anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Sunt eleva in clasa a XII-a și visul meu e să mă fac profesoara de lb romana sau franceză. Aud de la profesoarele mele (cărora le-am povestit despre dorința mea) că ar fi multe locuri in învățământ, însă m-am uitat pe net pe titularizări și observ că nu sunt decât în jur de 10-15 pentru aceasta disciplina (menționez că sunt din București). In alte județe situația mi se pare dezastruoasă, de exemplu in jud. Constanta, 4 locuri pentru lb romana și toate apar rezervate.
Chiar nu sunt locuri in învățământ? Toată lumea zice că nu sunt profesori, dar pe internet văd altceva. Ce este de făcut? Daca merg la facultatea de litere, ar însemna să termin in anul 2023 licența și 2025 masterul. La scara largă, majoritatea profesorilor apropie vârsta de pensionare? Se vor elibera locuri atunci? Voi ce știți? Câți absolvenți de litere se fac profesori? Eu inclin sa zic că majoritatea vor, cel puțin, căci nu prea știu ce altceva poți face după această facultate!
Mulțumesc pentru timpul acordat! Să aveți o zi frumoasă!

2 răspunsuri:
| Adry05 a răspuns:

Normal că anual ajunge un anumit nr de profesori la pensie și trebuie înlocuiți. Dacă tu asta îți dorești să faci, fă-o, până la urmă degeaba sunt mulți dacă nu sunt buni și n-au pasiune pentru domeniu, normal că tu vei fi preferată pe lângă ei.

| NietzscheFrumosSiDesteptSunt a răspuns:

In fiecare se da un examen de titularizare, iar optiunile se aleg in functie de medie.
Deci daca ai o medie mare, vei putea sa alegi oriunde vrei.