asta, îți dă notă mică! Vrei un citat li L1/2011 - legat de asta?

| BlueDark a răspuns (pentru sierra1):

Am crezut ca esti om destept si ca te-ai prins ca nu vreau sa te pun intr-o situatie mai penibila decat cea in care te afli deja...Dar bine, fie...Tu da-mi citatul ala, iar eu iti voi da unui mai de actualitate, care e exact opusul.Astept happy

| BlueDark a răspuns (pentru sierra1):

Eu sunt profesor de ed fizica.Am facut a 2-a specialitate psihologia si sunt consilier psihologic la scoala la care predau.

| sierra1 a răspuns (pentru BlueDark):

Art 262 Norma didactica (catedra) este:

c) 18 ore pe saptamana pentru profesorii din invatamantul secundar si tertiar non-universitar...
-------------------
deci n-are rost să-mi pierd vremea cu tine.
Tu ești prof cum sunt eu scafandru. Sigur că nici în fața evidenței nu recunoști că ești pe lînă subiect (ăla de mai sus). Numai bine!

| BlueDark a răspuns (pentru sierra1):

Norma inseamna minimum de ore pentru a avea posibilitatea de a profesa, adica jumatate de catedra.
Explica-mi tu mie, daca 18 ore/saptamana inseamna o catedra intreaga, atunci cat inseamna jumatate de catedra? Deci cei care au jumatate de catedra nu mai primeac salariul sau cum? Astept raspuns.

| BlueDark a răspuns (pentru sierra1):

Ca sa te lamuresc mai bine: nr. de ore pentru o catedra intreaga variaza in functie de profilul liceului si materia pe care o predai tu, ca profesor. Daca noi, in scoala, suntem 3 profesori..Si trebuie sa acoperim 130 de ore saptamanal...O catedra intreaga se obtine numai prin suplimentarea normei(aia de 18 ore), pentru ca asta ar insemna sa nu avem suficiente cadre didactice care sa acopere orele copiilor.
Tot nu mi-ai raspuns la intrebarea anterioara, cea cu examenele profesorilor.Astept raspuns. Daca tot incerci sa eviti, inseamna ca habar n-ai!

| sierra1 a răspuns (pentru BlueDark):

Habar n-ai pe ce lume trăiești, vai de catedra și de elevii tăi. Legea spune clar o treabă și tu aiureazi pe lângă subiect

| BlueDark a răspuns (pentru sierra1):

Aia e din 2011.De atunci s-a schimbat guvernul de 3 ori.

| anonim_4396 a răspuns (pentru sierra1):

E idiot, ignoră-l, eu nu cred că lucrează în învățamânt. big grin

| sierra1 a răspuns (pentru anonim_4396):

ăștia s-au infiltrat peste tot

| BlueDark a răspuns:

Profesorii iau vreo 1300/1500 de lei la inceput, dar variaza mult in functie de incadrarea primita de la director, numarul de ore etc.