| Aviatie1234 a întrebat:

Buna Tpu.Sunt student, voi incepe anul 1, specializare Management,loc bugetat.Vreau sa stiu daca pot renunta dupa primul semestru la facultate pentru a putea urma cea de Medicina, dar am auzit ca la a doua facultate poti intra doar la taxa. Daca voi fi admis la Medicina (care dureaza 6 ani )va trebui sa platesc un an (cel facut la management) si ceilalti 5 sa ii continui la buget.Sau am mai auzit asa,ca pot trece dupa primul semestru la taxa (management), si dupa ce mi am platit tot ce trebuie, renunt la loc si pot incepe a doua facultate la buget deoarece prima s-ar considera la taxa.

5 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Conform art.142 din L.1/2011, a educatiei nationale, cu md. si compl. ulterioare, citez:
„(6) O persoană poate beneficia de finanţare de la buget pentru un singur program de licenţă, pentru un singur program de master şi pentru un singur program de doctorat.
  (6^1) Persoana care a beneficiat gratuit de şcolarizare în cadrul unui program de studii universitare finanţate de la bugetul de stat are, în condiţiile legii, dreptul de a urma un alt program de studii universitare în cadrul aceluiaşi ciclu de studii universitare:
a) în regim cu taxă, dacă instituţia de învăţământ superior de stat organizează programul şi în acest mod;  
  b) în regim gratuit, cu finanţare de la bugetul de stat, în condiţiile în care persoana achită contravaloarea serviciilor de şcolarizare de care a beneficiat anterior cu finanţare de la bugetul de stat, integral sau parţial, în cazurile în care programul de studii la care a fost admis este organizat doar cu finanţare integrală de la buget.
  (6^2) Încasarea sumei reprezentând contravaloarea serviciilor de şcolarizare se realizează de către instituţia de învăţământ superior de stat care a asigurat şcolarizarea, aceasta având totodată dreptul de a stabili ca plata efectivă a sumei să se realizeze şi în tranşe/rate. Sumele încasate se fac venit la bugetul de stat.
  (6^3) Cu ocazia înmatriculării persoana prevăzută la alin. (6^1) prezintă dovada că a efectuat/efectuează plata prevăzută la alin. (6^2)."

| alessia5158 a răspuns:

Daca nu ai semnat inca contractul de scolarizare si daca nu ai depus diploma de bac in original renunta cat mai degraba la locul castigat prin concurs (la management)---scapi de o bataie de cap si, in plus, salvezi bani cheltuiti degeaba.
p.s.Tot ce ai auzit pare a fi corect (vezi art.142, alin (6) din Legea 1/20011)numai ca va trebui sa cunosti (exact!)ce prevede regulamentul de admitere la studii de licenta al UMF-ului la care vei candida in 2017--- ca vorba aceea :fiecare "casa" are regulile ei! Spre exemplu, vezi un asemenea regulament (UMF-Cluj, punctul (8) din regulament):http://www.umfcluj.ro/......icenta.pdf

| Aviatie1234 explică (pentru alessia5158):

Am semnat contractul de scolarizare si am depus diploma de bac in original.Ce vreau sa stiu acum este daca se poate trece de la buget la taxa, adica sa renunt acum la locul meu bugetat in favoarea unuia cu taxa
Ps:Raspunsul tau m-a linistit putin.

| alessia5158 a răspuns (pentru Aviatie1234):

Nu cred ca vei fi refuzat!---informeaza-te la secretariatul facultatii.

Bula
| Bula a răspuns:

Tu inca nu esti student, vei fi doar dupa ce incepi cursurile.
De ce vrei sa ocupi un lac de la altcineva, la buget? Treci acum, bugetat la medicina (inainte de inceperea anului) si ai rezolvat problema.
Sau, daca vrei sa faci ambele, paralel, atunci alege pe primul (bugetat) medicina.
Succes!