| Aviatie1234 a întrebat:

Buna Tpu.Sunt student, voi incepe anul 1, specializare Management,loc bugetat.Vreau sa stiu daca pot renunta dupa primul semestru la facultate pentru a putea urma cea de Medicina, dar am auzit ca la a doua facultate poti intra doar la taxa. Daca voi fi admis la Medicina (care dureaza 6 ani )va trebui sa platesc un an (cel facut la management) si ceilalti 5 sa ii continui la buget.Sau am mai auzit asa,ca pot trece dupa primul semestru la taxa (management), si dupa ce mi am platit tot ce trebuie, renunt la loc si pot incepe a doua facultate la buget deoarece prima s-ar considera la taxa.

5 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Conform art.142 din L.1/2011, a educatiei nationale, cu md. si compl. ulterioare, citez:
„(6) O persoană poate beneficia de finanţare de la buget pentru un singur program de licenţă, pentru un singur program de master şi pentru un singur program de doctorat.
  (6^1) Persoana care a beneficiat gratuit de şcolarizare în cadrul unui program de studii universitare finanţate de la bugetul de stat are, în condiţiile legii, dreptul de a urma un alt program de studii universitare în cadrul aceluiaşi ciclu de studii universitare:
a) în regim cu taxă, dacă instituţia de învăţământ superior de stat organizează programul şi în acest mod;  
  b) în regim gratuit, cu finanţare de la bugetul de stat, în condiţiile în care persoana achită contravaloarea serviciilor de şcolarizare de care a beneficiat anterior cu finanţare de la bugetul de stat, integral sau parţial, în cazurile în care programul de studii la care a fost admis este organizat doar cu finanţare integrală de la buget.
  (6^2) Încasarea sumei reprezentând contravaloarea serviciilor de şcolarizare se realizează de către instituţia de învăţământ superior de stat care a asigurat şcolarizarea, aceasta având totodată dreptul de a stabili ca plata efectivă a sumei să se realizeze şi în tranşe/rate. Sumele încasate se fac venit la bugetul de stat.